Jep, ik had er zelf om gevraagd (en dat is heel wat voor iemand zelfs liever geen paracetamol slikt) en het was niet de gynaecoloog die het voorstelde, dus was het niet op medische indicatie. Leuk detail hierbij: de ruggenprik werkte niet omdat ik opeens teveel ontsluiting had. Bij de tweede, vanwege overgebleven trauma van de eerste bevalling, kreeg ik hem wel vergoed overigens (want er was vanwege trauma nu wel medische indicatie. Je moet wat voor een vergoeding over hebben, maar dan heb je ook wat 😋
Ik heb echt geen idee of ik het zou willen :') zo ver heb ik nog niet nagedacht. Ik HAAT naalden en het idee dat er een joekel tussen mn ruggewervels gaat.. brrrrrrrr. Mgoed, kan me indenken dat je t best gaat willen als je bevalling heftig verloopt. Ik ben ook echt geen pieper qua pijn. Kan veel hebben. Maar dit is natuurlijk met niks te vergelijken.
@lil... Als het zo vernis zou ik er blanco in gaan. Ik heb gezegd, jullie mogen hem aanbieden en dan kijk ik wel of ik het zou willen. Heb er wel dingetjes over gelezen. Ik had een heftige bevalling en ging helemaal niet zo best. En ben van mezelf ook geen pieperd, kan veel hebben. Ligt er ook wel aan wat voor weeen je hebt. Ik kon de buik weeen wel opvangen maar de rug en been waren echt niet te handelen. Uiteindelijk heeft het 42u geduurd voordat de kleine er was met de nodige hulp. De ruggenprik zetten... tja ik vond het niet echt fijn. Ze wachten op een wee en die kwam op dat moment maar niet. Maar pijnlijk? De weeen zijn veel pijnlijker.
Ik ga er ook blanco in. Liefst zou ik in bad bevallen maar je weet nooit hoe het gaat. Mijn moeder vertelde dat idd ook rug weeën waren het ergste. Ik zou heel graag geboorte tens willen proberen. Cliënten met heel veel rugklachten gebruiken dit als pijnstilling maar het word dus ook gebruikt tijdens bevalling. Even ander vraagje tussendoor hoe hebben jullie toen man/vriend en familie verteld dat jullie zwanger waren. Heb zo'n beetje alle filmpjes gezien hiervan dus kom maar op met jullie verhalen. Kan ik lekker wegdromen
He meiden! We moeten de dames zonder kinderen niet afschrikken met horrorbevallingen he ... Ik heb 2 fijne en snelle bevallingen gehad. Van de oudste ben ik in 4 uurtjes bevallen, bij de jongste ben ik ingeleid en vanaf vliezen doorprikken bij 3 cm ben ik binnen 2 uurtjes bevallen. Maar ik wist niet dat je een ruggenprik zelf moest betalen, ik dacht dat op het moment van een ruggenprik je bevalling medisch werd? Is het leuk om een lijstje te maken met onze gegevens? Dan hebben we een overzicht wie aan het wachten is, wie bezig is enz.. En, het zou helemaal leuk zijn als we in 2017 allemaal op zwanger staan!
@ LizMe; Bij de 1e heb ik hem gebeld. Hij had 24uursdienst dus toen ik in de avond testte heb ik hem gebeld. Bij de 2e al net zo bijzonder haha, toen was hij onze dochter de fles aan het geven en toen ben ik de kamer binnengelopen en verteld dat hij weer papa werd. Geen idee hoe ik het dit keer ga vertellen, ik ben ook veel meer bezig met, hoe gaan we het tegen de kinderen vertellen. Mijn zoontje gaat het echt heel leuk vinden .
Tens heb ik bii de eerste ook gebruikt, het leidt je wat af van de pijn en dat hielp mij wel. Badbevalling, thuis en binnen 4-7 uurtjes had ik in de planning 2x, maar als je 1 ding moet kunnen als je bevalt is dat je verwachtingen loslaten. Het loopt vaak anders. De prik heb ik twee keer bijna niet gevoeld trouwens. Zat onder de eigen endorfine denk ik Verder prachtige bevallingen met nog mooier resultaat gehad hoor! Ik zou het zelf iig niet als horrorbevallingen omschrijven. <3
Jeetje klinkt heftig en jij wil nog een derde... Tegenwoordig moet je alles zelf betalen. Echt belachelijk:x
Ik ben niet zo bang voor bevallingsverhalen. Eén van mijn vriendin zei: ik had al zoveel menstruatiepijn (ze heeft ook een cycte gehad) en heel veel pijn op die plekken, dat ze de bevalling in verhouding wel mee vond vallen. Ik ga daar dus ook gewoon vanuit. Ik heb al zoveel mee gemaakt en pijn gehad, dat ik zo'n bevalling gewoon even doe.. En als het toch tegenvalt, dat heb ik me er in ieder geval van te voren niet druk over gemaakt... hihi Ps. ik sta inderdaad sept/okt volgend jaar!!
L i j s t j e! Proberen - Leraje (? jaar) Ronde?, 1e kindje NOD:? - Kiewie (? jaar) Ronde?, 2e kindje NOD: ? - 1548 (28 jaar) Ronde 2, 3e kindje NOD: 1 december ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Even wachten nog - LizMe (? jaar) 1e kindje Beginnen:juni 2017 - Gruffalo (? jaar) 3e kindje Beginnen:juni 2017 - Rosaline (? jaar) 1e kindje Beginnen:sep/ okt 2017 ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Zwanger ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Zoiets? Leeftijden vermelden of niet? Leraje & Kiewie hoeveelste ronde is dit + wat is jullie nod? Lill, Aagj & Mar18 willen jullie ook op de lijst?
L i j s t j e! Proberen - Leraje (? jaar) Ronde?, 1e kindje NOD:? - Kiewie (? jaar) Ronde?, 2e kindje NOD: ? - 1548 (28 jaar) Ronde 2, 3e kindje NOD: 1 december ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Even wachten nog - LizMe (22 jaar) 1e kindje Beginnen:juni 2017 - Gruffalo (? jaar) 3e kindje Beginnen:juni 2017 - Rosaline (38 jaar) 1e kindje Beginnen:sep/ okt 2017 - Lill (28 jaar) 1e kindje Beginnen:2017/ 2018 - Elsa86 (? jaar) 2e kindje Beginnen:onbekend ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Zwanger ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Bijgewerkt.
Mag ik ook mee kletsen? Onze jongste is 6 maanden en het liefst zou ik nu weer zwanger zijn, maar mijn man wil liever nog even wachten. Ik dacht trouwens dat je altijd medisch wordt als je pijnstilling wil, maar op eigen verzoek dus niet? Ik ben sowieso medisch omdat onze oudste met keizersnede is geboren.
Haha ik wil er ook wel bij. Ik ben 28, 1e kindje. Hopelijk beginnen in 2017, maar zou ook nog wel 2018 kunnen worden. Geen idee.