Het (on)geduldig wachttopic mbt zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 1548, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ik ben de ouwe hier...:p

2. 1548

1548 Niet meer actief

Ik heb de lijst bijgewerkt op de vorige pagina. Volgens mij moet alles zo kloppen.

Welkom Elsa, gezellig dat je mee komt kletsen!

Hahah, nee Lill ik ben echt pas 28, ik was er vroeg bij ;)

3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.238
    6.904
    113
    Vrouw
    Hahaha grappig dat je net zo oud bent als ik :)

@Rosaline, ach wat nou oud. Wat is nou 10 jaar ;)

@Elsa, welkom :D gezellig

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Ik ben trouwens 30 en het wordt mijn 3e kindje.

Ik zal kort wat vertellen over mijn bevallingen.

Emma: Vriend zat voor zijn werk in Duitsland, 4,5 uur rijden. Ík was 35w5d zwanger. 's Morgens krampen en vochtverlies. Vk gebeld, geen gebroken vliezen, wel 2/3 cm ontsluiting. Vriend gebeld dat hij naar huis moest komen. Ik met mijn moeder naar het ziekenhuis. 13.00 uur was ik in het ziekenhuis, om 17.00 uur had ik 8 cm ontsluiting. Om 17.30 uur was mijn man er en had ik 10 cm. Door drukte mocht ik nog niet mee persen. Om 19.30 uur mocht dat wel. Na een uur persen vacuüm geprobeerd. Na 15 minuten kwam ze nog geen cm verder, dus keizersnede. 20.54 is ze geboren met de navelstreng 3x om zich heen.

Fayèn: Op 39w3d naar het ziekenhuis voor een CTG vanwege minder leven voelen. Alles was goed, dag later moest ik weerkomen. Op 39w4d weer aan de CTG en weer was alles goed. Gyn zei dat ik tot de 42 weken elke dag aan de CTG moest zolang ik minder leve voelde. Even beneden broodje eten en toen vond ik dat mijn krampen toch wel heftiger waren en regelmatiger kwamen. Dus wij weer naar boven. Weer aan de CTG. Verpleegkundige zei: 'Ik zie niks op de CTG, dus zijn waarschijnlijk voorweeen'. Gezegd dat ik hetzelfde voelde als bij nr 1. Verloskundige erbij gehaald, hij eerst aan mijn buik gevoeld en hij voelde aan mijn buik dat ik een wee had, maar nog steeds niks te zien op de CTG. Ontsluiting gecontroleerd, 3 cm. Mijn man gebeld dat hij naar het ziekenhuis moest komen (dit keer een uurtje rijden). Om 14.00 uur 3 cm, om 15.30 was mijn man er en zei ik dat ik een ruggenprik wilde. Om 16.00 uur weer ontsluiting gecontroleerd, 8/9 cm. Ruggenprik was dus niet meer mogelijk. Pompje remifentanyl gekregen (heerlijk). Ook nu mocht ik niet meteen persen, want de kleine was nog niet ingedaald. Om 18.45 uur mocht dat wel en om 19.02 is ze geboren.

In eerste instantie mocht ik meteen naar huis, maar ik had verschrikkelijk buikpijn, koorts en was misselijk, dus moest ik 1 nachtje blijven.

Mijn buikpijn ging niet weg en na 2 weken zijn ze er via een CT scan achter gekomen dat ik een abces bij mijn eierstok had. Dus toen nog 6 dagen in het ziekenhuis gelegen aan een infuus met antibiotica.

5. 1548

1548 Niet meer actief

L i j s t j e!

Proberen
    - Leraje (? jaar) Ronde?, 1e kindje NOD:?
    - Kiewie (? jaar) Ronde?, 2e kindje NOD: ?
    - 1548 (28 jaar) Ronde 2, 3e kindje NOD: 1 december

♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Even wachten nog
    - LizMe (22 jaar) 1e kindje Beginnen:juni 2017
    - Gruffalo (? jaar) 3e kindje Beginnen:juni 2017
    - Rosaline (38 jaar) 1e kindje Beginnen:sep/ okt 2017
    - Lill (28 jaar) 1e kindje Beginnen:2017/ 2018
    - Elsa86 (? jaar) 3e kindje Beginnen:onbekend

Zwanger

Bijgewerkt.

6. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Ik ben 33 jaar. Dus ik hoor ook bij de oudjes Rosaline ;P
    Jeetje wat voel ik me nu oud, hahaha! En 1548, jij was er idd vroeg bij! Leuk zeg!
    En over heftige bevallingen: weet je, er moet heel wat gebeuren voordat de negatieve kanten, de positieve kant overschaduwd. Vanaf het persen vind ik beide bevallingen het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt. Pijn is maar tijdelijk. Die prachtige kindjes, daar doe ik het voor <3 :) En kindjes maken is ook erg leuk ;)
    Als ik 'juni 2017' achter mijn naam zie staan, dan begin ik hem toch wel een beetje te knijpen hoor! Wat nu als mijn man dan zegt dat hij toch langer wil wachten of toch geen derde wil :s Op een rare manier voelt het een beetje spannend. Alsof ik faal als ik het in juni 2017 niet voor elkaar krijg om mijn man over te halen. Onzin natuurlijk, maar toch...

7. 1548

1548 Niet meer actief

L i j s t j e!

Proberen
    - Leraje (? jaar) Ronde?, 1e kindje NOD:?
    - Kiewie (? jaar) Ronde?, 2e kindje NOD: ?
    - 1548 (28 jaar) Ronde 2, 3e kindje NOD: 1 december

&#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825;

Even wachten nog
    - LizMe (22 jaar) 1e kindje Beginnen:juni 2017
    - Gruffalo (33 jaar) 3e kindje Beginnen:juni 2017
    - Rosaline (38 jaar) 1e kindje Beginnen:sep/ okt 2017
    - Lill (28 jaar) 1e kindje Beginnen:2017/ 2018
    - Elsa86 (? jaar) 3e kindje Beginnen:onbekend

&#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825; &#9825;

Zwanger

Bijgewerkt.

8. 1548

1548 Niet meer actief

Ik was er inderdaad vroeg bij, ik ken mijn man ondertussen ruim 9 jaar. Begin 2009 woonden we een jaar samen en had ik een vast contract op zak en zijn we begonnen :D..

Het is leuk om jong moeder te zijn hoor maar ik ben ook een "buitenbeentje". De meeste vriendinnen zijn nog met andere dingen bezig (daten/ net samenwonen) en op school ben ik ook de jongste, ik kan met genoeg moeders een praatje maken maar er is bijv. geen klik om iemand uit te nodigen voor een kopje thee.

Enne, niet knijpen jij! Jij overtuigt jouw man gewoon voor juni en we zorgen dat we allemaal in 2017 zwanger zijn :D

9. Gruffalo

:) dankjewel 1548! Anders moeten jullie me helpen met verleidingstechnieken hoor ;p

10. Roseline

@ gruffalo, anders vraag je of 1548 je op onbekend zet, als je dat fijner vind.

Ik vind het eigenlijk ook wel spannend zo'n lijstje. En nu ik me weer beter voel. Wil ik gelijk mijn vriend gaan overtuigen om eerder te beginnen, maar ik ga de mijne ook niet zo ver krijgen denk ik (weet ik bijna zeker).. Maar goed is maar eens afwachten hoe ik me blijf voelen.
    Voorlopig werk ik nog maar een paar uurtjes op een dag.:p

11. Gruffalo

Duurt lang hè Rosaline. Nog even geduld, jouw kindje komt er vast wel. Een gezonde mama is een blije mama.

Nee hoor, dat hoeft niet. Aan de andere kant vind ik het ook wel fijn. :) kan ik over dagdromen

12. Roseline

Ik ben trouwens gewend met jonge meiden om te gaan. De meeste van mijn vriendinnen zijn ook jonger. En mijn vriend is natuurlijk ook pas 26 jaar. En zijn vrienden/vriendinnen zijn ook een stuk jonger. Ik was pas op een verjaardag van een vriendin van mijn vriend en dat meisje werd 25 jaar, dan voel ik me oud. Zeker als er gezegd word over 5 jaar word je al 30, toen heb ik gezegd: je wilt niet weten wat ik over 5 jaar ben, hihi:p...
    Al heb ik het idee bij deze vrienden dat ze ook niet langer meer gaan wachten met een kleine. En verder hebben de meeste van mijn andere vriendinnen al lang kinderen. Toch is dat nooit een probleem geweest. In de begin periode hadden ze wat minder tijd, maar dat gaat steeds beter.

@gruffalo, gelukkig ben jij ook wat ouder.. hihi

13. Roseline

Ja dat is waar en dat heb ik inderdaad ook.. Het dromen is fijn, maar we wachten gewoon nog even. Dat is gewoon veel beter:D (in mijn geval dan). We dromen samen verder..;)

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.238
    6.904
    113
    Vrouw
    Hahaha hier is het juist andersom 1548, ik loop achter. Mijn beste vriendinnetjes hebben allemaal hun 1e, op 1 na. Maar dat is niet door gebrek aan willen/proberen zeg maar. We hebben ook heel erg 2 soorten vrienden. De vrienden met koophuis, gezinnetje en 'volwassen' leven. En de vrienden die juist nog nergens mee bezig zijn :')
    Juist dat maakt het voor mijn vriend soms lastig. Hij ziet hoe mooi het gezinnetje is, maar ziet ook hoe mooi het "lang leve de lol" is. En als je eenmaal zwanger bent kun je het niet terugdraaien :')

Ik vind het ook zo gek. Een half jaar geleden als iemand me gevraagd had had ik gezegd: ach voorlopig nog niet. En nu lijkt het me zo mooi. Hoewel ik ook heel bang ben.
    Wat als ik het niet kan? Wat als ik geen tijd meer heb voor mn paard (mn paard is me echt veel waard, kan me nu niet indenken dat ik hem niet elke.dag zou zien, zn stal mest enz. Maar een oud stalgenootje van me is na haar bevalling 10 weken niet op stal geweest). Ik ben heel bang dak er te makkelijk over denk. Dat ik nog niet voorzie hoeveel impact zo'n.kleintje heeft op je leven. Nu denk ik: ach,.als de kleine slaapt dan blijft mn vriend thuis en ga ik lekker ff naar stal. Maar er zijn zo veel mensen die hun paard verkopen vanwege gezin
    Word ik er ook zo 1?
    Maar ja, als ik dan vrienden van ons zie (jongen is 1 van mn vriend zn beste vrienden, zijn vriendin 1 van mijn beste vriendinnem, hebben nu een kleintje van een jaar waar we ook echt dol op zijn) het lijkt hun nauwelijks te beperken. Door goeie afspraken.

Pff, is dit normaal?? :')

15. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Wil ook wel op het lijstje maar wanneer het bij ons zo ver is om te starten? Ik hoop op juni 2017 eigenlijk:)! Ik ben 27 en gaan dan voor ons tweede kindje.

Jong moeder worden is idd leuk:)! Ik wilde op m'n 22e al;). Uiteindelijk wilde m'n man toen ik 24 was...en heeft het nog even geduurd.
    Grappig om te lezen al die verschillen!

16. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    Wat een gezellig lijstje! Ik wil er ook wel op. Ik twijfel alleen enorm. Ja, daar kom ik weer... Mijn gevoel is het van mijn verstand aan het winnen. Gaan we al proberen, of gaan we in het even wachten lijstje... Ik ben er nog niet uit en het houdt me enorm bezig. Zet me eerst maar in het even wachten lijstje.

Aagj (29 jaar) 3e kindje Beginnen: geen idee...

17. Roseline

Ik heb mijn vriend zo ver gekregen dat als ik me eerder beter voel,
    we het onderwerp zwanger worden nog een keertje gaan bespreken en we er dan misschien eerder voor kunnen gaan!! Jehhh...

18. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    Wat superfijn Roseline! Knap maar snel goed op en dan kunnen jullie er hopelijk voor gaan. Ik duim voor jullie.

Oké zet mij maar in het proberenlijstje... :) Ik heb tegen manlief gezegd dat ik m'n hoofd er niet over wil breken, ik er klaar voor ben en het verder aan hem overliet. En laten we het nou net gezellig hebben gehad..

Dus:
    Aagj (29 jaar), ronde 1, 3e kindje, NOD: 9 december

Whaaa wat vind ik het superspannend..

19. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.238
    6.904
    113
    Vrouw
    Fijn Roseline :D

En wat leuk Aagj, die weet ten minste meteen van aanpakken ;)

20. Gruffalo

Hahaha, Lill, je bent grappig! Maar het is waar! Je weet idd van aanpakken Aagj!
    Super fijn Rosaline! hij staat er dus steeds meer voor open! Jeeej!
    Spannend Aagj en Rosaline!! &#128513;

Mijn cyclus wijkt weer een beetje af. Normaal al bruinverlies rond deze tijd. Maar nu nog niks. Ik laat me deze keer niet gek maken (hoop ik) ;)

Deel Deze Pagina