@ lill haha gelijk heb je dat je dan zelf wat boekt Ik heb allemaal vriendinnen zonder kids 1 met die is zwanger van nr 3 die weet zinds kort wel wat. Ja wij reageren ook met grapjes maar hebben bijv wel dat iedereen wel weet dat we kinderen willen of praten in het algemeen over kinderen opvoeding etc Maar zeggen niet we beginnen 1 maart ofzo (was het maar zo ) Ik vind baby s ook heel leuk!! Een oud collega van mij zei altijd als ik een kind heb hoop ik dat t gauw groot is kan praten en spelletjes doen etc toen ze eenmaal de kleine had ging het haar veel te snel en vond ze het o zo erg dat de kleine zo gauw groot werd hihi
Baby lijkt mij ook echt leuk hoor! En je weet niet hoe het gaat lopen, misschien lukt het jullie ook wel gewoon zo. Ivf en hormonen ed.. pff. Tis allemaal niet niks. Heb me er toen in verdiept voor de pgd, maar t hele spuiten en punctie enzo stond me echt wel tegen. Hopelijk heb je binnenkort meer duidelijkheid
Nee het lijkt me ook niet het leukste traject, maar met deze verschrikkelijk pijnklachten is de kans groot aanwezig dat ze met niet zelf laten proberen. Daar hoop ik maandag antwoord op te krijgen. Ik ben al mijn lijstje vragen aan het verzamelen en aan het opschrijven, zodat ik niets vergeet. Oh en ik hoop dat een IVF behandeling niet nodig, want als ik het zo lees word ik er ook wel een beetje eng van. Maar alles voor het goede doel.. En ik ben benieuwd waar je vakantie naar toe zal gaan....
@lil...Heerlijk! Op vakantie! Je hebt gelijk! @Roseline... ik hoop dat je maandag meer weet. Hopelijk kan ke daar dan verder mee. Wie weet proberen ze eerst iui? Spannend hoor! Goed dat je alle vragen opschrijft!
Alle behandelingen klinken een beetje eng en heftig, maar goed ik ben inmiddels aardig wat gewend. Ik hoop dat het allemaal niet nodig zal zijn, maar ik ga me er al wel vast geestelijk op voorbereiden. Ik wil alleen eerst echt 3 maandje rust hebben. Even geen pijn voor ik aan zo'n traject begin.. Ps ik wil niet het hele topic in beslag nemen, dus praat gerust over andere dingen. Wie hebben er nog vakantie??
Ik ben ook niet vrij hoor alleen een paar losse vrije dagen ivm geen oppas voor Mn kinderen. Hier weten ook genoeg mensen dat ik wel n derde kindje wil. Maak er ook geen geheim van. ☺
Heb zelf hormonen moeten spuiten en dan iui idd. Dat is minder heftig. Ze brengen dan het zaad van je vriend hoog in de baarmoeder. En dat is het dan. Bij ivf krijg jij ook een punctie v je eicellen. Heb gehoord dat het echt geen pretje is. Maar verder weet ik er ook niet veel vanaf van ivf.
Bedankt. Ik ga maar eens even afwachten voor ik me er verder in ga verdiepen. @ de rest, geniet van jullie vakantie en vrije dag! Het ziet er hier vandaag lekker uit zo met het zonnetje
Ik zit het programma 'een huis vol' terug te kijken. Erg leuk, maar zoveel kinderen zou ik echt nooit willen. En dat gezin met die 4ling, zo dat lijkt me heftig zeg.. hihi
Ik heb vandaag een vrije dag ! Heerlijk! alle feestdagen bijna gewerkt.. Bij mij weet bijna iedereen dat ik hele grote kinderwens heb en aantal mensen weten wanneer we gaan beginnen. Ik ben ook een enorme flapuit en ik vind ook niet dat hier een taboe op hoeft te liggen. Iedereen doet dit op eigen manier denk ik
Rosaline, je kaapt het forum echt niet hoor! Ik vind het persoonlijk wel erg interessant om je verhalen te horen omdat er zoveel speelt. Al is het voor jou helemaal niet leuk natuurlijk. Ik houd mijn kinderwens een beetje voor me, want ik schaam me er dus een beetje voor (zie club), maar nu ik er in mijn omgeving met meer moeders over praat, merk ik dat er heel veel moeders zijn die graag een derde willen maar niet 'mogen' van hun man. ik geef dan wel toe dat ik ook wel zou willen, maar zeg meestal dat 'we' het nu nog niet zouden willen. Ze moesten eens weten... Zonet aan de tafel weer zo'n raar momentje met mijn man: Een goede kennis van 'vroeger' appte me vandaag dat ze 20 weken zwanger was (jaja, het gaat gewoon maar door! ;p). Zij is halverwege mei uitgerekend. Ik vroeg haar hoe ze zich voelde en ze gaf aan dat ze ontzettend moe is geweest. Toen ik dat vertelde aan mijn man, zei ik daarna dat wij maar moesten proberen om in mei/juni zwanger te worden, want dan kan ik in de zomervakantie een beetje uitrusten. Zegt hij: "misschien is dat wel een goed idee, ja" WAAAAAT?! Dus ik zit hem met open mond aan te kijken. Na een minuut stilte zegt hij; "ALS we zwanger zouden willen worden." Ik wist even niet meer waar ik het zoeken moest. Ik kon wel janken en ik was blij, want ik zag iets in zijn gezicht; hij krabbelde in die minuut stilte terug volgens mij.... Ik hoop het!
Ik moet zeggen ik voel me er vrij relaxt onder momenteel. Ik heb veel liever duidelijkheid dan al jaren die stomme onzekerheid. En wat spannend van je man. Hij zou toch onderhand ook moeten weten als hij zulke dingen niet meent hij die niet moet zeggen tegen jou. Ik duim voor je!!
Ik ben inmiddels wat pijn gewend, dus als het moet gebeuren overleef ik het vast wel (maar laten we hopen dat het niet nodig is). @ Lizme, geniet van je vrije dag
Haha, ja dat zou je wel denken Rosaline! Laten we hopen dat hij dat ook weet! Lief dat jullie zo meeleven zeg! Dat doet me goed!!