Problemen met mijn haar!

Discussie in 'De lounge' gestart door boannan, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Help ik zit letterlijk met m'n handen in m'n haar :(

Ik heb lang haar. Het haar is fijn en veel. Weerbarstig en snel pluizig. Peper en zout kleur. Sinds ruim 15 jaar neem ik 1 à 2 keer per jaar een hele of een halve blondfolie.

Ik ben bijna 40 en sinds een jaar nu zijn met name de veelvuldig geblondeerde lokken aan de voorkant/zijkant heel erg droog, hard en pluizig. Maakt eigenlijk niet uit wat voor shampoo/conditioner/masker ik gebruik. De plukken onderin die meer mijn eigen kleur zijn zijn veel zachter (nog steeds wel pluizig).

Ik heb dus al besloten te stoppen met blonderen. Met mijn thuiskapper overeen gekomen dat ze het elke 3/4 maanden gaat spoelen in mijn eigen haarkleur totdat het blonde zo goed als uitgegroeid is.
    En elke 3/4 maanden knippen gaat hopelijk ook helpen.

Iemand nog tips?

2. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik heb ook dun, droog haar, vooral in de punten.
    Klinkt heel stom, maar de shampoo en conditioner van de action werken het beste bij mij.
    Coconut Care shampoo en conditioner.
    Je hebt er ook 1 van Inecto ofzo, maar dat is niks. Je moet echt die van Coconut Care hebben, ik kan in elk geval niet meer zonder en geloof me als ik zeg dat ik ALLES al geprobeerd heb.

3. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Niet te vaak wassen, als je het wast alleen je hoofdhuid/bovenkant haar wassen en niet je punten. Conditioner andersom; alleen in de lengtes en niet op je hoofd en 1x per week deep conditionen met een goed masker hebben mijn geblondeerde haar gered!

Qua merk gebruik ik op het moment de macadamia lijn (online verkrijgbaar wel prijzig) en mn haar is lang niet meer zo gezond geweest!

Deel Deze Pagina