Het onderwerp is: honden!

Discussie in 'De lounge' gestart door Toke, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook een echte hondenliefhebber. Ik heb twee shiba inu's.
    Ze zijn nogal eigenwijs dus ik laat ze alleen los op het strand of in het bos. Als ik ze hier in de buurt loslaat gaan ze rustig even een rondje slager/viswinkel etc. zonder mij :)

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

hier ben ik weer en zoek nog steeds en ander huis mensen willen weeten vaarom ik en ander huis zoek omdat mijn jongste baasje van elergies is voor mijn vacht ben geboren op 16-5-2005 reu verder ben ik helemaal gezond en heb zoals gezegt geen moeite met kleine mensen en katen en honden vind ik priema ben zeer lief en kan ook goed alleen thuis blijven wie komt mij ophalen je zal er geen spijt van krijgen

Naam: hond
    Plaats: Den Helder
    Datum: 2012-07-09
    Bekeken: 275
    Reageer: hond_2005@hotmail.nl
    gruwelijk...zo zielig...het is dat ik hem zelf niet kan nemen

3. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Dit is onze hond :) Zwarte Duitse herder, inmiddels is ze 1,5 jaar.. Schat van n beest, n echte goedzak.. Wilde m nog bij vorige post zetten, maar kon niet meer wijzigen..

4. Gazy

Gazy Niet meer actief

wij hebben een boomer.
    We hebben ook een heidewachtel erbij gehad. en die hebben we door omstandigheden weg moeten doen. In mijn zwangerschap kon ik hem niet meer aan, en hij was veel meer beweging nodig dan dat wij hem konden geven.

Nu denken we erover om toch weer een tweede hond te nemen, maar veel kleiner en een teefje. We zitten te denken aan een kruising markiesje,... iemand ervaring met dat ras?
    Onze boomer zie je nu zichzelf vervelen, en een speeltje aanvallen wat hij voorheen met zijn maatje deed. We fokten met katten, en hadden 8 katten en twee honden. Nu hebben we nog drie katten en 1 hond, en zijn we gestopt met fokken. Ookal weet ik echt wel dat een kind je leven veranderd, bla bla bla.. heb ik ook zoiets van, de wereld vergaat niet met kind, ik kan het echt wel aan. Ik studeerde, had zoveel huisdieren, werkte fulltime. Nu werk ik rond de 15 tot 20 uur, heb dan 1 dochter... dus denk dat ik een pup wel aan kan. Maar daarom ook het uitzoeken als ze al geboren is, zodat we dan zeker weten dat we het willen met baby.

er word een kruisingnest geboren rond 20-07-2012. Ik ben de 30ste uitgerkend, als ze vier weken zijn mogen we komen kiezen als we willen. En dan mogen ze met acht weken weg.

iemand tips? ervaringen?

5. Gazy

Gazy Niet meer actief

happen: met hun bek pakken ze ook hun broertjes en zusjes. Wij zagen het altijd zo: ze hebben geen handen... wat wij wel deden was auw zeggen en laten weten dat je het niet wilde maar wel speeltjes aanbieden etc.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee okay dan begrijp ik wat je bedoelt met "agressief". Dat is idd standaard puppengedrag. Pupjes "voelen" en onderzoeken met hun bek/tandjes. EN net als kleine kindjes weten ze nog niet zo goed wat "zachtjes" is :D
    Zoals hiervoor ook gezegd, probeer andere speeltjes aan te bieden zodra ze begint te bijten/happen en afleiding bieden.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik denk toch dat je het wel onderschat hoor. Ik bedoel je bent zelf net bevallen tegen de tijd dat je je pupje zou kunnen ophalen. Je weet niet hoe je lichamelijk en geestelijk de bevalling doorkomt. Zelf zou ik toch iets langer wachten met een nieuwe pup erbij hoor.
    Ik weet alles, naja veel :), van fokken en pups opvoeden... ben blij dat ik dat niet heb gedaan toen er zulke kleine kindjes waren.

8. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Wij gaan 31 juli ons hondje ophalen van het vliegveld:D.
    Ze komt vanuit Spanje bij Arca Noah vandaan.
    Had samen met m'n ex een kruising herder en een franse bulldog, honden zijn nu al een jaartje bij hem en ik mis een hond in huis!
    We krijgen eem klein hondje, er zit iets in van een podenco

9. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow MamavanDane dat vind ik dus echt leuk om te lezen he, een hondje uit spanje halen!! Die arme beestjes hebben het daar al vaak zo slecht (helaas nog slechter dan vele honden in ned) dat ze echt een geweldig leven verdienen.

Hier trouwens ook een pup van nu bijna 6 maandjes oud. Ook lekker happerig, al word het minder nu ze zo'n beetje volledig gewisseld heeft.

Wel is loslopen hier momenteel een ramp, want ze heeft wat leuke dingen hier ontdekt (water) en zodra ze dat gevonden heeft kan je roepen en rennen wat je wilt... Maar komen doet ze niet.... ZUCHT.. Dus vanavond vriendlief en ik tot in de enkels in de drek en onze pup maar rennen en rennen door het water.. Omstanders hebben vast hard gelachen, ik trouwens ook wel achteraf maar op dat moment was het ff niet zo leuk hahaha. En stinken dat ze daarna deed, dus maar meteen in bad gezet en gewassen!

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    @ Joycedi, ik ben het met hopmarjanneke eens! Ga eerst aan je kindje wennen. Het is een heftige tijd. Een hond heeft toch geen haast? Dat kan altijd nog een keer. Als je spijt krijgt (want het is echt enorm veel wat je op je hals gaat halen: moeder worden en een puppy opvoeden) moet je dingen terug gaan draaien. Dat is voor iedereen vervelend.

Goedzo mamavandane! Ik hoop dat hij goed bij jullie zal passen.

11. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wij hebben een amerikaanse stafford en een chihuahua pupje, de chihuahua is altijd aangelijnt omdat dit echt een heel brutaal beestje is, hij ruizelt ook nog eens als de neten, hopelijk is dit alleen zijn nest haar. De amerikaanse stafford, is altijd los, hij doet echt niks, geloven jullie misschien niet omdat het een cliche is maar hij vind andere honden niet interressant en loopt niet vooruit, hij loopt altijd pal naast me en als we in het dorp wandelen blijft die altijd bij de stoeprand staan totdat ik zeg dat die over mag lopen, echt een schat van een beest, hij luisterd zo goed dat het wel iets van een politiehond kan weghebben.

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    wij laten ons honden alleen los op plekken waar het mag dus, op losloopveldjes ect, en dan doe ik het alleen als ik zeker weet dat er geen auto's rijden ! Mijn beestjes luisteren opzich best goed, alleen de labrador van mij heeft regelmatig bananen in zijn oren ;) of water? want hij ligt eigenlijk altijd in het water te dobberen hihi!

En dit zijn de betrokkenen ;)

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/56286-albums8088-picture46672.jpg

13. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Onze hond is nog maar een jonge pup van bijna 6 maanden oud, en op dit moment is, wanneer hij losloopt, alles interessanter dan het vrouwtje. Dus ik laat hem maar eventjes uitrazen op veldjes waar ik hem in de gaten kan houden of onder toezicht van zijn grote vriend, een Ridgeback.

Overigens vind ik het wel zo netjes om een hond aan te lijnen wanneer ik er met mijn aangelijnde hond aan kom.;)

Dit is mijn partner in crime:

Aiko, mijn American Akita.

14. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hier een kruising tussen een goldenretriever en een flatcoatedretriever, zwart en kleine uitgevallen en een super schat! :D Ze is zo lief met onze kleine jongen! :D

Met uitlaten loopt ze altijd aangelijnd, alleen in bosgebeid gaat ze los!

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Annet & Kat wat een super lieve honden! :D

16. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    dank je wel :) vind ze zelf ook om op te vreten ;)

17. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Inderdaad echte lieverds....ik ben gek op mn hondje. Hij doet t zo goed met onze baby! Loopt helemaal trots naast de wandelwagen en komt ons kindje smorgens begroeten als we hem de trap afdragen. Heel lief.
    Laatst kwam ie met zn speeltje bij het wipstoeltje onze zoon "vragen" om te spelen. Zo lief.

18. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Ik heb een eigenwijze verschrikkelijk nieuwsgierige en eigenzinnige mopshond van 6. En hij gedraagd zich als een pup.
    Ik heb hem altijd aangeleind, want iedereen en alles is interessant en moet onderzocht worden :D
    Maar hij kan wel een stukje lopen want hij heeft een schuifriem:p maar zodra er andere honden komen houd ik hem kort, maar hij kan wel ff aan de andere honden ruiken.

19. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn hond (dalmatier teefje) loop in het park altijd los (losloopgebied)
    en als er aangelijnde hond loopt moet ze bij ons komen

in de woonwijk altijd vast.
    en dan moeten er ook geen honden in de buurt komen..
    dan waarschuwd ze 1x en dan hapt ze
    dus als er honden los of vast aankomen,zeg ik altijd al tegen de bazen,dat ze niet zo lief is aan de riem
    en dan hoop ik maar dat ze zorgen de hond uit de buurt blijft..

hier laatst een x in het park ook,komt er een grote hond naar mijn hond toe even snuffelen en klaar dacht ik.
    alleen deze hond bleef achter mijn hond aanrennen en uitdagen,blaffen en grommen enz.
    mijn hond rende steeds weg of kwam naar ons toe.maar deze hond bleef maar door gaan.
    ook hapte hij steeds in de kont van onze hond..
    en de baas die stond maar te ouwehoeren maar lette voor geen meter op!

toen liep de baas langs en de hond rende weer op onze hond af,dus ik riep mijn hond..zegt ze baas hij DOET NIETS HOOR
    ik zeg nou hij heeft haar 10x in de kont gebeten en hij staat haar uit te dagen
    ik weet niet wat MIJN hond zometeen doet!!

toen was ze maar gauw weggelopen!

ik vind dat als je met je hond los loopt dat je wel op moeten letten wat ze doen,en op hun lichaamstaal letten..

20. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Zo is dat ikkelies! Niet normaal!

Ik kwam laatst met wandelwagen en vastgelijnde hond het park in. Daar stond een man met een aangelijnde herder te praten...met zo'n uitrolriem. Toen ik passeerde liet hij zijn hond helemaal om de wagen heen lopen achter mijn hond aan (die ik expres aan de andere kant liet lopen en kort hield). Mijn hond voelde zich in het nauw en werd er bang van. Staat ie schaapachtig te lachen, maar trekt hem niet terug. Ik snap dat echt niet. Mijn hond had juist zoveel zelfvertrouwen gekregen, door de wandelwagen voelt hij zich wat zekerder...de roedel is er toch groter mee geworden. Maar door zoiets valt dat zomaar weer weg. Die mensen gaan alleen maar van hun eigen (zogenaamd nietsdoende) hond uit.

Deel Deze Pagina