Wij hebben een chi en een kruising chi/yorkshire. De oudste is echt een humeurige oude bokkenpoot, houdt niet van andere honden, niet van kinderen maar wel van mensen, voor je het weet zit ie op je schoot en wil hij er niet meer af. Eigenlijk is hij het beste af bij mensen zonder kinderen met een boerderij ofzo, waar hij lekker kan scharrelen en 's avonds z'n mandje in kan. Dus mocht iemand een plekje voor hem weten? De jongste is dol op alles en iedereen, altijd vrolijk en zit constant achter de oudste aan hihi! De oudste loopt nooit los want dan vliegt hij andere honden aan, de jongste loopt altijd los, gaat prima. Leuk topic overigens!
misschien kun je het proberen met kranten met daarop krantensnippers of stukjes keukenrol, misschien vind ze dat intressanter om op te plassen. als ze gewoon gezond is, dan zou het ook moeten lukken door haar consequent buiten te zetten.
ik zie dat er hier meerdere mensen zijn die ook een york en of kruising hebben. wij hebben ook 13 jaar een york gehad, dat was echt ons vriendje In de toekomst komt er zeker weer een York hier een foto van ons kleine vriendje
wat een scheetje ninien! grappig, veel mensen die een york zeggen dat er zeker nog een keer een york komt. wij ook. haha die van ons is nog geen 2 dus die moet nog ff mee!
het is jammer dat onze herder niet zo gecharmeerd is van andere honden anders was er allang een york bijgeweest
leuk topic ik heb hier een corder collie/lab/whatever mix rondlopen Alleen vraag me wel iets af wat jullie misschien weten. Ze is allergisch voor vlooien (zegt dierenarts) en nu zijn die rot vlooien pleite alleen de jeuk niet. ze krabt zich helemaal kapot. begint kaal te worden op haar buik, zij, poten en rug(bij staart) Hoe zorg ik dat die jeuk weg gaat?!?!?!?!
Hier ook een dierenfreak! Twee jaar met papegaaien en grote parkieten gewerkt. Inmiddels overgebleven met een gepensioneerde chihuahua black en tan korthaar en een 4 jarige chihuahua wildkleur langhaar. Ik neem een abbo!
wij hebben ook een herplaatser, wat een complex geval zeg maar na heeel veel inspanning is het toch aardig goed gekomen...voor ons is hij heel lief! Of ik het weer zou doen...dat weet ik niet, misschien niet met dit ras. wij hebben onze dwaas 1 keer los gehad op een heel groot omheind terrein...Ik heb hem bijna op moeten rapen, hij zou zichzelf zo doodrennen! Heb het nooit weer gedaan, hebben nu dus een lange lijn! (onze hond is geobsedeerd door vogels in de lucht, hij denk echt dat hij die ook kan pakken en dan zit er geen stop op) wat een mooie foto's zeg!!!!!!! Ik ben gek op puppie foto's!! ninnien mijn man moest mij remmen, ik kom overal mee thuis... Alleen nu met die lobbes niet meer zo snel, want die ziet in bijna alles een biefstuk haha
Ze krijgt nu weer gewone brokken. Ik ben afgelope tijd wel 10x van voer veranderd en niks helpt. Volgens DA is ze allergisch voor vlooien. Vlooien zijn weg alleen die jeuk dus niet. Vorig jaar zelfde gehad en toen kreeg ze een spuit met weet ik het wat erin. Gok goud want koste me een rib uit mn lijf! Maar toen was het wel over. Maar als het goedkoper verholpen kan worden wil ik dat liever. Was toen 80,- kwijt bij de DA
Nee want het ligt niet aan het voer. Ze is echt allergisch voor vlooien. En buiten dat gaat mijn hond zwaar aan de sch**t als ik haar vlees geef krijgt ze maar 2x in de week ofzo bij haar brokken/dinner
Heeft mijn chi ook last van. Meestal zet ik hem zodra alle vlooien weg zijn onder de douche. Dat verlicht de jeuk heel erg. Kan hij er weer even tegen aan zonder alles weer kapot te krabben. De wondjes jeuken nl. Ook bij genezing.
Sorry, kan het niet laten om even in te haken ondanks dat ik nog niks geschreven heb over mezelf Dat je hond diarree heeft als je hem vlees hebt gegeven komt niet door het vlees zelf. Dat komt doordat je het samen voert met brokken en diner. Vlees en brokken zijn elkaar tegenpolen w.b.t vertering. Vlees verteert makkelijk en voor nagenoeg 90% Brokken duren langer om te verteren en maar voor ongeveer 40%. Het verteringsstelsel van een hond moet is of ingesteld op brokken, of op vlees. Niet beide dus. Ga je het dan dus samen geven of om en om zorgt dat voor problemen en uit dat zich in diarree. Het is gewoon een feit dat vers vlees (KVV) in 99% van de gevallen ervoor zorgt dat allergieën (zowel vlooien als voedsel) verdwijnen. Ik wil je dierenarts niet afdoen, maar die zal er maar weinig verstand van hebben. Dierenartsen krijgen tijdens hun opleiding alleen maar medische kanten te leren en nagenoeg niks over voeding en wat voeding allemaal voor een hond kan betekenen. Tuurlijk zegt hij dat het een vlooienallergie is, dat levert hem eens in de zoveel tijd 80 euro op. Hij gaat echt niet tegen je zeggen dat het waarschijnlijk met voeding op te lossen is Dus ik zou het gewoon eens een maand proberen om de hond alleen vlees te geven. En dat kan dan best Smuldier zijn wat iemand hier al zei, als de kosten je tegen staan. Ik durf er geld op te leggen dat je hondje zichtbaar zal verbeteren qua vlooien en jeuk. Helemaal genezen duurt langer, maar ik denk als je ziet dat de jeuk en de plekken minder word je door gaat op vers vlees. Hier is een website met informatie over vlees vs brokken. De informatiesite over hondenvoer en kattenvoer | voerwijzer.com Ik hoop dat je het wil proberen, en succes!
Wat super dat je dat nestje der weg hebt gehaald. Ik kan me voorstellen dat je der 1 hebt gehouden. Ik weet niet hoe je tuin eruit ziet, maar als je nou eens ervoor zrgt dat ze het nest flink bevuilt en dan letter die dekens en kranten net buiten de deur legt. en dan 1 dag heel fanatiek haar elk kwartier/ twintig minuten haar daar buiten opzetten. En wat wij deden met ons frummeltje die moeilijk zindelijk te krijgen was, dat als hij daar was hij veel liefde veel enthousiasme alles wat ik kon doen om voor hem maar te bevestigen dat hij het goed deed. wellicht dat het mee speelt dat ze niet veel buiten is geweest vroeger? haar wereld is niet groter dan dit wellicht.
Echt een heel leuk topic en hoop dat het nog ff blijft. Hier ook een honden liefhebber. 12 jaar geleden hebben wij een hondje via mp gekocht dat 5 jaar was.Rusly een kruising malteser/shitzu. Echt een leuk beestje,helaas hebben we die 3 jaar geleden in moeten laten slapen. Daarna wilde mijn vriend graag een jack,dus via de rasvereniging een fokker gevonden.Daar een superleuke reu uitgezocht.Dokus. Toen we hem gehaald hadden met 8 weken viel hij savonds al gelijk de hond van de buren aan. En 2 dagen later viel hij onze dochter aan van 4 jaar.En dan niet het puppyhappen maar echt aanvallen en grijpen naar haar nek en dan doorbijten.Ook als er kinderen kwamen dan moesten we hem in de bench doen want hij zat te grommen in zijn bench. ben met hem naar een gedragsdeskundige geweest en die adviseerde hem om hem toch wel bij kinderen uit de buurt te houden. Maar na nog 2 bijtincidenten hebben we in overleg met de kokker besloten om hem terug te brengen. Uiteindelijk hoorde we later dat ze hem hebben moeten laten inslapen. Paar maanden daarna liep ik via via een cairn terrier van 10 maanden tegen het lijf. Hij zou eerst bij de fokker blijven als eigen hond maar werd uiteindeljk toch te koop gezet. En het is zo een leuk beest,net een clown. Hij kan je aankijken en je klan dan gewoon niet boos worden. altijd enthousiast,speels. wel een enorme kliko,onze zoon van 1,5 is zijn beste vriend want die laat nog nog wel eens een koekie vallen hahah Hij kan prima loslopen en luisterd ook erg goed. Maar hier in de wijk en buiten de losloopgebieden zit hij altijd aan de lijn. en waarom..omdat het moet. Mag hier gewoon niet en krijg je boete voor en vind dat eigenlijk heel normaal. Niet iedereen houd van honden. En ook al doet je hond niks,sommige mensen vinden het gewoon eng om een loslopende hond te passeren. Gelukkig wonen wij vlakbij een bos en daar mag hij wel vrij los maar als er iemand met aangelijnde hond komt en gaat die van ons ook even vast. Valt mij trouwens wel erg op(weet niet hoe dat bij jullie is) dat er tegenwoordig wel heel veel kinderen bang zijn voor honden. Als ik in de buurt loop van school,en het is dus een kleintje en hij zit vast dat denk 7o % van de kids bangig is.
dankje voor je advies! leek mij ookal bullshit dat ik het alleen weg kon krijgen met die vreselijk dure spuit met wat dan ook erin. ik dacht zelf dat het door t voer kwam onderandere. vandaar dat ik al zo vaak gewisseld heb van voer. maar alleen vlees?? phoe.. ja zal even goed lezen overal hoe en wat over vlees want heb daar geen balle verstand van met dat verse vlees. thx
Roozjuh, Wij halen carnibest, dat is rauw vlees in worstvorm verpakt en ingevroren. Is helemaal puur en supergoed voor de hond. Veel honden met klachten doen het er goed op. En hij is stapelgek op het voer. Eerder zei iemand trouwens dat brokken en vlees door elkaar niet goed gaat. Smorgens krijgt ie brokken, savonds rauw vlees. Geen diarree gelukkig.
mamavoorde2ekeer: leuk om van je honden te lezen. Wat jammer voor Dokus (geinige naam!). Hoe zou dat gekomen zijn? Mijnes zit in de bebouwde kom aan de lijn. Maar in de polder en het bos moeten honden ook aan de lijn, daar smokkel ik wel, eigenlijk bijna iedereen. Als ik iemand tegenkom met aangelijnde hond, dan lijn ik m wel aan. En als ik mensen tegenkom zonder hond, dan laat ik hem vlak naast me lopen tot we zijn gepasseerd.