Het onderwerp is: honden!

Discussie in 'De lounge' gestart door Toke, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Uiteraard heb je uitzonderingen, maar er vanuit gaan dat elke hond die combinatie aankan kun je niet. Dus kun je bij voorbaat maar beter zeggen dat je het gescheiden geeft, en als het dan goed gaat op alleen vlees, kan je altijd nog brok erbij doen mocht je dat perse willen. Alhoewel vlees natuurlijk de beste uitwerking heeft als er ook daadwerkelijk alleen vlees gegeven word ;)

2. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Graag gedaan! Welk merk je ook gaat kiezen, vergeet niet om dan bv een maand ook echt alleen vlees te geven en dus geen andere tussendoortjes of snacks. Zo kun je pas echt zien of het voer gerelateerd is. Die website is heel informatief en neutraal, dus ga er even lekker voor zitten en spit die site helemaal door en dan weet je al heel veel meer over het voeren van vlees :D

3. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Blinq: super uitleg over vers vlees!
    Hier ook twee honden die alleen maar vers gevoerd krijgen. Wij zijn heel tevreden over lotgering. Niet te duur en de honden doen het er super op!

4. onze hond heeft echt heel veel last van zijn oren :(
    hij is ergens allergisch voor, maar om dat uit te zoeken en er van af te komen, kost enorm veel geld.

Ik heb zelf het idee dat het door iets in het voer komt.

Ik heb ook overwogen om vlees te gaan voeren
    maar weet niet zo goed hoe of wat.

het is een duitse herder van ongeveer 36 kilo.
    hij krijgt hier alleen brokken, maar hij eet ookwel eens een rondslingerend boterhammetje ;).

Wat zou je zo,n grote moeten voeren aan vlees? en hoe vaak per dag? en waar koop je dat spul?? en ook belangrijk is het duur?

nou wel een hele hoop vragen :D

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant

Onze Aiko heeft een hele poos op brokken geleefd, Wij merkten toen dat hij er vreselijke jeuk van kreeg. Het was zelfs zo erg dat ons ventje al begon te krabben toen hij die brokjes alleen al zag. Hij wilde ook niet meer zo goed eten.

Nu krijgt hij KVV. Wij hebben smuldier, vind je zo in de supermarkt bij de diepvriesproducten.
    Smuldier mag je 30 gram per kg lichaamsgewicht geven, over de gehele dag verdeeld.
    ik geloof dat een pakje van 400 gr zo'n 52 cent kost.
    Vergeet niet de complete versies te pakken, alleen zo krijgt je hond voldoende voedingsstoffen binnen.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb 2 honden (naja, tjes)

Mopshondje Bikkel.
    kruising dwerg poedel x dwerg schnauzer Pulchra.

Hier thuis hebben mn ouders ook nog 2 honden

kruising coton de tulear Max
    kruising shi-tzu x York Shadow

Max & Shadow eten Hills natures best
    Bikkel & Pulchra eten Prins procare standaard.

Pulchra heb ik zelf van pup af aan, de kruising zie je hier in nederland niet veel. Ik ben zelf gek op poedels en vooral stoere poedels en met de schnauzer er doorheen gemixt is het een lief, pittig stoere hond ;)

7. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Je kan even een kijkje nemen op die link die ik iemand anders ook gaf De informatiesite over hondenvoer en kattenvoer | voerwijzer.com Verder kun je ook eens rondkijken op Barfplaats - over Barf en barfen, natuurlijk op het voedingsforum voor honden Dat is een forum voor mensen die op welke manier dan ook vers voeren aan hun hond. Daar kun je ook heel veel vragen kwijt en krijg je super veel goede informatie ;)

Als je dan hebt gekozen welk vlees je wilt gaan voeren en je wilt testen of de jeuk dan weggaat, zul je echt moeten proberen om te voorkomen dat er boterhammen gevonden worden. Anders kun je niet goed zien of het ook echt aan het voer ligt.

Vaak hebben dierenwinkels ook vlees voor verkoop, maar de betere merken vind je tot nu toe daar nog niet echt, op enkele na misschien. Ik koop het via een webshop die het bij me thuis aflevert. Ik heb in de garage een speciale vriezer staan voor alleen vlees zodat ik niet zo vaak hoeft te bestellen en een grotere hoeveelheid in eens kan doen.

Als jouw hond 36 kg weegt en je geeft die een beetje een goede brok, ben je best veel geld kwijt per maand. Dat geld ben je ook kwijt met vlees. Het zal om en nabij niet zoveel met elkaar uitmaken aangezien je van vlees minder moet voeren omdat de verteerbaarheid veel hoger is als brok. Misschien dat je goedkoper uit bent als je zelf zou samenstellen (barfen of NRV)

Kijk gewoon even rond op die sites, dan kom je al een heel eind ;)

8. ikke163

ikke163 Lid

8 jan 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,
    hier ook 2 honden. 2 podenco's de ene is 5 en de andere 2,5. Vooral de jongste is heel erg druk en heeft veel uitdaging nodig. ze kunnen helaas niet los lopen omdat ze dan gaan jagen en minimaal 2 uur weg zijn. Ik ben nu in verwachting van de eerste en ben 5 sept uitgeteld. Ik ben heel erg benieuwd hoe het straks zal gaan als de kleine ukkepuk er is. Vooral hoe ga ik de wandelingen etc indelen....

9. ik ben per maand 52 euro kwijt aan brokken
    bedankt voor je linkjes

10. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welke zorgverzekering hebben jullie voor de hond?
    Zijn jullie tevreden.

Voel vanwege de commerciële aandacht en link met royal canin niet zo veel voor proteq

11. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    up!

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja! Vind dat wel zo netjes.

Mijn Staff loopt nooit los, kan namelijk niet goed met andere honden overweg. En dan vind ik het bloedirritant als mensen langslopen met een loslopende hond die mijn richting op komt...

Mijn Boxer loopt 9 van de 10 keer los (op plekken waar het mag en kan (Bos of een stuk land)) en lijn hem altijd aan als er een andere hond aan komt. Maar ook als ik mensen met kinderen aan zie komen in het bos lijn ik hem aan.

13. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Komt me bekend voor met mijn staff :(
    Er was niks aan de hand met haar, kon bijna met elke hond opschieten, maar sinds zij 3 keer is gebeten door een andere hond (2x engelse bulldog & 1 keer franse bulldog, die haar zo naar de strot vloog in onze achtertuin. Bulldogje vloog onder de heg door) is het mis..

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Heeft mijn Boxer ook erg veel last van.:( Ga toch op vlees overstappen! De honden van mijn moeder (2 boerboels & staff) doen het er ook super op :D

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Maar dat is natuurlijk wel een bekend fenomeen dat staffjes op een bepaald moment gewoon niet meer met andere honden kunnen (tenzij je zelf in staat bent om dit goed te begeleiden, en dat is niet zo makkelijk als het lijkt)
    Het is er uit te trainen maar vraagt veel geduld en enorme toewijding en consequent zijn...
    (en ja ik heb zelf ook een amerikaan)

16. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier ook alles op vers! Deed ook de verkoop van vlees maar nu ik zwanger ben er tijdelijk mee gestopt.

Kon het vlees even niet zien of luchten :D

Ik heb altijd heel veel aan barfplaats gehad.

17. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Mijn hondje (rottweiler) Eet Champ dogfood. Hier zit geen rotzooi in. Trouwens in. Weing ontlasting bij de hond. Het heeft diverse soorten voer. Je kunt dus bijvoorbeeld wisselen van voer afhankelijk van de actviteiten die je met je hond doet. Zo zal de behoeft van een politie hond die voornamelijk in de winter werkt anders zijn dan waneeer hij samen met zijn baas geniet van de spaanse zon.
    Wat ik altijd belachlijk vind is dat er merken zijn die voer speciaal voor een ras of groote maken.
    Als je bij de ah winkelt ligt daar ook geen eten voor grote of kleine mensen. En ze hebben al helemaal geen eten speciaal voor mensen die een donkere huid hebben of spleet ogen.
    Mocht ik ooit willen gaan barfen zal ik vers vlees kopen. Niet dat vlees wat ergens al weet ik hoe lang in de vriezer ligt. Dat valt voor mij niet onder vers.

18. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ja ik lijn aan. Wel zo netjes.

19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Het is daarna een hele periode redelijk goed gegaan (en met heeeel veeel geduld en afleiden als er andere honden langskwamen). Ze viel niet meer naar andere honden uit als ze aan de lijn liep totdat we naar dit huis gingen verhuizen. Achter onze schutting loopt een steegje, daar gaat de buurvrouw in rolstoel met herder elke dag een paar keer per dag langs. Die herder is niet zo'n lieverdje en probeerde mijn hond elke keer door de schutting heen te pakken... Werd gelukkig minder met een nieuwe schutting, nu kunnen ze elkaar minder goed zien ;)

Ik moet het nu echt per dag bekijken, er zijn goede periodes en slechtere maar met heel veel geduld komen we er wel. Al is dat soms best vermoeiend!!

Mijn Boxer heeft er gelukkig geen last van

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier zijn mijn hondjes :D

Met de oude schutting! Zie verhaaltje boven ;) Hier konden ze elkaar teveel zien

Bekijk bijlage 261515

Deel Deze Pagina