Het opbouwen van melk lukt niet

Discussie in 'Voeding' gestart door Fleur1, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan is nu 2 jaar en vaak zijn kinderen dan over hun koemelk allergie heen gegroeid of ze kunnen het beter verdragen.
    Nou wij zijn nu dus al weken bezig om Daan maar iets van melk binnen krijgt maar het lukt niet.
    Zelf koekjes enzo waar melk in verwrkt zit hij eet het niet.
    Brood waar melk doorheen zit hij eet het niet.
    Advies gekregen om nutramogen te mengen met melk we moesten beginnen met 5 cc hij laat het staan.
    we weten het echt niet meer. we doen hem niet direct puchen zeg maar.
    Gisteren hadden we zoiets we laten onze echte vlees eten vlees uit de croma eten. hij heeft het niet gezien Daan die een moord doet voor vlees heeft 1 mini mini hapje genomen en heeft de rest van ze gehakt bal laten staan. de gehaktbal die ik had in olie gebakken heb ik aan het einde van zijn prak gegeven je zult het niet geloven hij at hem in 1x achter elkaar op.
    Heeft er iemand nog tips dat ik me kind aan de melk kan krijgen?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zus heeft een zoontje van nu inmiddels 8 jaar en hij lust nog steeds geen melk. toen hij 9 maanden was kreeg hij milk and fruit. omdat ze iets anders er gewoon niet in kreeg en nog niet. ;) :)

lust je zoontje wel kaas, boter of yoghurt? zijn ook allemaal melkproducten. of roosvicee erdoorheen of ook milk and fruit?

ik weet niet of je wel eens pannekoeken eet, maar daar zit ook weer melk in.

groetjes, Miranda

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan eet alleen de pannenkoeken op water basis de andere pannenkoeken eet hij niet :)
    kaas en andere melk producten met een smaak eet of drinkt hij ook niet.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Kinderen weten vaak instinctief wat goed voor ze is en wat niet. Daan weet denk ik zelf dat melk (en alles wat ervan gemaakt is) niet goed voor hem is?

Je kunt dingen geven die de goede dingen van melk vervangen, zoals: plantaardige boter nemen, soja producten (melk, vla), kaas van de geit, vegetarisch vlees/tofu enz......Of heb je dit al geprobeerd?
    Kinderen kunnen ook groot worden zonder melk van een koe.

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Vergeet niet dat Daan bijna 2 jaar lang melkvrije producten heeft gehad en dus ook niet aan die andere smaakjes is gewend.

Doe rustig aan en geef het de tijd, het komt vanzelf wel

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Precies mijn eerste gedachte. Nqtuurlijke bescherming van zichzelf.

Ik heb koemelk allergie gehad vroeger en heb nu nog steeds lactose intolerantie als volwassene. Ik geloof dat 2 jaar wel vrij jong is nog om "erover heen" te zijn gegroeid.

Deel Deze Pagina