Wat bewaren na 2 kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hope87, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hi, wie kan mij vertellen (weet niet als dit bij het goede onderwerp staat!) maar wie kan mij vertellen wat je het beste kunt bewaren als je ooit nog wel een kindje wilt na twee kinderen. Zodat je dat dan niet opnieuw hoeft te kopen ;)

Miss is dit voor iedereen verschillend, maar ben toch benieuwd wat jullie dan zouden bewaren ;)

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Lastig. Zelf bewaar ik niks omdat ons gezin straks na twee kindjes compleet is. Ik heb na de eerste daadwerkelijk alles bewaard omdat we wisten dat er een tweede op korte termijn zou komen (zit dadelijk jaar tussen :p). Heb wel dingen weggedaan waar ik niks mee deed (bijv voedingskussen). Ik zou, als je daadwerkelijk een derde overweegt, misschien vooral veel dingen qua kleding/verzorging bewaren (hydrofielen luiers, rompertjes, unisex-kleertjes) maarja van de andere kant zijn dat de kosten nou ook weer niet echt als je die nieuw aanschaft. Denk dat het ook afhangt hoeveel ruimte je hebt. Ik heb en een zolder en een kelder dus ik zou daar alles kunnen neerzetten (van wieg tot kinderwagen), maar wij doen straks gewoon alles weg.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tja, wat is ooit.. over 2 jaar of over 10 jaar. Over 2 jaar dan zou ik alles bewaren. Incl kleertjes. Maar over 10 jaar is veel natuurlijk weer ver uit de mode. Lastig. En wil je over 10 jaar nog bijv met dezelfde kinderwagen rijden?
    Autostoelen zou ik wel weg doen. Tenminste,
    Igt er weer aan wanneer je een 3e wil. Binnen een aantal jaren willen ze alleen nog maar achterwaartse stoelen toe laten.
    Is je babykamer nog goed en zou je die bijv over 10 jaar ook nog willen gebruiken? Ik vind het lastig. Ik heb bijv veel spul van mn moeder geleend en veel van marktplaats. Bijv een kinderwagen die al zeker 10 jaar oud is. Bedje waar wij vroeger in gelegen hebben, hydrofielen die 20 jaar oud zijn enz. Dat zal mij een worst wezen zeg maar;) ik zou zelf dus alles denk ik bewaren als ik de ruimte zou hebben. Alleen de echt leuke kleertjes en uni eruit halen en rompers en de rest verkopen.
    En als je alles wel weg doet, het hoeft natuurlijk niet veel te kosten tegen die tijd. Ik heb alles 2e hands van marktplaats voor bij elkaar, 600 euro. Maar wil je alles nieuw, tja, dan hangt daar weer een prijskaartje aan:)

4. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    tja bij ooit weet je het dus niet zeker,
    ik denk dat ik persoonlijk alles weg zou doen. mocht die derde er toch komen heb ik alles via MP of nieuw zo weer gekocht.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hangt er vanaf hoeveel ruimte je hebt en hoe groot de kans is dat er ooit nog een volgende kindje komt..

Wij hebben best wat ruimte op zolder, dus dan staat het sowieso niet in de weg. Onze meubeltjes zijn uniseks en redelijk tijdloos dus die zouden we sowieso bewaren, al denk ik dat tegen de tijd dat onze tweede uit zijn/haar ledikant gegroeid is, we echt wel besloten hebben of we gaan voor een derde..

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik bewaar alles. Geen idee of er nog een kindje komt en als het een jongetje zou zijn zou ik alsnog moeten gaan winkelen maar mocht er hier ooit nog een meisje bij komen hoef ik de deur niet uit :D . Pas als we zeker weten dat we compleet zijn ga ik alles uitzoeken en opruimen. Voor nu staat gewoon alles schoon gewassen in boxen en dozen op zolder.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij zijn er nog niet uit of we ooit nog een derde willen, maar wat wij tot een definitieve beslissing bewaren (dus max 4 jaar):

hydrofielen, unisex rompers, maxicosi, babykamer, box, kinderwagen. En bepaalde dingen (baby)speelgoed.

Van de kinderen bewaren we wel dingen als bepaalde kleertjes, maar niet voor gebruik bij een eventueel broertje of zusje. Da's meer voor een trip down memory lane zeg maar.

Tja, wij hebben ook hydrofielen er tussen liggen die m'n ouders hebben gekocht voor m'n zus (dingen zijn dus 31 jaar oud), evenals bepaalde babyspeelgoedjes, bak met duplo enzo. Zulke dingen gaan wij dus ook gewoon bewaren, juist ook leuk voor eventuele volgende generaties.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier bewaar ik de kleertjes die nog mooi zijn en de meeste verdere spullen.
    Ik zou dan alleen misschien een andere kinderwagen willen hoewel ik 'm eigenlijk weinig gebruikt heb bij de 2e. Maar het komend jaar gebruiken we 'm nog wel voor de jongste. Dan maar even zien of íe op zolder gaat of weg.

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben een grote zolder en ik bewaar denk ik alles. Ik ga wel door de kleertjes heen, erg verwassen kleren geef ik weg, maat verder hup in een doos en wie weet...

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij twijfelden na de tweede ook nog, daardoor ben ik er nauwelijks toe gekomen om dingen weg te doen. Wel hadden we onze kinderwagen weggedaan, die was helemaal gaar. Ook het voorste fietsstoeltje bleek verdwenen, weggegeven waarschijnlijk.....

Verder had ik bijna alles nog, inclusief de hele inrichting van de babykamer. Alleen een nieuw matras gekocht, de oude was niet zo fris meer na 2 kinderen.

Nu hebben we echt ons laatste kind wel gekregen, dus alles wat nu te klein is of niet meer gebruikt wordt, doe ik bijna gelijk weg. Eindelijk al die rommel weg, haha.

Deel Deze Pagina