baby 6 maanden moet geknipt worden ( ivm redressiehelm )

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pandora, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ons zoontje is geboren met een enorme bos haar, nu krijgt hij komende week een helmpje en daarvoor moet zn dikke en lange bos haar eraf ( ivm zweten onder de helm )

ik vroeg me af of kappers eigenlijk wel baby's knippen en hoe gaat dat dan?
    want stil zitten doet hij geen 5 sec.

of zouden jullie het zelf doen met een tondeuse?

vinf het zo gevaarlijk een schaar op zn wiebelend baby hoofd :)

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn nichtje had ook veel haar en is met 12 weken geknipt en tegen een half jaar nog eens en toen stopte het haar met extreem groeien. Haha het knippen ging bij mama op schoot. En ging redelijk goed met 2 kapsters. Hihi.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 10 maanden een keer de tondeuse erover gehaald. Was bij mn ouders, in de kinderstoel met een doosje rozijntjes. Ging prima. Maar ze was toen al wat ouder.
    Overigens had ze amper haar en heel licht blond maar ze kreeg een paar lange haren er tussendoor. Dus alles even helemaal kort gedaan. Voor de buitenwereld was ze toch nog kaal dus niemand die het opviel.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Van onze dochter moesten ook de haartjes geknipt worden met 6 maanden voor het helmpje. Ik heb haar gewoon op schoot genomen, het ging eigenlijk best goed, mijn kapster heeft wel ervaring met knippen van kleine kinderen. Tondeuse vond ik wat te rigoreus, vond knippen al erg..

Nu met 17 maanden is het lastiger dan met 6 maanden..

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik wou voor de tondeuse dan het grootste opzetkammetje pakken......nee niet helemaal millimeteren hoor:$
    vind het ook echt jammer dat zn haar kort moet...hij krijgt net van die uber schattige krulletjes

maar ik zal wel eens een kapper gaan bellen of zij uberhaupt wel baby's knippen ;)

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik weet niet waar je vandaan komt tussen eindhoven en den bosch maar in Veghel zit Berry's haarmode en die hebben een speciale kinderkapsalon

:: Berry's Hij&Zij Haarmode ::

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochtertje was 4 maanden toen zij voor het eerst geknipt werd. Had een enorme pruik bij haar geboorte en kon er toen al een leuk model in laten knippen. Ik hielp haar vast en ze werd geknipt, ging prima. Mijn zoontje knip ik regelmatig zelf (vriendin is kapster en heeft me een spoedcursus gegeven). Vind het zo onverzorgd als het te lang is. Maar dit doe ik vanaf hij drie maanden is en gaat prima. Zorgen voor afleiding is het belangrijkst.

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    nou....mn eigen kapster gaat hem knippen :)
    had daar nog nooit hele kleine kindjes gezien...dus ging er vanuit dat ze geen baby's knipte
    maar de jongste die ze ooit geknipt had in de zaak was 3 weken oud

is een hele lieve meid met veel geduld....dus haar durf ik dat wel toe te vertrouwen

ze wist via via zelfs al van het helmpje en heeft me een mooi kort kapsel beloofd

Deel Deze Pagina