Het overdag-slapen topic!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by heppiedepeppie, Feb 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Hier hetzelfde liedje... meneertje slaapt 's nachts prima, tussen 6-9 uur achter elkaar, maar overdag slaapt hij sinds een week maar 45 min. na een voeding. Voorheen sliep ie gewoon 3 uur tussen de voedingen, maar nu dus sinds een week heeft ie er na drie kwartier alweer genoeg van.

Hoe lang laten jullie je kleintje huilen als ie na 3 kwartier alweer wakker wordt? Heb 'm vanmorgen wel een uur laten jammeren, hij was niet echt heel hard aan het huilen, maar meer een beetje jengelen... huilen, weer stil, weer beetje pruttelen, weer stil etc...

2. Emz81

Emz81 Lid

Jul 24, 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben jaloers op twee uurtjes slapen, daar kom ik over de hele dag niet eens aan toe.Volgens mij komt ze niet eens in slaap, na 20 min gaat ze huilen, ik laat haar dan max 10 min huilen want dat wordt alleen maar erger.Verder laat ik dr net als Linda een uur jengelen. Ze dommelt in dr schommelstoel soms een uurtje of in de box en dat is het. Ik breek de dag door op visite te gaan, boodsch doen, badderen of wandelen..anders kom ik ook nauwelijks aan die vier uren...Geef gelukkig bv dus mag soms wat vaker. Ik kreeg van het cons bureau te horen dat het nu eenmaal een alert en helder kindje is..( was in mn buik ook al druk). Ze adviseerden een draagdoek maar daar wil ze niet graag in, verder zo weinig mogelijk prikkels, want een baby die zoveel wakker is maakt veel teveel mee voor wat ie kan verwerken, dus dat probeer ik te doen...maar het slapen overdag is nog steeds minimaal helaas.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    dat doet Lucas ook heel veel....ik laat hem dan gewoon even liggen hoor! Als hij in dit jengel uur soms ook 10 minuten stil is dan ga ik er niet naar toe, het maakt het alleen maar erger!
    Vanmiddag had hij het ook. Steevast na 1 uur wakker. Nu ook weer, maar ik was even druk en heb hem dus even laten huilen 5 minuten. Ineens was het weer stil en heeft hij 2 uur en 15 min geslapen!!! Erg fijn dus!

4. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Hier ook vanmiddag zowaar 3,5 uur geslapen, net weer flesje gehad en hij was alweer moe, ligt nu bijna 45 min te slapen... ben benieuwd wanneer ie weer wakker wordt...

5. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    hey meiden,

Lisa vandaag weer naar het KDV geweest en nu hoor ik dat ze daar ook steeds wakker is. Geeft me wel een gerust gevoel dat het niet aan mij ligt. Nu ligt ze weer op bed en het duurde ongeveer 30min tot ze stil was. Ik kan dan wel tussendoor naar dr toe gaan maar dan word het alleen maar langer voordat ze in slaap valt. De laatste nachten huilt ze ook iedere x en vraag me niet waarom. Ze heeft geen honger oid. We wachten het maar weer af misschien maakt ze wel een sprongetje.

6. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @jessi: daar ben ik ook bang voor bij Lucas (KDV). Ik weet alleen niet hoe ze daarmee omgaan, ik heb a.s. maandag een gesprek bij het KDV voor het eerst. Volgens mij liggen daar meerdere baby's op één kamertje dus ik ga me even goed laten voorlichten! want ik wil ook geen zwaar oververmoeid kind thuis hebben....
    Overigens heeft Lucas nu altijd voortaan een vast wakker/jengel moment, van ongeveer half 6 tot half 7. Daardoor geven we hem voortaan de fles om half 7. Later krijgen we echt niet meer voor elkaar. En dan rond kwart voor 11 de laatste...

7. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    @heppiedepeppie, ik weet ook nog steeds niet altijd waarom de keine huilt/jammert dus vind ik het ook moeilijk om hem te laten huilen vooral omdat hij tegenwoordig vaak niet mee huilend wakker wordt en huilt voordat hij slaapt. Ik denk dan dus meteen dat er iets is, maar vaak kan ik de oorzaak dan toch niet vinden, misschien toch maar weer eens proberen als hij wakker wordt. Hij huilt soms ook heel kort (dromen??) en dan lang stil en weer een paar sec. huiltje, dan ga ik dus niet kijken. Laatste dagen is hij toch al wat huileriger, maar zijn ontlasting is ook erg hard, dus wellicht heeft hij daar last van!

Als kindjes jengelen met veel pauzes schrijft het boekje van Ria Blom voor dat je ze beter kunt laten liggen, minder prikkels en ze krijgen toch wat rust. Tevens kan het goed zijn dat ze tussendoor toch was slapen. Ik ben hier wel eens gaan kijken maar hij lag dan gewoon te slapen!

@KDV, dat gaat hier wel goed, hoewel hij daar ook niet super veel slaapt, maar ze zijn daar wel wat gewent. Had ook een hele "gebruiksaanwijzing" geschreven, maar daar huilt hij nooit voor of na het slapen:(... En thuis deed hij dat hier eerst nog altijd:(. Daar blijft hij wel langer tevreden wakker, er is daar natuurlijk veel vermaak dus ik denk dat het daar mee te maken heeft, dat hij wat meer moe naar zijn bed gaat.

Als de kleine hier overdag veel slaapt slaapt hij trouwens 's-avonds maar 3 kwartier en is dan klaar wakker, dus dat is ook geen succes zeker niet meer zonder die late avondfles. Hij slaapt een 14 á 15 uur per dag, maar wanneer hij deze uren maakt scheelt nog vaak, maar 's-nachts inmiddels dus vaak een uurje of 11 en overdag 3,5 ongeveer.

@moeders met kindjes die korter dan 45min slapen: een slaapcyclus is 45min bij die kleintjes dus korter slapen is hetzelfde als niet slapen ze hebben dan hun diepe slaap niet bereikt en zijn dus eigenlijk nooit uitgerust. Weet niet of jullie dan ook merken?

8. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    nou het was vandaag weer bal overdag....
    Volgens mij heeft Lucas zijn 12 weken sprong.

Hij heeft geen 10 minuten fatsoenlijk geslapen overdag. Wilde niet in bed, niet in de box/speelkleed maar ook niet bij mij of mijn man. Super onrustig, slecht drinken en veel kauwen op de speen in plaats van zuigen...

Het is vooral voor hem zo lastig. Hij is doodmoe maar wil niks en wordt overal verdrietig van. Kon ik hem dan maar troosten door hem bij me te nemen maar zelfs dat wil hij niet....

9. pattie1

pattie1 Lid

Feb 24, 2012
    6
    0
    0
    Mijn meisje is 1 en zit echt tussen de 2 en het 1 slaapje in...2x wil ze niet 1x te weinig... Hoe doen of deden jullie dit, en is het normaal om met 12 maanden maar 1x dutje te doen?

10. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

Jun 22, 2008
    720
    0
    0
    Pattie: Met 14 maanden ben ik naar 1 slaapje gegaan. hij redde het alleen niet tot de middag, dus dan ging ik om 11 uur nog even een uurtje eruit voor boodschapje of wandelen om de tijd te doden. Dan had hij ook een rust momentje in de wagen, omdat hij verplicht moest zitten. Daarna broodje en op bed. Binnen een paar maanden was hij helemaal gewend. Middagslaapje werd ook een stuk langer!!

11. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn meisje slaapt ook maar 45min. Maar ik ga haar niet in bed laten huilen......dus sta ik naast haar bed en houd ik haar handen vast totdat ze weer in slaap valt. Dit is tot nu toe maar 3 keer gelukt:cool::cool: Na 45 min. slapen is ze meestal wel vrolijk dus als ze niet verder slaapt haal ik haar eruit. Ik heb me erbij neergelegd.
    Waar ze wel goed in slaapt is in de maxi-cosi. Zojuist mijn oudste dochter naar de kdv gebracht en Jasmijn meegenomen. Ze slaapt nu nog steeds (bijna 2 uur) Dus 1 keer per dag heerlijk lang slapen in de maxi-cosi en verder korte slaapjes in bed.
    Mijn oudste dochter was ook geen groot slaper maar met 8 maanden ineens wel.....

12. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, lees allemaal kindjes die overdag zg moeilijk slapen, en dan de moeders vertellen dat ze nog 4 slaapjes doen... Mijn zoon sliep dus écht niet overdag. Was rond half 7 wakker, en sliep met geluk 2x een uurtje. Ook voorgekomen van niet. Je snapt, om half 7 's avonds was ie kápot. En sliep de nacht lekker door. Het werd hier beter toen ie actiever werd (kruipen/tijgeren). Sinds zijn 1e verjaardag doet hij nog 1 slaapje van meestal 2 uur.

13. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik leg Lucas tussen iedere fles in, in zijn bedje, maar hij is ook pas 11 weken!
    Meestal slaapt hij nu tussen 9-11 / 12-14 / 16-18 alleen redt hij het dus niet om dan ook echt 2 uur te slapen. Soms slaapt hij ineens 2,5 uur, maar soms ook maar 1 uur.
    Hij werd eerst altijd na 45 min wakker, dat is nu een uur. Soms valt hij dan weer in slaap, soms ook niet.

Waar ik tegenaan blijf lopen is de fles geven wanneer hij bijv. 2 uur te vroeg wakker wordt....hoe doen jullie dat??
    Nog een keer slapen werkt niet, maar 2 uur wakker houden, dan de fles en dan nog rechtop zitten in verband met reflux, dan is hij 3 uur wakker en dat is echt veel te lang voor hem!

14. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik deed overigens niet aan schema's. Mijn zoontje sliep wanneer die sliep (overdag weinig dus) en kreeg te eten wanneer die honger had. Met 12 weken zat hij al op 4 flessen van 180/6.

15. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik wil ook niet te veel aan een schema vasthouden, maar ik kan niet steeds als hij wakker is een fles maken, ivm de hoeveelheid...en ik wil dat er wel min 3 uur tussenzit ivm de vertering van het eten.

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Geeft hij geen hongersignalen aan dan?

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik dacht ik ga het eens proberen, na iedere fles naar bed, ben weer heel snel terug naar ons eigen 'schema' gegaan...zowel Stijn als ik werden er verre van rustig van :D

Hij slaapt van ongeveerplusminus 12 tot 15.30 op z'n eigen bedje en de rest van de dag is ie beneden en tukt wat tussen het wakker zijn en spelen door in de box of wippertje.

Hij was vanmorgen 7.45 uur wakker, fles gegeven op ons bed, zijn 8.45 uur naar beneden gegaan, heb 'm in de box gelegd en hij heeft nu z'n ogen dicht, wanneer die weer open gaan ga ik 'm aankleden en dan zien we wel...volgende fles doen we 11.30.

Wakker of niet, geen problemen om te wachten tot de volgende fles en ook geen strak schema met activiteiten of slaapjes...

18. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Nee hij heeft geen honger...ik heb dat wel eens geprobeerd maar dan drinkt hij niet.
    Hij heeft vanmorgen om kwart voor 8 een fles gehad (150/5+1 schep nutriton) en om kwart voor 9 is hij naar bed gegaan. (na slaapsignalen, hij was overigens om kwart over 7 wakker).
    Van 8.45-9.45 geslapen en nu is hij dus weer wakker.

Probleem is alleen dat hij rond 11-11.30 pas weer een fles mag. Voor mijn gevoel loop ik dus de hele dag achter de feiten aan. Beneden is hij moeilijk tevreden te houden zo lang. Ik speel met hem, leg hem even in de box of speelkleed. In de middag gaan we altijd lekker wandelen. Maar van die tijd die hij wakker is, huilt hij de helft van de tijd omdat hij moe is (oogjes wrijven,gapen, enz).

Ik heb ook het idee dat hij wat meer last van reflux begint te krijgen en daardoor slechter slaapt overdag. Maar zoals ik eerder al zei, soms slaapt hij ook ineens 2,5 uur.... niet echt een peil op te trekken!

19. ccbloom

ccbloom Lid

Nov 12, 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een zoontje van 3 maanden die overdag heel wisselend slaapt. In de ochtend slaapt hij meestal maar een klein uurtje tussen half 9 en half 10. Heel soms plakt hij er een half uurtje aan vast als ik hem laat jammeren. Maar vaak lukt dat niet en dan begint het zoet houden tot de fles om 11:00 uur. Soms krijg ik hem zo ver om nog even op schoot te dutten, maar vaker moet ik hem echt bezig houden. Na de fles van 11:00 uur leg ik hem tegen 12 uur weer in bed. Soms duurt dit slaapje 2 tot 3 uur. Maar regelmatig duurt ook dit slaapje maar 1 uurtje. Dan probeer ik hem door te troosten in zijn bedje te houden. Soms valt hij dan weer in slaap, maar als dat na 1 uur proberen niet is gelukt, dan haal ik hem er toch weer uit. Het slaapje na zijn fles van 15:00 uur duurt altijd maar een klein uurtje; meestal tussen 16:00 en 17:00 uur. En begint het circus om meneertje bezig te houden tot zijn fles van 19:00 uur en dat papa thuis is. Ik ben wel blij dat hij de avond vanaf 20:00 uur wel bijna altijd (even afkloppen!) goed slaapt tot we hem wakker maken voor zijn avondfles van 23:00 uur. En sinds 2,5 week slaapt hij dan door tot 7 uur. Al moet wel eerlijk toegeven dat hij meestal vanaf half 6/ 6 uur wat ligt te mopperen. Maar hij huilt niet door, dus we laten hem liggen tot 7 uur...

Ik hoop echt dat er in de komende maanden meer structuur komt in de slaapjes overdag. Dan weet je zelf ook waar je aan toe bent. Ik voel me soms zelfs een beetje schuldig dat ik de weken wel vooruit kan kijken. Ik geniet ontzettend van zijn vrolijke momenten, maar ik vind zijn onrustige gedrag overdag soms echt slopend en ben blij dat ik nu 3 dagen werk en de oma's + KDV het een dagje van mij overnemen....

20. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn dochtertje gaat altijd even slapen zo rond 11 of 12 uur dan ga ik vaak mee, heeeerlijk.
    Ze slaapt meestal tot 1 of 2.
    Daarna om 18:30 naar bed en dan gaat ze nog even praten met haar knuffels (tot in hoevere ze dat kan :D). Rond 19:00 slaapt ze.

Share This Page