Onze kleine meid is ruim 5 cm te klein

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door evelien28, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Ik begin met toch wel een beetje zorgen te maken over onze kleine meid van bijna 2. Ze groeit maar erg weinig en wat nu blijkt is ze ruim 5 cm te klein. Helaas volgt ze ook haar eigenlijn niet meer.

De vorige keer met 15 mnd was 79,5 cm en nu is ze 81 cm. Dus dat is wel een erg kleine groei. Is er iemand die dit herkend?

gr Evelien

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    sem is 2 en die is nu maar 81 cm...

wat zeggen ze dan op het cb?

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    En wat wil je doen? Haar op de rekbank leggen?

Voor een gemiddelde heb je grotere en kleinere kindjes nodig. Kennelijk is die van jou wat aan de kleinere kant, nou en!?

Heb je een groeigrafiekje? Hoe groeit ze qua gewicht?

4. Purk

Purk Niet meer actief

Ja het is altijd zorgelijk als je kindje niet goed groeit. Buigt haar lijntje drastisch af dat ze zich hier druk om maken?

Bij ons buigt de lijn nl. af en dat is idd niet goed, maarrrr....het kan tijdelijk zijn! Is ze veel ziek geweest? Heeft ze misschien slecht gegeten (leeftijd ;) ) komt ze wel goed aan? Het kan natuurlijk zijn dat het gewoon een klein mupke is, zijn jij en je man wel lang/normaal?

Niet teveel zorgen maken hoor!

5. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Op het cb vinden ze haar ook te klein en ze maken zich vooral zogen om het fijt dat ze in een half jaar maar 1,5 cm is gegroeid. Het is normaal om in een jaar tijd 7 cm te groeien en dat doet ze bij lange na niet.

Natuurlijk wil ik haar niet op een rekbank leggen, maar zorgen maken mag toc? En ik was benieuwd of er mensen zijn die dit herkenen.

Over 3 maanden moeten we terug en als ze dan nog niet gegroeid is of nauwelijks dan moeten we naar het ziekenhuis om te kijken hoe dit kan.

Haar gewicht blijft iets minder achter, maar loopt ook achter.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook een meisje van 2 rond de 80 cm...ja dus? Ze eet goed, ontwikkelt zich prima, is gezond, slaapt goed en ze valt niet af. Het ene kind is nou eenmaal groter dan het andere.

7. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Purk dank je wel voor je reactie. Haar lijn buigt inderdaad erg af. Anders zouden ze zich ook geen zorgen maken. Mijn man is 1.86 en ik ben 1.71 dus ja niet echt klein, maar ook niet echt groot.

8. Purk

Purk Niet meer actief

Ja dat is best apart. Nee jullie zijn geen reuzen, maar ook zeker niet klein. Ik snap hoe je je voelt hoor. Hier ook een afbuigende lijn (nu 79 cm en 8200 gram) en dat is gewoon niet wat je wilt zien. Ik probeer steeds tegen mezelf te zeggen: het komt goed! Maar dat is moeilijk dat snap ik.

Ontwikkelt ze zich verder wel goed? Coginitief en motorisch? Dat is nl. nog belangrijker

Probeer de komende drie maanden te zorgen dat ze goed en lekker eet, goed slaapt en zich lekker kan ontwikkelen. Misschien gaat haar energie nu gewoon even naar haar ontwikkeling en gaat het over een paar maanden beter.

Zo niet zal er actie ondernomen worde en zullen er onderzoeken plaatsvinden, en tja misschien is het uiteindelijk wel gewoon een klein fijn popppetje?

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik begrijp je zorgen!
    Het kan zijn dat ze nu gewoon even een groeidipje heeft en dadelijk weer groeit. Maar goed dat ze het in de gaten houden.

Mijn zoontje heeft ook een afbuigende groei. Dit had hij al met zijn gewicht en dat blijft altijd schommelen. Daar maak ik ij eigenlijk niet zo'n zorgen om.
    Echter zijn lengte is vanaf 1 jaar gaan zakken van de +2 lijn naar de middenlijn. Cb heeft er toen niks van gezegd, hij was wel 10 cm gegroeid in een jaar. Misschien dat ze daarom niks zeiden? Maar van de +2 naar middenlijn vind ik toch een flinke daling. Nu zit hij onder de middenlijn. Is sinds juli maar 2 cm gegroeid.
    Daar maak ik mij nu wel wat zorgen om, maar mede omdat er momenteel onderzoek loopt naar stofwisselingsziekte.
    Eerst volgende keer neem ik dan ook zijn groeicurve mee naar de ka. De ka heeft alleen groeicurve vanaf november.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb alleen maar ervaring met een groeidipje in gewicht. Lengte gaat hier gewoon door (17 maande 86 cm)..

Deel Deze Pagina