Hoi meiden, Merk dat ik zelf nu ik de eerste ronde wel wat vragen zo af en toe heb over de ovu testen. Maar om daar nu iedere keer een topic over te openenen.... Daarom dacht ik het op deze manier te doen. Dan kun je je vragen stellen en de echte diehard ovutesters kunnen dan vast wel antwoord geven. Alvast mijn vraag. Heb de afgelopen 2 dagen om 7 uur 's avonds getest. Beide negatief, al was er gisteren een heeeel licht roze streepje. Nou ga ik vanmiddag weg en kan de niet om 7 uur testen. Wat is dan beter, vanmiddag om 2 uur testen of vanavond om 9 uur? Dacht vanochtend wat vruchtbaar slijm te hebben. Hoop dat iedereen hier zijn vragen hier kwijt kan.
Op t tijdstip testen voordat je eigenlijk mag, dus ga je rond 18.00 weg dan dan een test doen. Ik testte zelf overigens 2 keer. Om 14.00 en rond 16.00 soms ook wel later
Ook een vraagje: Ik heb vandaag wel een heel positieve ovulatietest (naar ik meen) maar verwacht pas over een dag of 3 mijn eitje. Ik heb een foto in mijn album geplaatst. Zijn er experts die me meer kunnen vertellen? Bvd!
Dat is zeker een positieve test zeg, wauw! Je kunt trouwens best een positieve ovulatietest hebben en pas later je eisprong hebben, volgens mij. Over een dag of 3 lijkt me wat ver, maar morgen of overmorgen kan wel!
Ook nog een vraag van mij. Heb je altijd een posi ovutest, of bestaat er ook een kans dat hij niet posi wordt en je wel een eisprong hebt? Zit nu op dag 17 bij vorige cyclus 31 dagen (wel onregelmatig), maar dan zou ik eigenlijk vandaag een eisprong hebben. Maar nog geen posi test gehad.
Bij mij werden de ovulatietesten nooit helemaal positief, terwijl ik wel een eisprong had. Dat kan dus. Wat wel raar is dat ze normaal wél positief worden... Test je misschien op een ander tijdstip? Of heb je veel gedronken voor je tests? Ik zou t anders ook niet weten...
Ik was een woordje vergeten in mijn vraag. Het is de eerste maand dat ik ovu testen gebruik. Normaal heb ik ook altijd wel vruchtbaar slijm, maar wilde wat meer duidelijkheid. Heb vrijdag en zaterdag om 19 uur getest en gisteren wel eerder (14 uur) omdat ik weg moest. Drink eigenlijk nooit heel veel, dus denk ik niet teveel. Moeten vruchtbaar slijm en je posi ovu test ongeveer tegelijk komen?
Mja, je kunt wel eerder vruchtbaar slijm hebben, maar dan moet er één dezer dagen toch wel een positieve ovulatietest uitkomen... Maar wat ik zei: volgens de gebruiksaanwijzing moet de teststreep donkerder zijn dan de controlestreep, maar dat kreeg ik nooit voor elkaar Weet je trouwens zeker wanneer je je eisprong zou moeten hebben? Misschien heb je altijd wel een korte luteale fase?
Vorige maand heb ik heel goed opgelet aan de hand van vruchtbaar slijm. Toen heb ik echt zeker weten voor het eerst mijn eisprong gevoeld. Toen werd ik keurig 14 dagen later ongi. Ben na mijn MK ook een keer bij de gyn geweest voor controle en toen zag ze dat ik bijna een eisprong had. Toen werd ik ook na 14 dagen ongi. Heb dus geen korte LF. Ik wacht het wel af. Vanmiddag nog maar eens testen. En misschien werken die dingen wel niet bij mij. Als ze bij jou ook niet duidelijk waren kan het dus wel.
bij mij werd ie ook niet echt donkerder dan de controle streep, maar net zo donker. check mijn album. ik had toen savonds rond 6 uur getest en denk dat ik hem de volgende dag heb gehad, niet gevoeld ofzo. maar precies 14 dagen later werd ik ongi. dus het streepje hoeft niet perse donkerder te zijn, maar wel net zo donker. dat staat ook in de gebruiksaanwijzing.
Ik gebruik ze van babyboomshop. Nou net zo donker heb ik ook nog niet. Echt een heel vaag roze streepje. Wacht het maar af.
Ik heb nog steeds geen positieve ovutest.... Misschien is mijn ei wel heel laat! Of kan het zijn dat je een maand helemaal geen eisprong hebt?
@Pioen, we zitten dus in hetzelfde schuitje. Snap er niets van. Heb vast mijn NOD niet op 6 oktober. Hopelijk vinden we ons ei nog deze maand!
Nee ik snap er ook niks van.. Ik duim voor ons dat we m nog wel vinden! Misschien is ie wel laat, daar zullen we het dan maar op houden he
Ja, anders weet ik het ook niet. Ga er niet vanuit dat hij veel te vroeg was, want dan heb ik hem echt gemist. Ook klustechnisch gezien.
Ja idd ik ook... Gisteren maar even goed geklust omdat ik er wel een beetje vanuit ben gegaan dat ie dan wel vandaag of morgen zal komen. Wie weet komt ie dan nog... Blijven oefenen!
Net ovu test gedaan. 2 uur niet geplast en niet gedronken. En helemaal niets! 2 dagen geleden nog een vaag streepje, dus dacht dat die wel door zou zetten, maar nee hoor. Weet niet waar ik aan toe ben.