Het Ovutesten vragen topic

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door suzie80, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Ik heb gisteren mijn ovu testen binnen gehad en na mijn menstruatie begin ik hiermee,wat moet ik hier verder van verwachten het wordt onze eerste keer met de testen we zijn pas begonnen met het oefenen voor een 2e :D maar dit is allemaal nieuw voor me die ovutesten wat moet ik hiervan verwachten kan het snel raak zijn of niet? kunnen jullie mij hier wat meer over vertellen.

Groetjesss

2. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Bij mij duurde het een paar dagen voor ik een positieve test had, maar dat komt omdat mijn cyclus deze maand dus blijkbaar weer langer is.

Dacht echt dat ik mijn ei gemist had met de testen (is ook mijn eerste maand), maar hij werd opeens superduidelijk.

Dat was 's avonds en de andere ochtend voelde ik mijn eisprong.
    We hebben de avond van de posi test geklust, dus daar ligt het niet aan.

Succes met de testen.

3. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Hoi Suzie,

Òke,en weet je al of het raak is of ng niet?
    En wat zou jij adviseeren 1x perdag testen of 2 x per dag testen..aangezien je ei elk moment op de dag kan springen,en stel je test in de ochtend en je ei springt in de avond loop je hem mis(denk ik dan)
    Ik ben zo benieuwd,ik weet niet wat ik moet verwachten en of het zo kan zijn dat het snel raak kan zijn..

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Als je 's ochtends test en 's avonds zou je ei springen zou ie 's ochtends ook al een positief resultaat geven, je ei springt immers 24-36 uur na positieve test...

Bij mij was ie 2 dagen positief, dus weet niet precies wanneer ie is gesprongen, gewoon goed klussen als ie positief wordt, dan ben je wel op tijd.

Good luck!

Liefs

5. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Hey pioen,

Hartstikke bedankt voor de tips wist niet dat hij zoveel uur van te voren al ging kleuren bij een positiefe test,nou ik wacht het af ben erg benieuwd hoeveel tijd erover heen gaat voor het raak is maar net wat je zegt goed klussen bij een positiefe test :)

6. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Weet nog niet of het raak is.
    Nog tot 9 oktober wachten (dat duurt zo lang!)

Ik testte steeds rond 17 uur.
    De ene dag was hij nega, en de volgende dag was de streep een stuk donkerder, maar nog niet zo donker als de controle streep.
    Toen heb ik die dag om 21 nog eens getest en toen was hij net zo donker.
    De volgende ochtend voelde ik mijn ei en 's middags om 17 was de test weer een stuk lichter en de dag daarna negatief.

Snap je het nog?

Zal even een foto van mijn testen erbij zetten.

7. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Ik heb mijn testen in mijn album gezet.

8. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik zal mijn testen er zo ook even in zetten, heb sinds eergisteravond niet meer getest, dus nu lekker afwachten... Grr.. :)

9. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    hey dames wie kan mij aub helpen :
    ik heb vrijdag een ovu test gedaan ...de test streep was donkerder dan de controle streep ik had t gevoel...hoop slijm enzo en dacht ik test .
    nou heb ik nog steeds veel slijm en net weer test gedaan en 2 identieke strepen test streep was zelfs heeeeel klein beetje donkerder maar haast gelijk! hoe kan dit en van welke kan ik nou opaan?
    ik heb gelezen dat je bij positieve test binnen nu en 48uur je ei hebt kan t zijn dat ik met test van vrijdag echt in begin zat en nu bijna 48uur verder ben? ik snap t niet meer....niet eerder gehad wie kan mij antwoord geven?
    x

10. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hallo allemaal!
    Vandaag zijn de rode duivels gekomen ( pas ronde 1 voor het echie...dus niet heel teleurgesteld..) en ik wil graag beginnen met ovulatietesten. ik denk wel dat ik mijn ei voel, ben namelijk nu al precies na 28 dagen ongi geworden en denk ook wel dat ik voel wanneer mijn ei springt... Maar voor alle zekerheid hè! Zwanger worden is toch al iets wat het lot bijna bepaald, dus laten we dan de dingen die we wel kunnen bekijken en sturen dan zo goed mogelijk doen! Hihi!
    Wel had ik zo'n week voordat ik ongi werd nog allemaal slijm, dus dat begrijp ik dan weer niet.. Dus hoppa, aan de ovulatietest!
    En nu hebben jullie het over een album? Hoe werkt dat?
    Liefs, Miekiepluis

11. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    hoi suzie,

ja hoor ik volg het prima ik denk ook dat ik rond 17 u ga testen vind dat een mooie tijd,ik heb je foto,d bekeken hartstikke bedankt zo heb ik ook een beetje een idee hoe het eruit moet gaan zien :D wij gaan volgende week beginnen met testen ik ben super benieuwd

12. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Hai Suzie,

Ik hda dan nog ff een vraagje wat mij ook niet helemaal duidelijk is namenlijk,stel als mijn test positief is he moet ik dan gelijk klussen want je hebt dan ongeveer 24-48 uur de tijd tot je eisprong zeggen ze..
    maar als mijn test positief is moet ik dan die dag klussen en dan om de dag of gewoon iedere dag blijven klussen tot dat de positiefe streep weg is?

Thank You xx

13. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    duurt wel heel lang dan.
    zou het niet zeker durven zeggen.

Welk merk testen heb je?

Anders nog even doortesten en doorklussen.
    Dan weet je zeker dat je goed zit.

14. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Onder aan je bericht staan een paar onderwerpen die je aan kunt klikken.
    Daar staat ook album bij.
    Als je bij mij die aanklikt zie je mijn testen staan.

Aan de linkerkant bij menu kun je als je de 5e van onder aanklikt zelf ook een album maken.

15. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Ik heb de dag van de positieve test geklust.
    Zaadjes blijven 48 tot 72 uur leven, dus als je eisprong binnen 24-48 uur is moeten er nog levende zaadjes zijn.

Wel ga ik na mijn ongi meestal eens in de 2 of 3 dagen klussen.
    En dan nu op de dag van de posi test nog een keer.

16. Niet meer actief

Hoi,

Ik heb een vraagje.
    Dit is de 1e ronde voor mij met ovulatie-testen.
    Nu ben ik sinds zaterdag ziek.
    Heeft dat ook invloed op de test, of gaat het hormoon gewoon door en merkt de test niets van het ziek zijn?
    Ja beetje rare vraag maar goed.
    Hoop dat jullie mij begrijpen.
    Tot nu toe heb ik nog geen 2e streepje gezien op m`n testen.
    Ik probeer 2 tot 3 uur m`n plasje op te houden.
    Hoor verhalen dat dat te kort is, maar ik moet eigenlijk elke half uur, dus 2 uur ophouden is echt al een opgaven voor mij.
    Ik test meestal rond 17:00.
    Hoe doen jullie dat allemaal?
    Alvast bedankt.

Groetjes Wendy

ps. ik gebruik de babyboomshop ovulatietesten.

17. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Denk niet dat het ziek zijn invloed heeft.
    je hormonen gaan toch wel door.
    Misschien iets langzamer.

Ik deed ook maar 2 uur ophouden hoor, meer lukt mij ook niet!

18. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Hoi meiden,

ff een vraagje ik ben eerder begonnen met testen dan staat aangegeven kan dit kwaad? of is dit niet handig omdat mijn cyclus onregelmatig is namenlijk ben ik bang dat ik of te laat of te vroeg ga testen en zo me dagen misloop.
    En de volgende vraag is het echt belangrijk dat je 2 uur van te voren niet drinkt en plast want dit doe ik namenlijk niet?
    Waarom moet dat eigenlijk want als dat wel belangrijk is voer ik mijn testen dus verkeerd uit?

dankje wel groetjes shanna

19. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Eerder testen maakt niet uit, dan ben je zeker op tijd.

Dat drinken en niet plassen is om er voor te zorgen dat de concentratie LH hoog genoeg is voor de test.
    Dus dat je het niet verdund door veel te drinken.

20. Niet meer actief

Hoi,

Ik heb eigenlijk nog een vraagje.
    Hoeveel dagen voor je eitje krijg je een 2e streepje tezien.
    Heel licht misschien maar toch, hoeveel dagen voor je ei krijg je 2 streepjes?
    Ben op dag 8 begonnen en nog geen 2e streepje gezien.
    Dus vraag ik me af is dat 2e streepje er ineens of komt dat steeds duidelijker te zien in enkele dagen?

Groetjes Wendy

Deel Deze Pagina