heb ik mijn ei gevoeld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vissie26, 5 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    Ik heb een vraagje....

De gyneacoloog vertelde vrijdag dat er een eitje klaar stond die binnen 2 dagen zou springen. Nou kreeg ik gister tegen de avond pijn in de rechter zij en later ook in de lies. Het eitje kwam uit de rechter eierstok. Heb ik nu dan gister mijn eitje gevoeld?

2. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    ik heb het zelf nooit gevoeld maar zo aan je verhaal te horen denk ik het wel.
    spannend deze maand dan meid.

3. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ja hoor ik denk et wel! Ik voel mijn eisprong ook altijd heel duidelijk, vergelijk et wel eens met een blinde darmontsteking ;)

Ik had mn ei dit keer links.

Groetjes Mona

4. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Volgens mij wel hoor!

5. Niet meer actief

Waar voel je dat dan precies...in je zij?....dus gewoon steken of trekken...
    ben daar wel benieuwd naar.
    En ter hoogte waarvan ongeveer?

6. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    het was een aanhoudende toch wel goed voelbare pijn in de zij boven de heup en later een steek in de lies. Ik bedenk me ineens dat ik begin oktober dezelfde pijn had links. Dus mss allebei een eisprong?

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Heel even een steek of een paar steken in de lies...zo voel ik m'n eisprong ook altijd dus ik denk dat ie idd gesprongen kan zijn.

Liefs Mirre

8. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Ik denk het ook wel hoor! Ik wou dat ik dat ook es een keer ging voelen... :(

9. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik kan et het et beste omschrijven als een trekkende pijn aan een bepaalde kant. (ligt er aan aan welke kant je ei springt) soms inderdaad ook steekjes.

De ene keer is et trouwens heftiger als de andere keer, een ovutest heb ik niet nodig ;)

Mona

10. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik kan et het et beste omschrijven als een trekkende pijn aan een bepaalde kant. (ligt er aan aan welke kant je ei springt) soms inderdaad ook steekjes.

De ene keer is et trouwens heftiger als de andere keer, een ovutest heb ik niet nodig ;)

Mona

11. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    Ik vind het wel leuk dat ik dat ook een keer gevoeld heb. Het zal me benieuwen of ik dit nu elke maand ga voelen. Dan heb ik ook geen ovulatietesten nodig :)

12. VickyS

VickyS Actief lid

11 okt 2006
    191
    0
    0
    België
    Ik zit pas in de tweede ronde, maar het is wel al de 2de maal dat ik volgens mij mijn eisprong voel.
    Die komt altijd keurig op de 14 dag van mijn cyclus, maar het rare is wel dat de pijn een paar dagen blijft aanhouden.
    Zo is die pijn bvb. vorige week donderdag begonnen en ik voel die nog steeds. Is dat normaal ? :rolleyes:

liefs, Vicky

13. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    @ VickyS,
    Dat heb ik idd nadat ik pas gestopt was met de pil ook gehad...
    Na een tijdje had ik elke maand een paar dgn last. Maar nu na mijn 2e MK heb ik ook weer ff een weekje last gehad, maar ik temperatuur en toen kwam het overeen met mijn vruchtbare periode...
    Dusss al met al lijkt het mij normaal.

@ All,
    Ik vergelijk de pijn eerder met een drukkend gevoel, alsof er een ballonnetje wordt opgeblazen in een te kleine ruimte tot op het punt alsof het gaat springen...nadat het "gesprongen" is, is de " pijn " weg....(als je een hele cyclus temperatuurd komt het vaak overeen met je vruchtbare periode) tenminste bij mij wel...

Greetz Silla
    Greetz Silla

14. VickyS

VickyS Actief lid

11 okt 2006
    191
    0
    0
    België
    Ik heb zopas op een andere site gelezen dat de "ovulatiepijn" pas begint NA de eisprong. Dus op het moment van de eisprong komt er blijkbaar een soort van vloeistof vrij die het buikvlies prikkelt en die pijn kan veroorzaken. En er stond ook dat als je bvb. rechtsonder pijn hebt, dat dat daarom niet altijd wil zeggen dat er een eitje is gesprongen in je rechter eileider. Maar dat dat dus evengoed links kan geweest zijn. Dat komt dus door die vloeistof en de plaats waar die je buikvlies prikkelt.
    Op den duur is ne mens het noorden kwijt hé :rolleyes:

15. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    Nou wordt het helemaal duidelijk. :D Bij mij was de pijn ook weer snel over. Nu nog een klein beetje afscheiding.

Ik zit ook in de tweede cyclus na de pil en had mijn op de 14e dag van de cyclus. Ben benieuwd of ik zo regelmatig blijf.

Deel Deze Pagina