Het plaatsen van een Mirena spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mama van 2 meiden, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Hoeveel pijn doet dit nu echt?? :)

    Jullie begrijpen t vast...moet er binnenkort aan geloven....
     
  2. Babsies

    Babsies Bekend lid

    16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor mij was het héél even héél pijnlijk (maar ik heb nog geen kinderen gekregen). Dus het viel me uiteindelijk wel mee, het is zo voorbij. Alleen ging ik daarna bijna van mn stokje, dit is een normale reactie zei de huisarts.. dus houd daar wel ff rekening mee. Liefst iemand die je brengt en haalt. Sterkte ;)
     
  3. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb m bijna 2 weken terug laten plaatsen en ik voelde er echt niks van!!!
    Vond alleen de eendebek een kleine beetje vervelend gevoel, maar voor ik het wist zat de spiraal er al in...
    Ik had van te voren 2 ibuprofen ingenomen.
     
  4. mik25

    mik25 VIP lid

    12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    alleen bij het pakken van de baarmoedermond voelde het alsof ze er een naaldje indeden maar niet echt om over naar huis te schrijven hoor. het deed heel eventjes pijn en daarna was het over!

    bevallen is een stuk erger! hahahahahahaha
     
  5. Hannes

    Hannes Actief lid

    27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zou wel van tevoren inderdaad wat pijnstilling nemen. Vaak doet het wel eventjes gemeen zeer. Maar dat duurt maar even daarna vijf jaar plezier ;). Ik ben heel erg blij dat ik een Mirena had (was ook bijna niet meer ongesteld) en ik zou het ook zo weer doen.

    Ohja, maar ik had ook nog nooit een kindje gebaard, zou natuurlijk goed kunnen dat dat scheelt...
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik voelde bijna niks hoor. Ze vertelde dat ze dit weinig ziet. Ook aan t loket gaf ze advies om pijnstilling te nemen.. maar ik had daarna ook nergens last van. Misschien wel omdat ik al 3 kids heb gebaard. Na Justin was t idd iets pijnlijker, maar niet om over naar huis te schrijven hoor. Het is even een onprettig gevoel/erg menstruatiekramp en dan is t al klaar.
     
  7. Citroentje

    Citroentje VIP lid

    7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ik heb hem gisteren laten zetten en het is gewoon een vervelend gevoel, ze zetten een soort van klemmetje op de bmm wat een vervelend gevoel geeft daarna voel je het 'uitklappen' van de zijpootjes wat iets vervelend is. Ik heb wel de rest van de dag wat zeurderige buikkrampen gehad maar heb er verder geen pijnstilling voor ingenomen (was goed te doen zonder) wel heb ik een uur vooraf 400 mg ibuprofen ingenomen.
    Valt echt reuze mee, zeker als je al eens bevallen bent.
    Mijn ha was wel heel prettig, ze vertelde precies wat ze ging doen en wat ik kon verwachten aan gevoel.
    Succes!
     
  8. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Voordat ik kinderen had, heb ik er 3 laten plaatsen: alledrie de keren was het te doen, maar wel tijdelijk pijnlijk en daarna was ik wat duizelig. Naderhand had ik nog een paar uur wat menstruatieachtige krampen, en toen geen pijn meer. En daarna, na een paar weken/maanden wat onregelmatig spotting, jaren geen menstruatie :D

    7 weken na de geboorte van mijn tweeling via een ks heb ik de 4e laten zetten: ik voelde er niks van! Het aanhechten deed ook geen pijn, het zetten zelf heb ik niet gemerkt. Wat een wereld van verschil was voor en na kinderen zeg!
     
  9. Jesse32

    Jesse32 Bekend lid

    30 jan 2011
    628
    0
    0
    als ik heel eerlijk moet zijn ik vond het een HEL. En ik ben best wel wat pijn gewend.
    Mijn BM is gekanteld en er moest een klem op of zo dat deed het meeste pijn de rest viel wel mee. Maar in de toekomst laat ik er wel weer eentje zetten . En jij hebt al kids dus dan schijnt het mee te vallen heb ik gehoort.
     
  10. Lizzy14

    Lizzy14 Niet meer actief

    Ik vond het meer eng dan pijnlijk. Ik heb een gekantelde baarmoeder die nogal vreemd ligt, die moesten ze even naar voren "trekken". Mijn god, dat was ellendig.
    Nu is hij er inmiddels uit (peanuts). Ik zou het zo weer doen..!
     
  11. marleen2109

    marleen2109 Fanatiek lid

    13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik vond het ook heel erg meevallen. Als ze de baarmoedermond vastpakken is het eventjes vervelend. Ik heb daarna wel heel veel kramp gehad en dat was echt vervelend, maar dat was na 1 dag over. Ik heb m nu 3 weken en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over!
     

Deel Deze Pagina