Psychische kindermishandeling?

Discussion in 'De lounge' started by Scarabee, Oct 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik weet het even niet, ik zit even ergens mee, en ik weet niet wat ik ermee moet of kan, maar ik weet wel dat ik pist ben en hier echt niet tegen kan.

Heb veel lawaai gehoord en geschreeuw tegen een kind. Echt zo ontzettend hard! Nu ben ik gaan opzoeken wat ik ermee kan (loslaten kan ik dit echt niet) maar gelezen dat je bij het AMK een naam etc. moet hebben van de personen waar het om gaat, en ik heb daar dus geen idee van. Ik wil graag dat kind helpen, maar weet niet hoe. Ik ben namelijk zelf ook bang voor problemen.

Dus, ik wil anoniem blijven.. maar stel dat ik een melding maak, en ze vertellen aan die vent:" Degene die een melding heeft gemaakt wilt anoniem blijven, dus we vertellen niet welke overbuurvrouw het is" dan heb ik dus volgens mij een probleem.

Heb er ook over nagedacht wel, om met hem te gaan praten, maar gezien hoe hij overkomt, vermoed ik dat ik niets meer zal bereiken dan problemen.

Ook kan ik nergens vinden op de sites dat zo hard schreeuwen psychische kindermishandeling is.. maar ik krijg er werkelijk waar moordneigingen van hoe die man dat doet...(hij scheld er ook bij) Ik ben gewoon erg kwaad, kan er echt niet tegen, ik wil dat dit stopt voor dat kindje.

Wat kan ik nou doen ? Wat zouden jullie doen ? Zouden jullie er iets mee doen ?

2. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    amk bellen om te vragen wat hun aanraden

3. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    is dit eenmalig of gebeurt het met regelmaat? Dat maakt nogal een verschil. Wordt er hard gepraat of wordt het kind vernederd/ uitgescholden?

4. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je kunt het amk om advies vragen.. hun weten dan wel of het mogelijk te maken is ofniet... en wie weet dat ze al bekend zijn bij hun! erg sneu voor dat kindje en snap je heel goed! ik zou precies hetzelfde gedaan hebben.... tenminste als het structureel gebeurd dan he, niet van 1x horen.....

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Je gevoel is waarschijnlijk goed, vooral als er heel hard geschreeuwd en gescholden wordt. Ik vind het top als je het kindje wil helpen. Persoonlijk zou ik in zo'n geval het amk bellen. Vooral omdat ik zelf de ervaring heb en ik had een gat in de lucht gesprongen als iemand destijds had ingegrepen.

6. jup

jup Actief lid

Aug 10, 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien hebben ze bij het AMK genoeg aan het adres? En ze zorgen er heus wel voor dat je anoniem blijft hoor, daar zou ik niet bang voor zijn. Maar het is nogal een beschuldiging, dus je moet wel echt sterke vermoedens hebben. Sterkte en wijsheid gewenst!

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Gewoon bellen hoor! Je kan in ieder geval je best doen om te zorgen dat ze daar eens een kijkje gaan nemen. Zo'n kind staat machteloos, dus je bent echt nodig!

8. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Schelden, regelmatig schreeuwen etc valt allemaal onder verbaal geweld en psychische mishandeling. Maar als het maar 1 keer is gebeurd is er dan geen sprake van.

Hoe lang ken je die mensen al? Heb je het vaker gehoord? Hoe ziet het kind er verder uit? Allemaal vragen die het AMK je ook zal stellen.. Je kan ze altijd bellen voor advies, zij geven je dan een aantal punten mee waar je in het vervolg op kan letten. Mocht het vaker voorkomen geven ze het advies om eerst te overleggen met hunzelf ( die mensen) of met buurtbewoners.

Een advies vragen is anoniem, hoewel ze (toen ik eens belde) drukker waren met het achterhalen van onze gegevens dan met de info over het kind te vragen. Wij hadden keer op keer duidelijk aangegeven anoniem te blijven, maar ze bleven maar hameren op onze naam en adres :(:x Wanneer je echt een melding maakt, moet je wel je gegevens melden, maar ook dit blijft volgens hun anoniem als je dat aangeeft.

Het is goed dat er op let. Je moet er ook zeke riets mee doen als het gegrond blijkt of lijkt. Maar zodra het maar eenmalig schreeuwen is, zou ik toch wachten. Misschien is er stress daar. Dat is geen reden tot schelden, maar ook geen reden voor een melding bij het AMK.

Praat anders eerst zelf met die mensen, vraag of je ze ergens mee kan helpen.

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Indd gewoon AMK bellen! Ik heb pas geleden ook een melding gemaakt. Heb er nog een topic over geopend toen. Ik moest wel ook mijn eigen gegevens door geven. Liever deed ik dit niet, omdat ik echt voorledig anoniem wou blijven, maar ze verzekerden me dat ze mijn naam nooit bekend zouden maken bij de personen in kwestie. Ik zou ook nog een telefoontje krijgen als ze er een kijkje hadden genomen, tot nu toe nog niets van gehoord en we zijn nu al een aantal weken verder..

Goed van je dat je dit wil doen! Succes!

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik heb geen idee, op de site zag ik staan dat ze dus de naam etc van de personen waar het omgaat nodig hebben.. en ik kan moeilijk eerst aanbellen om namen te vragen.. Ik heb geen vermoedens dat er geschreeuwd wordt, weet dat zeker.. heb letterlijk zijn woorden ook gehoord en het gehuil van het kindje.. ook werd er veel gebonkt tegen muren deuren ofzo. Thnx.!

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ze wonen er nog niet zo lang, heb het nu iets van 3 keer gehoord (geschreeuw en gebonk) en ook een keer een baby horen huilen, maar dan echt 4 uren lang, en daar werd ik ook erg naar van..

Ik ken die mensen dus niet, en ik heb het idee dat 'hij' die kinderen alleen in het weekend heeft..

Praten met hem vind ik geen prettig idee, hij weet dan ook wie ik ben etc. en hij komt niet over als het type die open staat voor zoiets.. weet niet hoe ik dat kan omschrijven.

Vind dat wel naar dat ik mijn naam en gegevens moet zeggen, vertrouw dat nooit zo.., ben speciaal verhuisd wegens buurtproblemen,.. ben juist blij dat ik hier geen contact heb met buurtbewoners...

Zijn er geen andere opties dat ik echt anoniem kan blijven waarvan je weet ?

Ik ga in ieder geval even advies vragen bij het AMK..

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Paar keer gehoord, maar nu voor het eerst hoorde ik letterlijk wat er geschreeuwd werd. Ook gescheld, en dit was niet hard praten, ook geen stemverheffing, hij schreeuwde echt KEIhard..

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja begrijp ik.. vroeger werd dat nog minder gedaan volgens mij.. ik zal ze bellen voor advies in ieder geval!

14. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Nee, als je echt een melding gaat maken, ben je verplicht je naam en adres etc. te geven. Misschien ken je iemand die in je buurt woont die een melding wil doen, een andere buurman/vrouw of heb je al een vriend/vriendin gemaakt in je buurt die onder zijn/haar naam wil bellen. Dan kan je dat adres doorgeven en niet die van jou. Maar of ze daar achter komen weet ik niet. Bij ons is het bij een advies gebleven. Nadat er onlangs politie aan de deur is geweest is het er erg rustiger op geworden, het geschreeuw blijft, maar die persoon is ook iemand met maar 1 volume qua stem, alles moet hard ;)

Vraag om advies bij het AMK, zij vertellen waar je allemaal op kunt letten. Geef je naam niet, ook niet als ze er op aan dringen, als jij echt anoniem wil blijven. Bij een advies ben je niks verplicht.

Probeer meteen of je het kindje in de gaten kan houden, heeft het kindje vieze kleertjes aan, blauwe plekken? Misschien is het wel gewoon een huilbaby en weten de ouders zich geen raad, daar kan je best moedeloos van worden en sommige gaan dan schreeuwen. Dan moet er ook wel ingegrepen worden, maar meer voor die ouders zodat zij zich ook weer goed voelen en ondersteuning krijgen.

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Heb geen contact met mensen in de buurt. Ik zal kijken wat ik kan doen.

De baby en het kind zijn 2 verschillende trouwens. Het geschreeuw wat ik hoor is tegen een kind van een jaar of 4. Volgens mij zijn die kinderen er niet altijd. Ik ga zo bellen.

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Nou begint al goed.. "kan ik anoniem blijven" ? "Ja dat kan, ik verbind u even door". "Er wordt niet opgenomen, mag ik uw nummer noteren zodat u teruggebeld kan worden?" "Uhh... 06-anoniem?" "oh ja, vergeten!"

Ik probeer het later op de dag of morgen nog een keer.

17. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    Huilende baby hoeft niet perse mishandeling te zijn.. maar inderdaad schelden en schreeuwen en echt vernederen wel.
    dat is echt zielig zou mijn hart ook van breken
    die je die kindjes verder wel eens buiten? komt hij zelf wel eens buiten die vent? dat je hem kan beschrijven ofzo. Anders kan je misschien ook aan je eigen buren vragen of ze wat horen? dat je samen iets kan uitvogelen

18. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Hehe, juistum! Nou, dat gaat goed he..;)
    Ben benieuwd wat ze zullen adviseren.

19. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

up!

Ben eigenlijk benieuwd wat er uit het gesprek is gekomen, qua advies. Ervan uitgaande dat je gebeld hebt dan :)

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hi!
    Het schiet echt niet op, had al 5 keer gebeld, steeds niet bereikbaar of in gesprek, of aan het lunchen, net voor de 6e keer gebeld, en ze vroegen opnieuw of ik even terug wil bellen omdat de desbetreffende persoon er niet is...

Share This Page