Dag allemaal, Ik neem sinds mijn eisprong voor de eerste keer Utrogestan. Ik merk nu dat mijn temperatuur niet erg hoog is (slechts een tikkeltje hoger dan voor mijn eisprong). Weet iemand van jullie of dit normaal is? Maak ik nog kans om zwanger te zijn? Of moet mijn temperatuur nu echt wel gaan stijgen? Hierbij mijn temperatuurkaartje: 389800 Ovulation charts on FertilityFriend.com (die enorme stijging gisteren kwam volgens mij door buikgriep...). Bedankt voor jullie hulp!
Hoi Summer, Ik zal je erover vertellen wat ik weet en hoop dat de meer ervaren dames nog gaan reageren. Je hebt utro nog maar 1 dag gebruikt en je voelt je ook niet lekker (buikgriep), zodoende kan utrogestan wel al aan het werk zijn in jouw lichaam (baarmoederslijmvlies opbouwen), ondanks dat jouw temp schommelt. Jouw temp is nog steeds hoger dan voor jouw ovulatie en dat is goed. Temperatuur is nl heel persoonlijk en kan elke cyclus ook weer anders zijn. Gyn had mij overigens geadviseerd niet te tempen, aangezien tempen met utro niet altijd even betrouwbaar is en alleen maar voor vragen en onzekerheid zorgt. Bij sommige dames stijgt hun temp pas rond 13-14 dpo richting 37 enz.. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!
Dag Nina, Dankjewel voor je reactie! Ik gebruik Utrogestan al sinds mijn eisprong (nu dag 10 na mijn eisprong). Op 31/12 ben ik naar de gyn geweest en die zag dat mijn eisprong voorbij was, dus mocht ik starten met Utrogestan. Ik vind het vreemd dat mijn temperatuur lager is dan gewoonlijk na mijn eisprong, terwijl ik zou denken dat Utrogestan de temperatuur juist zou verhogen. Ik weet dat ik beter niet zou temperaturen, maar ben het dus toch aan het doen... Groeten, Summer
Ooo sorry hoe kom ik bij 1 dg... Dan zou het kunnen komen door de virus-infectie die je nu misschien hebt. Want wanneer je niet lekker voelt, kun je soms ook een temp verlaging krijgen ipv een verhoging. Zolang je geen koorts hebt of drastisch temp daling hoeft het niets slechts te zijn.
Volgens mij is temperaturen niet betrouwbaar als je utro gebruikt, want je stopt jezelf vol met hormonen. Dit geldt overigens voor alle progesteronpreparaten als ik me niet vergis.
Bedankt, allebei! Maar je zou toch verwachten dat dit hormoon sowieso toch zorgt voor een hogere temperatuur? Of is dit echt een foute veronderstelling?
Volgens mij is temperaturen met hormonen als Utrogestan niet betrouwbaar. Mij werd het ook afgeraden om tijdens de IUI's de temperaturen. Maar als ik zo kijk naar je temp. verloop is er toch wel duidelijk een verhoging? Het hoeft niet een enorm verschil te zijn (0,2 tot 0,5). Er zijn ook vrouwen die met 36,5 zwanger zijn. Het hoeft dus allemaal niets te zeggen. Heel veel succes met wachten! Groetjes,
Je hebt buikgriep gehad en je gebruikt Utro, dus ik zou gewoon stoppen met tempen want dat is nu echt niet betrouwbaar. En ieder lichaam reageert weer anders op hormonen.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik voel ook helemaal niets, dus er zit niets anders op dan af te wachten... Liefs!