Hey allemaal, Heb gisteren mijn eerste echo gehad. Het was een hele ervaring, zo emotioneel. Volgens de gyneacologe is alles in orde met de baby, maar op de echo was nog iets te zien, waar ze niet zeker van was wat het zou zijn. Dus moet ik binnen 2 weken een nieuwe echo laten maken. Ik vroeg of het iets was waar we ons ongerust moesten om maken, maar ze zei dat ze het nog al gezien had en het uiteindelijk niets betekende. Met het vruchtje was alles in orde zei ze. Maar ze wil voor de zekerheid toch nog een echo doen binnen 2 weken. Iemand hier ook ervaring mee? Want het speelt toch in mijn hoofd... Liefs, Nanske
Het zou ook de dooierzak kunnen zijn. Bij mij was op de termijn echo dus een grijzige vlek te zien naast "puk", echoscopiste zei daarvan dus dat het de dooierzak was (hiervan "leeft" je kleintje de eerste periode tot aan het moment dat de placenta het overneemt)
geen idee wat het zou kunnen zijn meid. Vond het wel vreemd dat ze je dan 2 weken in onzekerheid laten zitten. En ik neem aan dat ze een dooierzak wel zou herkennen als ervaren echo maakster. Ff een vraagje tussendoor: wanneer neemt je placenta het eigenlijk over van je dooierzak?
ik las ergens dat het rond de 8 weken al overgaat in de placenta.. dat die zich gaat nestelen in de bm wand..
Dank je voor jullie reacties. Ik had ook al gedacht dat het de dooierzak zou kunnen zijn. Maar dat zou de gyneacologe toch ook moeten zien of weten dan? Een tweeling was het waarschijnlijk niet zei ze want daarvoor is het te klein. Enfin, ik zal me maar niet te ongerust maken zeker? Nog een weekje op mijn tanden bijten. Liefs Nanske.