klimmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wup, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoi meiden,

Mijn zoontje is een echte wildebras. Hij klimt en klautert `(?) overal op en af. Zeker nu hij zelf ook op de bank komen kan. Nu heeft hij sinds kort een eigen rieten stoeltje, maar hij doet er alles mee behalve op zitten. Het liefst sjouwt hij het ding door de kamer en gaat er op staan (bij de grote tafel staan bijvoorbeeld) of hij gebruikt hem om in de ventsterbank te klimmen.

Ik kan 100 keer zeggen dat hij moet gaan zitten, en dat doet hij dan ook wel....twee tellen.

In hoeverre kan ik hem zijn gang hier in laten gaan? Natuurlijk moet hij ontdekken wat wel en niet kan maar ik heb geen zin om de hele dag te zeggen dat hij moet gaan zitten en niet met die stoel moet rond gaan lopen sjouwen.

Wat zouden jullie doen?

Liefs,
    Wup

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje kan nu pas rustig gaan zitten op dat stoeltje. Het heeft lang op de gang gestaan hoor! Ik zou het gewoon wegzetten als het onveilig wordt.

3. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

8 okt 2008
    515
    0
    0
    Hier ook eentje die overal op wil klimmen en vaak laat ik dat toe, maar help haar dan wel eraf en probeer ook uit te leggen waarom ik haar help, maar je kan niet alles voorkomen....al moet je soms je oren en ogen overal hebben. Hebben hier bakken met wieltjes waar haar speelgoed inzit en halen standaard de deksels eraf en leggen ze weg, want ze klimt op de bak en schuift naar voren met de bak onder haar billetjes en ja die hebben wieltjes, dus schuift lekker, maar kantelt ook heel snel. Ja proberen het in de gaten te houden, zeker nu ze aan het proberen is sinds van de week om op de bank te komen en ze heeft wel een stoeltje van nijntje en gelukkig gaat ze daar ook inzitten....maar ook mee schuiven hahaha....

Het zal wel bij de leeftijd horen. Ze willen er gewoon bij horen en waar jij bent willen ze ook zijn en ook zitten waar jij opzit en ja ik zou het gewoon in de gaten houden en als iets te groot is om er weer zonder vallen vanaf te gaan, wegzetten totdat ze er wel op kunnen.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron heeft ook zijn eigen rieten stoeltje. Toen hij net begon met klimmen, ging hij er inderdaad niet op zitten. We hebben hem toen een tijd weggezet. Sinds een dikke maand staat het stoeltje weer in de kamer en gebruikt hij het redelijk om op te zitten.
    Als hij toch gaat staan, waarschuw ik hem 3x. Zit hij dan nog niet dan pak ik het stoeltje af.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn zoon klimt ook overal op maar toen hij ermee begon ben ik ook gelijk gestart met hoe hij eraf kon gaan, ermee geholpen zeg maar.
    Hij klimt nog wel maar veel minder!
    Nu sinds enkele weken/anderhalve maand, kan hij zelf onze trap op en af, ik loop er natuurlijk wel voor en achter maar het lukt hem goed haha

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hij is overigens 21 maanden.

Deel Deze Pagina