keuken verven, hoe en welke kleur?

Discussion in 'De lounge' started by laravelk, Nov 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    We huren sinds vorig jaar een bovenwoning, zijn niet van plan hier voor eeuwig te blijven maar de keuken is een doorn in mijn oog. Of de witte verf was op, of men vond het anders te veel wit, ik weet het niet maar dit is echt te lelijk voor woorden. Foto van de keuken is van voor de verhuizing gezien vanuit de woonkamer, tweede foto is de woonkamer net na de verhuizing (niet af). Wat mij het meeste stoort is dat de kleuren van de keuken totaal niet passen bij de woonkamer en het soort huis.
    Ik wil de kastjes dus graag een andere kleur geven zodat het geheel iets beter past (hoeft echt niet perfect) en wat warmer aanvoelt.
    Wat zouden jullie doen?

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Mag dat wel dan?
    Ik heb ooit een appartementje gehuurd via de woningstichting en daar mocht ik de deurtjes niet schilderen,ik moest het appartement in dezelfde staat achterlaten als hoe ik het heb betrokken.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik zou voor een witte keuken gaan en dan wat meer richting het landelijke :) zijn denk ik wel genoeg leuke voorbeelden te vinden op het internet

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    @Pluis,
    Ja hoor, is particuliere huur en zolang het er op vooruit gaat, mag alles.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Oke,dan zou ik het ook doen!
    Ik zou ook voor wit(tinten) gaan,altijd goed!

6. topper12

topper12 Niet meer actief

Wittinten of vergrijsd blauw, maar dan wel met matte kalkverf!

Edit: of als je heel veel lef hebt: vergrijsd olijfgroen :)

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Aan dat oud grijsblauw hebben we ook al zitten denken, ik ben nl. bang dat wit erg wit wordt (alles is hier witgeverfd, van de muren en de houten vloer tot het zeil in de keuken..)

8. topper12

topper12 Niet meer actief

Misschien een idee om eens naar de kleuren van painting the past te kijken? Zij verkopen namelijk voor 5,- kleine proefpotjes waar je waarschijnlijk 2 deurtjes mee kan doen. Als het dan niet mooi is, dan is het maar 5,- en 2 deurtjes die over moeten ;)

9. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik zou het een beetje gebroken wit, grijs of idd dat vergrijsd blauw doen, en dan andere handvaatjes erop. :)

Share This Page