Ik vroeg me af vanaf wanneer je indalings en of oefenween kunt hebben bij je eerste kindje? En hoe herken je ze? las ergens anders dat indalingsween als steken voelt met daarbij beetje gevoel als ongesteldheid...klopt dit een beetje en voelen oefenweeen veel anders of ?
ik heb sinds ongeveer 2 weken indalingsweeen.. het voelt idd een beetje aan als menstruatiepijn.. en af en toe als een blaasontsteking.. heb mijn urine laten nakijken maar heb geen ontsteking.. dus zal wel komen doordat ze met haar hoofdje dichter op de blaas komt te liggen door het indalen... en af en toe een harde buik...
en kun je pas indalingsweeen hebben als t kindje standaard met t hoofdje omlaag ligt? of ook als ze nog draaien?
volgensmij alleen als ze al vast liggen met het hoofdje naar beneden.. anders kan hij/zij niet indalen lijkt me.. maar ik kan t ook mis hebben hoor... denk je dat jullie babytje al aan het indalen is dan? of heb je buikpijn ofzo waardoor je denkt aan indalingsweeen?
Ja naja ik denk eigenlijk dat t nog te vroeg is aangezien ik vandaag pas 28 weken ben maar heb sinds eergister regelmatig steken (de ene keer pijnlijk en de andere keer alleen voelbaar) en daarbij gisteravond ook echt toen de steken echt pijnlijker waren een soort ongesteldheids gevoel ik dacht eerst dat het mischien blaasontsteking was, maar omdat het niet constant is en ik verder geen last heb betwijfel ik dat nu en kwam ik toevallig bij indalingsween een beetje dezelfde omschrijving tegen
of je banden zijn aan het oprekken... de baarmoeder groeit heel hard rond 28 weken... maar het kan net zo goed zijn dat jullie kindje al aan het indalen is... de ene is er met 31 weken bij.. de ander met 36 en zo kan het ook eerder dan 30 weken zijn... anders bel je je verloskundige toch even.. daar zijn ze voor!
en ik zou voor de zekerheid je urine laten nakijken.. ik had namelijk ook die klachten 2 weken geleden.. toen dacht de vk direct aan blaasontsteking.. ze zei dat als je zwanger bent je niet zulke pijn ervaart als wanneer je niet zwanger bent en blaasontsteking hebt.. wel kan je buikpijn laag in de buik hebben.. zoals jij beschrijft dus.. heb mijn urine laten nakijken en blaasontsteking was het niet.. nu pas een pretecho gehad en bleek dat ons kleintje al heel diep lag ingedaald met haar hoofdje.. daar kwam die pijn dus door...
Banden oprekken zou mischien kunnen, maar tot nu toe heb ik dat wel steeds als een ander gevoel herkent wat betreft blaasontsteking, ja ik had me ook al bedacht dat als ik er tijdens t weekend ook "last" van blijf hebben dat ik maandag idd voor de zekerheid even mijn urine ga laten controleren, just to be sure zou idd de verloskundige mischien even kunnen bellen, maar vraag me af of zij daar zo echt antwoord op kan geven....blijft natuurlijk een beetje gokwerk wat iemand omschrijft en daadwerkelijk voelt (of denk ik nu weer lekker krom hihi) In elk geval bedankt voor je antwoord
nou dan maak je toch een afspraak dan controleren ze zowiezo eiwitten in je urine en kan je een echo krijgen hoor.. heeft ze bij mij ook gedaan.. succes!
o en misschien is dit iets voor jou om te lezen... http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=87637
Ik heb vanaf 33 weken indalingsweeen gehad. Kan het me niet meer zo goed herinneren , maar het deed flinke pijn, soort kramp/druk onderin naar mijn liezen toe, ben zelfs een paar dagen ziek thuis geweest ervan en heb een keer mijn boodschappen bijna moeten laten staan omdat ik nauwelijks meer kon lopen... Eva schoot trouwens telkens weer terug, dus die pijn is een paar keer terug gekomen, tot ze met 36 weken helemaal ingedaald was en vast lag. Als je kindje in stuit ligt kan het ook indalen hoor, maar dan dalen de billen in en niet het hoofd .
Indalingsweeen voelen erg stekerig inderdaad vooral aan je zijkanten. Blaasontsteking lijkt me sterk dat voelt heel anders. Ik had ze al bij 27 weken. Mijn baby lag bij dertig weken al ingedaald. Je kunt het ook op je kaart zien cbibbi is een stukje. En vibi is volledig. Maar geloof dat ze dat pas bij week 28 idd gaan bijhouden.
indalingweeen voelen als scherpe steken. Oefenweeen zijn eigenlijk soort weeen waarmee je ook begint bij bevalling maar dan heel onregelmatig en ze zetten niet door in heftigheid. Beetje zware menstruatie achtige pijn met harde buik. Bij een eerste heb je bijna geen oefenweeen. Bij een tweede en verder wordt dat steeds meer.
denk zeker dat het kindje al kan indalen bij 28 weken hoor, is bij ieder were anders..bij was tie ook al bij 30 weken ingedaald!