keuze opleiding/gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door winniethepoeh, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Hoi!

Ik kom er niet meer uit...
    Ik heb een aantal jaren geleden mijn studie moeten afbreken vanwege een ongeluk. Nu ik grotendeels hersteld ben en wel weer een opleiding zou kunnen gaan doen, ben ik dit ook van plan.

Ik zou graag de gehandicaptenzorg ingaan en wel via een deeltijd SPH opleiding. Ben ondertussen wel al aan het solliciteren naar een stage/werkplek in die sector.
    Maar nu valt me op dat er overal wel plek is voor spw/saw 4 deeltijdstudenten, maar er bijna geen sph plekken zijn.
    En overal waar je kijkt zijn er bijna geen vacatures voor sph opgeleiden.

Is het nu echt zoals het lijk en is er weinig vraag naar SPH opgeleiden?

Ik weet nu namelijk niet meer wat ik moet doen, misschien toch wel een lagere opleiding en meer kans op een baan
    Of toch een SPH opleiding, puur omdat ik het kan en dat werk eigenlijk net iets leuker lijkt.

Plus het feit dat ik vanwege mijn klachten niet echt zwaar lichamelijk werk kan gaan doen, zoals clienten verzorgen weet ik niet of een mbo opleiding wel handig is..

En omdat we een kindje willen is het dan niet zo dat ik misschien teveel wil? (moeders gaan oppassen :D en 2 dagen kinderopvang)

HELP ik weet niet meer wat ik moet doen....

Ik weet het dus niet meer.

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik werk ook in de gehandicaptenzorg. En ben een SPH-er. Vacatures in overvloed hoor,... bij ons toch. Maar geen idee of het veel verschil met jullie maakt. Groningen/ Zeeland.

In elk geval zou ik de opleiding gewoon volgen.. je wordt er niet slechter van ;) En wie weet na het afronden v.d studie liggen de banen, door het opgelost zijn van de kredietcrisis :) weer vollop voor het oprapen! Je weet het nooit. Gewoon doen, zeker als je de cappaciteiten hebt.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

er is werk zat als sph-er, maar waar je voor moet uitkijken is dat je niet in een spw functie terecht komt. ik heb weleens een hrm manager gesproken van de ggz ouderenzorg en die zei dat ze weleens sph-ers aannamen om ouderen te helpen met boodschappen doen :confused:

daar heb ik geen 4 jarige hbo studie voor gedaan! ben er een opleiding achteraan gaan doen en veel van mijn oud klasgenoten zijn begonnen in een spw functie en groeien daarna pas door. heel irritant.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als je SPH wil doen, doen! Kan prima in deeltijd en een stageplek moet haast te vinden zijn.. Ik zou gewoon flink wat rondbellen en open sollicitaties sturen. Heb even wat instanties voor je waar je zou kunnen solliciteren. Kijk je ook wel op www.zorgpleinnoord.nl ? Staan ook vaak vacatures op.
    's Heeren Loo
    van Boeijen
    Promens care
    De Brink
    Hanzeborg
    Stichting Jade
    Stichting de Trans
    NOVO
    De Zijlen
    De Noorderbrug
    Driever's Dale
    Stichting Dreei

Succes!

5. winniethepoeh

@maja 82

Thnx! Ja ik kijk wel op zorgpleinnoord, maar lijkt altijd zo weinig. En op de beurs vorige week in de derAA-kerk waren ze er niet zo happig op.
    Ik snap best wel dat ze er meer vraag is naar verplegend personeel, maar dat gaat me gewoon niet lukken met mijn klachten.

6. winniethepoeh

Verdorie , vandaag weer een afwijzing binnen :( je zou er moedeloos van worden...
    Maar het goede nieuws is dat ze me wel zouden willen als VRIJWILLIGER voor 32 uur in de week..... yeah right.... er moet wel brood op de plank komen

Had op 5 vacatures gereageerd voor werken-leren op HBO niveau. Allemaal afgewezen...
    Maar denk dat de volgende dan toch maar op mbo niveau gestuurd gaan worden.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dat is bij ons wel het geval.. Ik heb 2 collega's die hbo hebben gedaan maar de zelfde functie als mij hebben Spw4. Dit heeft mij er van weerhouden om verder te studeren.. Ik wil wel graag op de "groep"werken maar dan wel verdienen als een 'sph'r" ;) Dit werkt helaas in de gehandicaptenzorg niet zo.. ;)

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik werk in de gehandicaptenzorg, heb SPH gedaan en zit in schaal 45. Bij ons is er zelfs de mogelijkheid om in schaal 50 te werken. ( op de werkvloer ) Is wel een leidinggevende functie die pas sinds maart '09 van kracht is.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Als ik het zo lees: gaan voor SPH. Dat wil je toch gewoon, of heb ik het nu mis?

10. winniethepoeh

@vlinderbloem, ja dat is wat ik het liefste zou doen, maar ik vraag me dus af hoe realistisch het is.
    Heb nu dus al een aantal afwijzingen binnen voor de HBO

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Het is ook wel logisch dat je eerst je HBO diploma behaald alvorens in die functie te gaan werken. En overigens hoef je niet alleen binnen de gehandicaptenzorg te werken later, SPH-ers kunnen ze overal gebruiken,...

Deel Deze Pagina