Alles ik heb overal een hekel aan en vooral strijken en opvouwen. Gelukkig strijk ik alleen wat nodig is en opvouwen doe ik altijd meteen als alles droog is zo bespaar ik weer bergen met opvouwwerk.
strijken -> doe ik dus ook helemaal niet, heb niet eens een bout wassen -> doet me vriend 99/100 ramen lappen-> gelukkig maar 1/2x per jaar Koelkast-> alleen als t echt vies is of als er iets omgevallen is Maar de dagelijkste , domste terugkerende klus; Vaatwasser in/uitruimen.... klinkt verwend maar elke dag dat domme natte ding .. ECHT! En stofzuigen maar dat is meer omdat ik het idee van het met een stang die zuiggeluiden maakt over me vloer te gaan best dom hahaha
op nummer 3 het bed verschonen, zit altijd in de knoop met die stomme dekens. op nummer 2 Strijken, vriend draagt bijna elke dag overhemden op zijn werk. vreselijke dingen om te strijken. en met stip op nummer 1 de badkamer schrobben, Heb echt een gloeiende hekel om op me knieen het bad uit te schrobben. Tegenwoordig heb ik een deal gesloten met vriendje hij doet voortaan de badkamer en ik de rest.
Als ik mijn man de badkamer laat poetsen dan kan het daarna alsnog een keer doen. Hij doet namelijk alles wel heel erg met de franseslag en hij vergeet de hoekjes
1:ik haaaat! de afwas! me man doet het gelukkig haha(straks hebben we lekker een vaatwasser) 2pruimen. pfff. 3:de vuilnis (doet me man ook)
Ow, ja koken. Daar heb ik ook een hekel aan. Iedere dag weer, jakkes! Het bedenken wát, vind ik al een probleem.... nee, echt niet leuk.
Doe je toch iets verkeerd als dat het meesta saaie klussen is of je moet de rest natuurlijk super leuk vinden (wat ik me bijna niet voor kan stellen)
Om te beginnen vind ik het huishouden doen zowiezo al hoogst irritant! Ik kan me er echt kwaad om maken dat ik podverdorie alles helemaal heb afgestoft en dan 1 dag later kijk en ja hoor: alsof het gesneeuwd heeft! Vind het gewoon nutteloos om zo je best te doen op iets wetend dat je het over een paar dagen gewoon weer overnieuw kunt doen haha. Maar goed, dat terzijde ;o) Strijken vind ik niet erg, zet de strijkplank voor de tv of computer, zet een gezellig filmpje of mijn favoriete tv-serie dvd op en hoppakee! Ik heb dus een hekel aan dingen die maar kort effect hebben zoals stofzuigen en afstoffen. En zowiezo vind ik het minder vervelend als het mooi weer is. Stofzuigen met alle ramen en deuren open enzo is ineens een stuk gezelliger!
Ja hier ook strijken! Doe het ook echt niet, was op een gegeven moment 2 en een half uur bezig en was nog niet klaar en op de een of andere manier gaan de kreukels er nooit goed uit. Dus alles gaat zo de kast in en als ik iets aan wil hebben strijk ik het dan wel. De afwas heb ik ook een hekel aan (maar meer omdat we het vaak uitstellen en er dan ineens een hele berg staat). Anders doe ik mijn i-pod op en dan gaat het wel. De douche valt nog wel mee om te doen. Laatst kregen we een kerel over de vloer voor een nieuwe zwanehals aan de wastafel. De dag ervoor kom ik thuis, kijk in de hal staan er allemaal douchespullen op de grond. Loop ik de douche in, zit vriendlief op zijn knieen te poetsen. Vond hem echt super super lief die dag (alle andere dagen ook wel hoor hihi). De kattenbak schoonmaken is ook niet een van mijn grootste hobby's. Dus hoop dat ik snel zwanger ben, dan mag ik dat lekker niet meer doen. Als ik eenmaal aan het schoonmaken ben, kan ik eigenlijk moeilijk stoppen (daar ergert mijn vriend zich dan weer aan en zegt altijd: bij jou moet alles tegelijk) En ja dat is ook zo, want dan zie ik ineens overal rommel. Stofzuigen vind ik helemaal niet erg, ramen lappen ook niet (zo lang het zonnetje op het balkon schijnt vind ik het heerlijk)...
Ja dat probleem heb ik dus ook. Ik dacht gisteren pfff nu moet ik toch echt die badkamer even poetsen, en dan doe ik de rest morgen wel. Maar ja ik dacht toen ik klaar was met de badkamer, ik kan net zo goed dan meteen heel de boven verdieping doen. Mijn man meteen toen hij thuis kwam, heb je je eigen weer over de kop gewerkt
Ik vind het ergste de extra klusjes die eens in de zoveel tijd gedaan moeten worden. Zoals de keukenkastjes, koelkast enz. Bleeeh, moet het ook altijd plannen, want als ik dat op mijn vrije dag moet doen kom ik tijd tekort.
Nee hoor je bent niet de enige Ik heb dan zoiets, anders moet ik morgen NOG een keer poetsen weer alle emmers en die vreselijke stofzuiger naar boven tillen.
Ja heb je helemaal gelijk in....bij mij hoef ik gelukkig niets naar boven te tillen, heb alles gelijkvloers...heeeeeel handig!
Bij mij met stip op 1: afwassen...En dan voornamelijk omdat je het zo vaak per dag moet doen en omdat je altijd wel afwas hebt. Vooral pannen en ovenschalen vind ik leuk Op 2 de badkuip schrobben met Jif.. Mijn man knutselt nogal veel aan auto's e.d. en zit vaak onder de olie als hij gaat douchen. Met als resultaat dat ik steeds als een gek die badkuip kan gaan schrobben.. Op 3 de keukentegels schrobben. Ik heb glanzende tegels dus je ziet er elk veegje op vanaf een afstandje. Zo kan ik na elke keer dat ik heb afgewassen ook nog eens de tegels met een sponsje schoonmaken en vervolgens met een droge doek overdoen. De tegeltjes rond het fornuis zijn nog leuker om schoon te maken Op 4 de oven poetsen.