Hey meiden, Zoals een aantal van jullie weten hebben we een flinke weg bewandelt in de mmm. Na de diagnose PCOs, Azoospermie van mijn lief ( onvruchtbaar), 2 rondes puregon en KID ( donorzaad) en daarna nog eens diagnose schot in vagina en hartvormige baarmoeder zitten we nu in ronde 3 KID. Vandaag een pijnlijk inwendig onderzoek gehad, maar ben er doorheen gekomen gelukkig! Hierna moet ik verplicht pauze nemen omdat ze een HSG willen maken ( baarmoederfoto) Nu hebben wij al een hele tijd dat we beide zoooo moe zijn, het lijkt wel alsof we niet uitrusten. Ook zien we de lol er niet meer zo van in. We leven op automatische piloot, 6 uur op, werken, diertjes verzorgen, eten, tv kijken, om 22/23 uur naar bed. Op t moment zitten we financiëel ook niet echt lekker, ik werk parttime baan met oog op mmm, maar achteraf was dit niet nodig geweest aangezien de afspraken voor 11 uur zijn altijd terwijl ik maar tot 11 werk.. zucht... dus we redden het net aan.. Manlief heeft vaak thuis een kort lontje, en is zo ontzettend moe elke keer, ligt nu ook op de bank.. hij is een harde werker ( laatst ook een topic over geopent) maar hij blijkt nergens zin in te hebben. Ik ben niet anders, ook heel moe, futloos, chago, kort lontje.. Meiden hoe kunnen wij hier weer uit opkrabbelen? We zitten een beetje in een negatieve spiraal. Ik ben zelf opzoek naar ander werk om financiëel wat beter te zitten en zit er zelfs aan te denken om in sept een hbo studie te gaan volgen, iets waarvoor ik me natuurlijk wel fit moet voelen. sorry voor het lange verhaal..
Wat wij hebben gedaan is een paar maanden rust nemen.. Dus lekker even niet bezig zijn met de MMM maar genieten van alles wat er verder nog is.. Het is in het begin heel moeilijk, maar daarna zagen we het allemaal weer positief in en zijn we weer begonnen.. (heeft 6 maanden geduurd) Heel veel succes meis, en hoop dat jullie uit die negatieve spiraal komen!
Ik weet niet wat alle afkortingen betekenen, maar het ziet er wel uit dat jullie veel met de technische en medische kant van kinderen krijgen bezig zijn. Dat lijkt me een proces wat sowieso al doodvermoeiend is. Logisch dat de lol er dan af gaat... Ik denk dat het al heel belangrijk is dat je met elkaar praat en van elkaar weet wat het met je doet om dit zo te beleven. Praten is heel belangrijk en daarnaast kijken waar jullie behoeftes liggen, wat jullie nodig hebben om weer een beetje lol te ervaren met elkaar in het leven. Daar is niet een pasklaar antwoord op. Wat is je eigen gevoel...
Ik denk dat het bij jullie beide de stress van de hele mmm is. Door stress wordt je vermoeid. En door pcos trouwens ook. Misschien moet je je hart eens goed luchten bij iemand? Doe je dat wel regelmatig? En inderdaad misschien een pauze inlassen? Daar zitten wij ook heel hard aan te denken, maar ja dat is best moeilijk. Je wilt eigenlijk geen tijd meer verliezen. En wat je zegt alles maar steeds hetzelfde. Dat herken ik ook wel, dat heb ik ook wel eens gehad. Maar de enige oplossing daarvoor is om dan juist niet te doen wat je anders doet. En dat begint bv al bij het opstaan. Dan ga je als je normaal in een kwartiertje alles doet, nu eens vroeger op om uitgebreid samen te ontbijten. Eet nieuwe dingen, ga eens niet tv kijken savonds, maar een spel of een wandeling. Het helpt echt!
hey lieverd! ik zou zeggen neem een paar dagen vrij! pak de motor en ga ergens kamperen (natuurlijk wel even oppas zorgen voor de beesten ) kijk het hoeft helemaal niet duur te zijn even weg uit alles en even rust kan het best helpen. verder PRAAT xx
dat kunnen we helaas niet missen op t moment. Wel hebben we dit weekend een weekendje bij mijn ouders gepland... ben benieuwt!
Hey Meid, Wat ontzettend zwaar allemaal zeg. En inderdaad die tip van dat weekendje weg is niet gek toch? Misschien dat je man dan niet 4 uur bij de tatoeeerder moet gaan zitten?
Pfff... wat een zware periode hebben jullie al gehad zeg Ik heb eigenlijk zo geen tips voor je/jullie maar ik wil jullie wel even een hart onder de riem steken en een dikke knuffel geven. Edit: misschien is de tip van een kleine pauze inlichten helemaal zo'n slecht idee nog niet, al zal dat vast tegen jullie gevoel in gaan.... maar misschien is het voor jullie beide wel goed om er even afstand van te doen om weer energie op te doen en je even alleen bezig te houden met leuke dingen, uitstapjes etc. Heel veel sterkte voor jullie allebei
Wij begrijpen heel goed. De mmm is ook slopend en een hel voor je relatie! En zeker als je daardoor ook nog eens minder bent gaan werken en daardoor financieel krap komt te zitten. Wat al meerdere meiden hier gezegt hebben: neem een pauze. Je hoeft niet aan een stuk door te blijven gaan. Tank samen even bij en bekijk de situatie even goed. Bekijk of je toch weer wat meer kan gaan werken en misschien kan je baas meedenken in de invulling van je mmm binnen je werk. Tegen woordig is er al een stuk meer begrip. Ook vanuit de vakbonden word er had gewerkt aan dat je werkgever hier open voor moet staan. Ik heb gemerkt, wij zijn falliet gegaan tijdens onze zoektocht naar een beeb, dat als je financien op orde zijn alles net even makkelijker lijkt te gaan. Ik hoop dat je wat aan mijn woorden hebt en dat dit weekend jullie kans geeft om even te kletsen en tot elkaar te komen. Heel veel sterkte!!
Wat vervelend dat jullie je zo voelen. Maar eigenlijk ook weer niet zo vreemd natuurlijk. Er speelt op dit moment nogal wat in je leventje wat emotioneel heel wat teweeg kan brengen. En je emtioneel niet goed voelen kan natuurlijk veel lichamelijke klachten geven. Wij hebben ook in de mmm gezeten, niet eens zolang 8 maanden ongeveer. Maar wij waren ook kapot. Ik had nergens meer zin in, was moe, chagarijnig, voelde me echt niet goed ( door de hormonen). Wij waren van plan om een pauze te nemen met de mmm, even geen stress en het 'moeten'. Die maand dat we het besloten hadden werd ik uiteindelijk wel zwanger dus die pauze kwam er niet. Maar ik denk dat je er wel goed aan doet om even een pauze te nemen. Het is moeilijk om dit te doen. Maar alles even los laten geeft misschien wat meer rust. Hopelijk vind je snel een andere baan, zodat het financiele probleem ook verholpen kan worden. Ik zou persoonlijk op dit moment geen studie er bij op pakken, omdat daar natuurlijk veel tijd in gaat zitten. En tijd voor jezelf is nu wel even belangrijk.
ik begrijp heel goed wat je voelt. wij hebben die periode's gehad. wij praten er heel veel over met z'n 2en en ook met anderen. En idd wat andere ook zeggen ga er even tussenuit met z'n 2en. en dit hoeft helemaal niet duur te zijn