Hier is mijn meneer nog maar drie en neefje vijf, maar dat van die steen is echt geen onzin hoor! Mama heeft namelijk ook zo'n ring, (een bloedkoraal) en die hebben we gisteren geprobeerd en verdraait; hij werkt!! En dat een rooie steen is gemaakt van zon kei.. Weleens een ruwe diamant gezien? Voorschotelen die hap haha..
Ik denk dat een paard op het dak ook zijn langste tijd heeft gehad met al die zonnepanelen van tegenwoordig:
Hier vanmorgen ook een discussie in de auto over de stenen van de pieten: N: Dat kan toch helemaal niet. S: echt wel N: maar dat is maar een filmpje. S: maar wat er bij het sinterklaasjournaal gebeurt is echt waar hoor N. Het zijn ook niet de stenen van de witte wieven, maar van de witte dieven
Whaha ja maar ik stond er zo van te kijken dat ze alles slikt als zoete koek, maar een ring die deuren opent kan dan weer niet
Wel een mooi excuus heb ik nu om niet op te ruimen thuis...als hier bezoek komt zeg ik gewoon dat rommelpiet is geweest...
en dat geloof je zelf? Voor die groep is het nooit genoeg, maar wel zelf hun tradities in eren houden!
helemaal geen zwarte pieten is ook niet te doen of ze moeten iets anders verzinnen... want ik woon hier in een dorp en 2 goede vriendinnen en en vriend van ons zijn altijd pieten... nou mijn zoon herkend ze echt meteen zonder een lading zwarte schmink hoor.
1. Ik denk echt niet dat zwarte Piet wordt afgeschaft 2. Mocht dat toch zo zijn: dan wordt het waarschijnlijk opgelost op dezelfde manier hoe ze dat in kerstman-landen hebben opgelost met kerstelven in winkelcentra. Daar staan ook niet geschminkte mensen en die komen dan uit een plaats verderop. Al die kinderen geloven nog steeds dat het 'echte' hulpjes zijn die van Noordpool afkomen.
Deze al gezien? Opzienbarende video: De intocht van de Sint in 1935. Geen zwarte piet te bekennen, wel veel witte pieten…. Dit is een filmpje met de intocht in Amsterdam in 1935. Witte pieten zijn helemaal niet nieuw We gaan met de witte piet (let wel, te paard! ) gewoon terug naar hoe het vroeger was. Ik vind het wel wat hebben zo'n hele stoet te paard.
toch bestaat het principe zwarte piet al veel langer. De eerste zwarte piet als knecht van de Sint stamt uit 1850. dus in 1935 bestond zwarte piet gewoon. ik heb overigens totaal geen moeite met witte pieten, maar ik ben dan toch meer voor de schoorsteenpiet.
Ja, maar toen was het maar 1 knecht, dus waarschijnlijk niet zo zichtbaar/ prominent tijdens de intochten. Plus dat het een afschrikfiguur was voor kinderen..