Het Sinterklaasjournaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door popje, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deliana

Deliana Niet meer actief

Eens met Tupp.

Zoontje van 4,5 vond het WitteWieven verhaal ook eng. Het is allemaal al spannend genoeg en dan moet er ook nog een spookachtig verhaal bij. Wat mij betreft geen toegevoegde waarde.

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Waarom moet er zoveel aandacht zijn voor Meppel? De kindjes willen domme pieten zien, een Sinterklaas die daar van baalt, en een boot vol pakjes waar wat mee mis gaat. Die hunebedden laat ik ze wel zien als ze daar de leeftijd voor hebben?

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Eens!

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    misschien om het verhaal van sint en zn pieten te vertellen?

5. We hebben het thuis nog niet gezien omdat we elke avond weg zijn en volgens mij kijken ze het in groep 3 niet meer op school, maar als ik dit zo lees, missen we erg weinig volgens mij :)

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Gaan de zwarte pieten nu wit worden? :$ 'T zal toch niet he...

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Het zou zo maar eens kunnen. Ik zou het eigenlijk een briljante zet vinden om de discussie om te draaien. In dat geval zijn en blijven het zwarte pieten. Alleen ze zijn wit van de mist.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nou, dan doe maar meteen een zwarte Sinterklaas. Weer eens wat anders! :p

Het nadeel van witte Pieten is dat je zo ziet hoe iemand er werkelijk uit ziet. Het mysterie gaat er dus helemaal van af. Als Ome Karel opeens een witte Piet zou worden, ziet iedereen direct dat het Ome Karel is. Snappie? Van mij hoeft dat dus niet.

Wit worden van de mist vind ik dan ook weer een beetje vaag. Straks is het mistig buiten en denkt je kind meteen dat het wel wit zal worden. :p

En hoezo discussie omdraaien? Omdat een paar mensen die zelf niks met Sinterklaas hebben en het waarschijnlijk ook nog nooit gevierd hebben en dat ook niet zullen doen, menen dat het discriminatie is terwijl dat dus absoluut niet zo is? :( En dat het dus omwille van hun aangepast moet worden? Snap dat dus echt niet.

Hier volgen we eigenlijk nauwelijks het Sinterklaasjournaal. Alleen als het er toevallig op is.

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Werd ons dat vroeger ook verteld? Dat is misschien leuk als je 8 bent, maar niet met 4 jaar. Die geloven in het sprookje van de sint, zijn pieten en de pakjesboot.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt toch wit schminken :) En daarbij doen de kleren en de pet ook heel veel.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan lijken het net clowns ;), vind het geen gezicht

12. Janna

Janna Fanatiek lid

#92 Janna, 12 nov 2015
    Laatst bewerkt: 12 nov 2015
    Dat denk ik ook. Het verhaal is nu dat Sinterklaas een kiezelsteen uit een schat van de witte wieven kreeg (als beloning voor het helpen van kinderen) en dat dat die steen is geworden op de ring waarmee hij deuren open kan krijgen. Ik denk dat ze, nu ze door de mist gaan, op een of andere manier een heleboel van die stenen krijgen en dat alle pieten zo'n ring krijgen, zodat zij ook zelf deuren open kunnen maken. Of misschien veranderen die kiezelstenen uit dat muzeum wel in van die stenen.

Dat is dan meteen de oplossing voor het feit dat heel veel huizen geen schoorsteen hebben, of een te kleine schoorsteen. En doordat de pieten niet meer bij alle huizen door de schoorsteen hoeven, maar slechts bij een paar, worden ze minder zwart. Dat is dan meteen een manier om te zorgen dat pieten minder zwart worden, maar wel nog vegen hebben.

Ik denk dat er vanwege deze verhaallijn zoveel aandacht is voor Meppel en de legende van de witte wieven.

13. tuc

tuc Niet meer actief

O ik had deze discussie niet verwacht eerlijk gezegd. Ik denk dat wij het echt heel anders ervaren hebben. Ik heb juist ook een heel angstig aangelegd kind, maar die heeft dat echt allemaal niet zo meegekregen zoals het door sommigen vertelt wordt hier.
    Het hele sintverhaal bestaat wel uit ongelooflijkere dingen dan dit hoor.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ligt ook aan de leeftijd van je kind. Denk dat vier en vijfjarigen die bang aangelegd zijn het te eng vinden. Onze oudste is bijna 8 en ook bang aangelegd maar zij vindt het niet eng. De jongste van 5,5 was eergister aan het huilen toen ze naar bed ging omdat ze bang was en dat heeft ze echt nooit. Ja toen met Halloween door Dolfje weerwolfje. Niets mee gedaan ofzo, maar op de Julianatoren was toen een show (waar we niet naartoe zijn gegaan ;))

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Niet alles gelezen hoor, maar hier zegt mijn man net dat de pieten weleens wit uit de mist kunnen komen. Hebben ze dat "probleem" ook aangepakt.

16. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Als je het echt zo willen aanpakken dan is hier het sinterklaas feest over en ga ik onze kinderen ook niet meer voorliegen dat de sint echt is.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat verwacht ik eerlijk gezegd ook...ik denk dat ik de aflv voortaan het journaal eerst zelf kijk en dan pas met de kinderen...want witte pieten gaan ze hier niet te zien krijgen.

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    tja als dat zo is kan ik er weinig aan doen, op school kijken ze het ook.... dus we gaan het zien

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat bedacht ik mij een tel later ook....balen zeg!

Nu vind ik het met de landelijke pieten nog niet zo erg...mar mochten ze dat ooit in onze gemeente gaan doen....er lopen heel veel bekenden als piet mee...dat zou ik veel erger vinden...dan zijn ze niet meer vermomd.

20. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Zo mee eens! Ik hoop dat dit het is :)

Deel Deze Pagina