Sinterklaasjournaal-presentatrice Dieuwertje Blok wil af van 'zwarte' Piet | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Blegh komen die trieste werklozen opnieuw een kinderfeestje verzieken. Politiebeveiliging zullen ze wel nodig hebben ja ..
Ik vindt het echt verschrikkelijk dat er mensen naar meppel toe komen met andere bedoelingen dan feest vieren. Wij wonen zelf in meppel maar door al het gezeur zijn er net als ons heel veel meppelers die niet eens heem gaan ivm de twijfel over de veiligheid. Ook is meppel toch veel te klein om alle mensen te ontvangen, echt gekkenwerk 😕
Ik zou morgen als je van huis gaat in ieder geval de deuren op slot doen en niet je sleutels onder de deurmat laten liggen.
Ik herken me hierin, wij wonen hier ook en ik vind het geweldig dat de echte Sint komt, maar ik twijfel heel erg om erheen te gaan. Aan de andere kant: moeten we ons laten afschrikken door angst? Ik vind het echt een dilemma.
dit bericht heeft jochem meijer geplaatst op facebook en wat ben ik het ongelooflijk met hem eens.. Terwijl de wereld in brand staat en de nauwelijks te bevatten beelden van de chaos en angst langzaam beginnen door te dringen, het besef van de zinloosheid van deze laffe daden op onschuldige mensen je woedend maakt en de angst verandert in pijn in je buik, worden de meeste kleine kinderen in Nederland nu wakker met kriebels in hun buik..... omdat Sinterklaas vandaag aan komt varen met hun kadootjes. Hoe triviaal kan het zijn. Ik vraag jullie vriendelijk. Zullen we de kinderen vandaag alsjeblieft nog even laten geloven dat de wereld niet zo verrot en gevaarlijk is? Zullen we de kinderen, die net als wij nooit zullen begrijpen dat je uit geloofsovertuiging onschuldige mensen afslacht, nog even laten geloven dat deze wereld ook nog onschuldig mooi kan zijn? Zullen we alsjeblieft ons onschuldige kinderfeest vandaag niet laten verpesten door ruzie te maken? Zullen we vandaag uit respect voor gisteren even alle zwaarden begraven en de discussie op een andere dag zinvol voortzetten? Zullen we onze kinderen vandaag even laten geloven dat er daadwerkelijk een lieve oude meneer uit Spanje komt die ze gratis kadootjes en pepernoten geeft? Al is het maar om heel even uit deze zieke werkelijkheid te vluchten. Liefs
Mooi bericht, Spikkel. Bedankt voor het delen. Ik vind het contrast met gisteren ook erg groot en niet te bevatten. Maar wij gaan pepernoten bakken en zitten straks voor de buis. Meestal ben ik trouwens degene die het het leukst vind
wie is verdriet piet eigenlijk? Hier vanmorgen pepernoten gebakken en nu voor de buis met warme chocolade melk.
geen idee... ik vind het wel een megastunt hald nederland in rep en roer want ze werden blank.. nou ik zie tochecht ZWARTE pieten en sommige met een beetje roetvegeven maar over het algemeen zwart
Ik moest zo lachen toen ze aankwamen, dat ze zeiden: He daar is Menno! En opa Gerrit (?) en dat volgens mij Pietje Paniek zei: en zuster Klivia 😂
Wij genieten ervan met hypere kleine pieten in de kamer. Mijn dochter net: mama daar is Jan Boerenvrouwtjes 😂😂😂😂