Ik heb al eerder een onderwerp over slapen gepost. Maar nu toch maar weer want het blijft ons dwars zitten Onze dochter is nu 8 maanden en ze slaapt sinds ze 5 maand is niet meer door. Nou ja, ze hoeft geen voeding meer snachts maar ze komt zo´n 5 keer voor haar speen. Het begint meestal pas midden in de nacht (tussen 2 en 3). En het is alleen speen instoppen en ze slaapt weer verder. Maar je komt zelf gewoon niet aan je rust. Inmiddels begrijp ik dat je de pech kan hebben maar ik blijf toch op zoek naar de oplossing. Ik heb gewoon het idee dat er een reden waarom ze iedere keer wakker wordt. Zijn er hier nog tips??? Laatste fles krijgt ze pyamapapje. Haar kamer is 17 graden. Ze heeft een pyama, slaapzak en deken aan. De kamer is donker(hebben het al met een nachtlamp geprobeerd maar haalt niets uit). Geen TV en drukke spelletjes meer na het eten. Als wij naar bed gaan dekken we haar nog met een extra deken toe(hier slaapt ze gewoon doorheen). Ik hoor het graag!
Zoals ik het zo lees is het probleem dus haar tutje?? Ik heb een speendoekje in mijn zoontje zn bed gelegd en een losse tut in zijn mond. Als hij snachts zijn losse tut kwijt is kan hij zijn speendoekje pakken zodat hij weer een tut in zn mond heeft, dit werkt perfect. Ik zou dus een doekje met daaraan een speen maken zodat ze weet Oh aan dat doekje zit een tutje en die dan in haar bedje leggen. Wat is jou eigen idee dan dat ze niet doorslaapt?? meestal is je moedergevoel de juiste. Eet ze overdag genoeg? dat was hier de doorslaap truc ( samen met het speendoekje). Het kan trouwens ook het pyjamapapje zijn, daar zit suiker in en sommige kindjes worden hyper van suiker. suc6. Groetjes Kim
wij waren van dit probleem af toen we de speen hebben afgeleerd, nu slaapt ze door en huilt ze alleen als ze het koud heeft of gepoept heeft. maar ik begrijp dat als je de speen nog niet wilt afleren het een ander verhaal is, misschien inderdaad een speendoekje proberen? een speenknuffel? en wellicht helpt een slaapzak ivm het steeds opnieuw instoppen?
Dat van dat pyamapapje had ik nog niet aan gedacht... Het gekke is alleen dat ze gewoon inslaapt en dus pas 's nachts wakker wordt. Dit was ook al zo voor het pyamapapje alleen nu wordt het steeds gekker. Speen afleren heb ik nog niet zoveel zin in. Nog meer onrust. En ze ligt in een grote slaapzak omdat ze zich anders telkens krabt dus ze kan niets pakken. Misschien moeten we haar inderdaad gaan aanleren haar speen zelf te pakken. Mijn moeder zei ook al een aantal spenen in haar bed te leggen. Gister hebben we haar even door laten huilen, toen hebben we een paar uur feest gehad. Ook geen goed idee dus... Nog andere tips?
Wij hadden dat probleem ook.. Steeds maar teruglopen met die speen. Ik had gelezen dat 9 maanden een mooie leeftijd was om de speen af te wennen. Dan verdwijnt de zuigbehoefte en wordt het zuigen een gewoonte. En inderdaad. Bij 8mnd3wk de speen weggelaten. Eerste overdag slaapje 20 min gehuild, 2e slaapje 10 min, de avondslaap nog 5 minuten. En daarna nooit meer naar de speen omgekeken. En hij sliep prima door daarna! (op natuurlijk tandjes/aanhankelijkheids etc fases na)
hmmm... misschien toch eens over nadenken dan. En wat deden jullie met 8 maanden in de laatste fles. IPV een pyamapapje. Ze heeft in ieder geval meer nodig dan rijstebloem... Kunnen de ontbijtgranen bijvoorbeeld ook?
Hoi Ik geef idd gewone bambix in zijn laatste fles en hij slaapt daar heerlijk op, geeft toch een vol gevoel. Naar mijn idee heeft mijn zoontje daar idd ook meer aan dan rijstebloem. Nu is het op dit moment weer zo dat ik er helemaal niks in krijg dus ik hoop dat deze fase ook weer snel over is. groetjes Kim
Ehm, niks.. Dan overdag maar een boterham extra eten.. Mijn jochie kon prima zonder die avondpapjes vanaf 6 maanden. Terwijl hij echt een hongerlappie was. Ze moeten leren dat je overdag hoort te eten, en 's nachts slapen. Rijstebloem is misschien ook niet de oplossing voor je verhaal
Ik zou ook de speen gaan afleren. Je moet er even doorheen, maar als het eenmaal is afgeleerd hoef je iig nooit meer uit bed voor de speen. Hier wel rijstebloem blijven gebruiken ipv pyjama papjes ivm suiker, werkte prima. Ik denk dat ontbijt granen ook prima kan, maar hier ontbeten we op die leeftijd met boterhammen, dus dat heb ik nooit in huis gehad.
wat ik hier op het forum ook al wel gelezen heb, een klok neerzetten die tikt, waardoor ze door dat te horen snachts weer sneller gaat slapen??? het is een idee, succes!
ik heb ook ergens gehoord dat in pyama pap 35 procent suiker zit. wij hebben per direct gestaakt het spul te geven en dan durven ze er nog op te zetten geen suiker toegevoegd. wat wij gedaan hebben is meer eten geven overdag ander eten als melk dus. en s avonds de gewone fles zonder iets erin. en dat gaat nu heel goed. hij wordt om 5 uur huilend wakker en wil gaan staan maar omdat zijn bed naast dat van mij staat kan ik hem op tijd terug duwen voor hij helemaal staat en dan geef ik hem mijn vinger die hij stevig omklemt ik trek de deken weer over hem heen en ga liggen en hij draait nog een minuut of 5 en slaapt weer verder.na 10 minuten haal ik dan mijn hand weer weg en dan slaapt hij meestal tot een uur of 7 door. dit alles gaat zonder praten of zonder het licht aan te doen of zonder uit bed te komen. maar onze zoon droomt heel erg dat kun je echt merken. met speentjes hebben wij geen ervaring want die krijgt hij niet. dus ik kan niet zeggen of daar jullie probleem zit.