Ons dochtertje loopt nu aardig goed aan onze handen. Alleen 'hangt' ze soms nog een beetje aan onze handen. Het lijkt mij dat dit haar nek, rug, schouders teveel belast en daarom overwegen we om een loophulpje aan te schaffen of na te maken. Hebben jullie tips en/of leuke suggesties?
Okay, ik heb een jongen maar hier geen "loophulp" (klinkt alsof ie in het bejaardentehuis zit hihihi). Hij is helemaal zelfstandig gaat lopen met 12 maanden. Daarvoor liep hij wel aan de hand en langs de bank en maximaal 6 stapjes los. Volgens mij heeft een kind helemaal geen loophulp nodig en gaan ze gewoon lopen wanneer ze daar aan toe zijn.
Waarom zou je kindje een loophulp nodig hebben?! Kindjes gaan los lopen als ze daar zelf aan toe zijn. Bij de een duurt het langer dan bij de ander, zoiets kun je niet forceren. Onze meid liep met 11 maanden om de tafel, even later kon ze meelopen aan een hand en met 15-16 maanden liep ze los.
Wij hebben hier een babywalker, al vanaf 10 maanden en daar loopt hij heel trots achter, maar ik denk niet dat dit hem helpt om los te lopen. Hij is nu 1 jaar en 2 weken en hij loopt nog steeds niet los. Pas sinds een week of 2 heeft hij ook interesse om aan onze hand mee te lopen. Daarvoor liet hij zich steeds in de kruiphouding vallen want dit ging veel sneller!! Ik denk dat ze het dus zelf aangeven.
Wij hebben de blokkenkar. Ik beschouw het niet als een hulpmiddel om te gaan lopen maar als een stuk speelgoed. Ja ze kon idd eerder lopen achter dat wagentje, maar ik denk niet dat ze er sneller door is gaan lopen.
Het is ook niet mijn bedoeling dat ze er sneller door gaat lopen, maar dat ze een betere houding heeft met lopen. Ze wil dolgraag aan de handen lopen, ze rent dan al bijna, maar dan hangt ze dus nogal. Dus lijkt het me beter dat ze iets heeft om te duwen en ook als speelgoed natuurlijk.
Ik denk dat de houding vanzelf goed komt als ze los gaat lopen. Als je achter een kar aanloopt leun je weer naar voren, dat is ook niet de ideale loophouding, hoewel het volgens mij geen kwaad kan.
je kan wel zo loop wagentje halen maar he is de vraag of ze er wel door gaan loslopen wij hadden er ook 1 gekocht met 11 maanden julian liep los met 13 en halve maand nu is het achter hem aan rennen
Een babyrollator, blokkenkar of poppenwagen of iets dergelijks kan een ontzettend leuk stuk speelgoed zijn. Ik zou het alleen niet kopen met het idee dat het een loophulp is, maar het kan natuurlijk wel zijn dat je kind het zo gaat gebruiken . Ons zoontje wandelt al maanden heerlijk achter zijn rollator, maar gebruikt ook zijn auto, loopfiets, doos met speelgoed, de salontafel, stoelen etc. etc. als loophulp. Voor hem is zo'n rollator enzo een uitkomst omdat hij pas los zal gaan lopen als hij zeker is dat hij niet valt. En wanneer dat zal zijn zal de toekomst uitwijzen.