Mijn dochtertje heeft nu sinds 3 dagen waterpokken. Ze heeft er genoeg maar zit niet helemaal onder (als ik de foto`s op internet zie valt het mee) Overal lees je dat het 10/12 dagen duurt. Maar nu vroeg ik me af komen de blaasjes ook echt zolang opzetten. Of is dat met de korstjestijd erbij ?
Hier was dag 1 t/m 5 dat er steeds meer en nieuwe blaasjes bijkwamen, vanaf dag 3 was ze echt doodziek. Al met al was ze pas na 6 weken weer opgeknapt, ze is echt heel lang ziekjes, snotterig en moe geweest daarna. Van alles wat ze al had gehad vond ik dit echt het meest erge en heftige.
Ook hier hebben mijn beide dochters het een paar weken geleden gehad. De uitkomst was voor mij sudocreme. Eerst goed smeren met kidsclin voor de jeuk en vervolgens aanstippen met de sudocreme. Binnen een paar dagen was het ingedroogd en de vlekjes zijn eigenlijk vrijwel niet meer te zien
bij mijn dochter heeft het 5 dagen geduurd. natuurlijk wel nog de korstjes daarna maar die vielen er 1 voor 1 af..ik was heel erg tevreden over kidsclin! beterschap..
Mijn dochter had het heel erg. Voordat het laatste blaasje echt weg en uitge-ettert was ging er meer dan een maand over heen. Ik had van de huisarts een creme gekregen om erop te smeren.
Bedankt voor jullie reactie. De kidsclin werkt heel goed. Ze heeft er alleen veel rond haar vagina. Ze is er wel echt ziek van. 39.5 en heel huilerig. Ik hoop dat ze er over een week wel vanaf is. Anders mist ze het afscheid van de psz. Ik zal eens sudo op de blaasjes smeren.
Hier was het ook niet zo heftig en bij 5 dagen begon het merendeel al wel in te drogen. Ze hebben het beiden net gehad en beiden niet erg ziek van geweest, wel een beetje jammerig. Vooral de baby was wat mopperiger dan normaal. Wat trouwens echt goed helpt (tip van een bevriende arts) is een havermoutbad: havermout in een washandje in het bad doen zodat het water wat melkachtig wordt en daarin badderen. Dat droogt namelijk de blaasjes uit en het werkt jeukverminderend. Goedkoop en effectief! Niet te warm badderen trouwens, dat verhoogt de jeuk juist weer.
Hier duurde het ook niet zolang.. op zondag 1 rood stipje op zijn buik. Op maandag dat ene stipje iets groter, 's avonds meer stipjes op zijn romp+kin Dinsdag explosie van stipjes en echte pokken. En ook direct koorts te pakken. Woensdag nog meer pokken erbij en koorts donderdag geen nieuwe pokken, wel nieuwe stippen, koorts zo goed als weg. Vrijdag en daarna, af en toe een nieuw rood bultje, maar dat trok zo wel.. Na zo'n 10 dagen waren alle pokken, bultjes en korstjes wel verdwenen..
@linda: Bij mij had het in totaal langer dan een maand geduurd, maar dat houdt niet in dat ze al die tijd thuis is geweest hoor. Toen de koorts voorbij was en ze niet meer zo hangerig was is ze gewoon weer naar de creche gegaan, dat mag gewoon bij waterpokken. Ik denk niet dat je het afscheid van de psz hoeft te missen.
Hmm let wel op dat sudo prikt op open wondjes... wij hadden spul van vsm.. dat verkoelde en rook lekker al met al viel het hier dus reuzemee 2 dagen echt niet lekker.. maar ze heeft prima geslapen ondanks de blaasjes en omdat die 2 dagen toevallig precies in het weekend vielen is ze ook gewoon op maandag weer naar het kdv gegaan. waterpokken is al besmettelijk voordat je het kunt zien.. dus andere kindjes zijn toch al aangestoken. enige is dat ze bij ons liever niet hebben dat er open wondjes op handen/gezicht zitten.. gewoon ivm hygiene. AS had vooral op haar buik/rug/benen.. dus dat zat netjes onder dr kleding.
Hier ongeveer een goede week dat ze nieuwe bultjes kreeg. Maar de korstjes duren idd wel wat langer voor ze helemaal weg zijn. Ze is er niet echt heel erg ziek van geweest.
Het viel vandaag alles mee ze heeft er bijna niet meer bijgekregen (dag 5) Koorts was gelukkig wat minder hoog vandaag. Wel gaan ze waterpokken bij haar vagina nu wat etteren. Ze zijn vuurrood en er komt wat gelig beslag vanaf. Hier mogen ze pas na de psz als alle blaasjes zijn ingedroogd. Vanmorgen nog even nagevraagd toen ik haar ziek melde.
Hier hebben ze het beide gehad deze zomer. Mijn dochter is 3 dagen echt best ziek geweest. Hoofdijn, hangen, moe.. en veel pokken. Die kwamen tot 5 dagen op en daarna verdwenen ze heel langzaam. Mijn zoon had veel pokken maar is er verder niet ziek van geweest. De mouse van kidsclin is echt aan te raden. Mijn dochter vond dat super spul. Even de mouse er op en weg was de jeuk. Met 4 jaar kunnen ze dat gelukkig goed aangeven.
Mijn zoontje en dochtertje hebben het nu allebei sinds 2 dagen. Bij mijn zoontje is het op het moment echt erg en het wordt met 't uur erger. Bij mijn dochtertje gaat het langzamer maar ook bij haar wordt steeds erger. Heb bij de apotheek spul gehaald van Heltiq (zemelenbad+gel). Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn zoontje is in ieder geval erg huilering en hangerig en heeft ook koorts. Arm kind.
Wel ervaring dus met havermoutbad: werkt echt voor het indrogen van de bultjes, geen fabeltje! En ook een beetje tegen de jeuk en we hadden ook dat Kidsclinmousse wat de oudste erg fijn vond inderdaad want het voelde koel aan. Verder eventueel pcm tegen pijn of koorts.
Hier lijken de waterpokken op hunretour. Dinsdag geconstateerd en toen twee nachten nauwelijks geslapen eant ondanks allerlei mideeltjes bleef de jeuk terugkomen. En idd ook tussn de billen en aan de voorkant, heel vervelend, kind had t niet meet van de jeuk. Gisternacht weer doorgeslapen voor t eerst en ik heb de indruk geen nieuwe pokjes meer te hebben gezien vandaag. Dus laat het grote genezen beginnen!!!! Hier ook havermout geprobeerd, talkpoeder, emulsie van vsm en waar we het meest enthousiast over zijn is de eerder genoemde mousse, clini huppelepup