Is ze nu laat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmimi, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hoi dames,

Het klinkt misschien erg stom hoor, maar is mijn kleine meid nou laat met kruipen. Inmiddels bijna 8,5 maand, maar kruipen doet ze niet. Op haar buik is ze erg gefrustreerd en meteen aan het huilen. Zelf draaien kan ze wel maar is er volgens mij gewoon te lui voor:)..... Zelf zitten kan ze ook nog niet.
    Nou wil ik hier niet overkomen als de moeder die meteen denkt dat er wat is met haar kleine, maar is lees zomaar dat kindjes van 6 maanden al druk aan het kruipen zijn, dat ik er soms een beetje onzeker van wordt:) ligt aan mij, weet ik......

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Nee hoor! Onze dochter wordt volgende week 1 jaar en kan zich net sinds 2 dagen vooruit bewegen als ze op de buik ligt(dus nog niet eens écht kruipen)!
    Het komt wel!

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ieder kindje heeft zijn eigen tempo.. En ik Merk ook vaak dat moeders bij de eerste beweging die al lijkt op kruipen meteen gaan roepen dat haar kind al de hele kamer doorkruipt,... Dus niet te veel naar anderen luisteren ;)

4. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Mijn mannetje is nu 8 maanden maar doet ook nog geen ene poging tot kruipen. Hij vind op zijn buik liggen ook niet fijn.
    En sinds hij zelf kan draaien naar zijn rug (ook pas bij 6,5 maand) ligt hij bijna helemaal niet meer op zijn buik. Hij huilt ook als hij niet kan draaien.
    Dus hier ook nog lang geen kruip-actie hoor.

Ik merk zelf ook wel dat ik het een soort van laat vind hoor. Komt ook omdat onze oudste wel heel snel was, en rond deze leeftijd al zelf los stond en rondkroop.
    Maar we moeten geduld hebben, het zal vanzelf wel komen! :)

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nee dat klopt, en weet ik ook wel, maar soms vergeet je dat wel eens hè??
    :(

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Haha ja idd... Heb ik ook wel eens gehad hoor :p

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Nee hoor! Onze dochter kroop ook pas echt met 10 maanden. Daarvoor was het tijgeren.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, geen zorgen. Met 6 maanden is extreem vroeg. Zelf gaan zitten hoeft ook nog niet. Haar zitten neerzetten zou wel gewoon zijn.

9. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hier ook pas laat met kruipen en zelf zitten. Ze is nu ruim 10 maanden en de laatste 2 weken is ze ineens als een speer nieuwe dingen gaan doen en kan ze kruipen, zelf gaan zitten en zich optrekken tot staan. Daarvoor bleef het bij op de buik liggen en een beetje tijgeren :D

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier met 9,5 maand kruipen en zelf gaan zitten. Veel op de buik oefenen is wel belangrijk, probeer dat leuk te maken dan komt het kruipen vaneiges!

11. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Normaal?? Dat kan ze ook nog niet, als je haar neerzet valt ze vrij snel achterover.......

12. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    komt wel vanzelf alex was 10 maand toen hij ineens begon te kruipen, met 11 maanden draaide hij zich ook ineens, optrekken kwam daarna en nu (bijna 1) loopt hij los zonder hulp.

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook nog niks van dat alles hoor. Nu is ze wel prematuur geboren maar ook voor haar gecorrigeerde leeftijd loopt ze goed bij. De fysio zei hier dat er met 9 maanden vaak wel veel vooruitgang in komt.

14. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Nee hoor.... mijn ventje is ook nog aan het tijgeren. Hij kan wel in kruipstand staan, maar komt nog niet verder.
    En sinds deze week kan hij zitten.

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nou hier eentje die pas net op haar buik rolt en die ik ook nog lang niet zie kruipen!

Komt wel..

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ieder kind is anders. volgens mij is jou kindje niet laat!

mijn jongste kon toen ook nog niet kruipen en ging net rollen!

17. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Hier met 9 mnd los zitten en omrollen.
    Met 11 mnd tijgeren.
    Met 12 mnd kruipen en zelf gaan zitten.
    Met 16 mnd lopen.

Voor de 9 mnd lag ze alleen op haar rug.
    Ze is nu 3 en danst, klimt en fietst de hele dag.

Zoontje is sneller.
    Met 7,5 maand achteruit tijgeren, zelfstandig zitten, van lig naar zit, van zit naar lig, op handen en knieen, op handen en voeten.

Weet niet wat ik meemaak, zo een verschil!!

18. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een niet zo snelle. Tot 1 week terug tijgerde ze alleen maar achteruit. En 1 dag voor haar verjaardag is ze ineens begonnen met vooruit kruipen:).

19. Storm

Storm Niet meer actief

Weet je, door al die kreten van anderen ga je inderdaad denken dat je kleintje laat is met bepaalde zaken. En dan kom je op het CB, gaan ze je vragen wat je kleintje allemaal al doet en dan krijg je ineens te horen: Oh, dan is ie er vroeg bij :(. Ieder kind zijn eigen tempo. En met acht maanden nog niet kunnen kruipen of zelf kunnen gaan zitten is echt niet vreemd hoor. Komt vanzelf.

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier met 8 maanden pas rollen van buik naar rug (van rug naar buik een maandje eerder).
    Met 9 maanden zelfstandig los zitten.
    En wat kan ze dus allemaal nog niet ;); zelf gaan zitten, staan, op handen en knieën zitten, kruipen, tijgeren. Haha.
    Hier ligt ze op haar buik, legt handen plat op de grond en trekt zich zo naar voren. Nog geen aanstalten tot kruipen dus. Het komt allemaal wel denk ik maar.

Deel Deze Pagina