Hoi, Mijn man krijgt misschien een andere baan, waarbij hij geen leaseauto krijgt. Nu heeft hij wel een auto van de zaak, dus dat betekend dat wij straks een eigen auto moeten gaan kopen. Dat is een flinke investering, en daarnaast uiteraard ook extra kosten per maand. We willen liefst een normale gezinsauto (2 kids) die niet teveel kosten per maand/aan onderhoud met zich meebrengt (diesel). We zaten te denken aan de seat ibiza ecomotive, die is wegenbelastingvrij en rijd erg zuinig. Maar goed, kost bij aanschaf wel 18.000 euro. We kunnen bijv ook een tweedehandse auto kopen van rond de 10.000. Maar dan betaal je dus wel wegenbelasting. En daar staat vaak al een aardig ritje aan kilometers op. Dus tja, we twijfelen, wat is de beste keuze? Misschien zijn hier wat adviezen/tips wat ons helpt in onze keuze? Iemand hier met een skoda oktavia station? Of VW passat? Zijn die 'goed'?
geen idee. hier een bmw 325 station voor man renault espace voor mij. geen idee wat ze kosten. man maakt de rekeningen open en betaalt ze haha als we als gezin op pad gaan nemen we mijn auto. kunnen 7 personen in.
Pff lastig .. Auto's kosten altijd geld! En de kosten komen altijd onverwacht. Met een nieuwe weet je dat je goed zit. Bij een 2ehands is het altijd op de gok natuurlijk. Maar ja, je bent wel weer goedkoper uit eerst. Maar ben je dat ook op langere termijn? Misschien is een iets kleinere auto een idee, nieuw, met energielabel en misschien wel wegenbelastingvrij? Zelf rijden we een ford focus station, bevalt ons goed. Lekker ruim. De kosten per maand voor ons zijn ongeveer 400 euro. Succes!
Ik rij in een toyota aygo dus niet helemaal wat je zoekt rijd wel lekker zuinig en wegenbelastingvrij. maar ik zou mezelf niet teveel vastpinnen op dat wegenbelastingvrij iwant grote kans dat dat volgend jaar verdwijnt. nou ja, bij die van mij was het 14 euro dus dat valt nog mee.
Die regeling is er niet meer hoor van de belasting Je krijgt dat verrekend bij aankoop van de auto en die regeling is maar voor een aantal jaar het is dus niet zo dat je altijd maar belastingvrij kan rijden. Wij hebben een nieuwe Polo gekocht vorig jaar rijd 1 op 16 betalen 30 euro wegenbelasting per maand en verzekering 27 euro all risk op basis 17 jaar schade vrije jaren.
Het ligt er helemaal aan wat voor auto en hoe veel je er mee zal rijden (benzine, kosten reparaties) Vergeet niet dat je nu ook voor een leaseauto betaalt. Wij zo'n 250 euro voor een Mazda 5. Dit valt straks weg en bij een andere baan wat meer salaris proberen te onderhandelen....dan kom je misschien gelijk uit.
Jazeker, we betalen nu fors voor onze leaseauto, dus dat compenseer je idd wel weer in je salaris. En wegenbelastingvrij is niet voor altijd nee, van de seat geloof ik tot 2014 ofzo, maar goed dat zou dan toch 2 jr in kosten schelen. Man gaat ong 35.000 km p/j rijden dus moet wel diesel zijn. Weet ook niet zo goed welke auto's bijv duur zijn in onderhoud.. En zuinig rijden zou ook wel lekker zijn natuurlijk.
Wij hebben een Citroen Berlingo Diesel. Ziet er niet bepaald 'cool' uit maar ik vind het een superauto. Heel veel ruimte van binnen, en dankzij de schuifdeuren achterin heel makkelijk in- en uitstappen, ook op krappe parkeerplaatsen (zeker met kinderen). Ik heb geen idee hoeveel we per jaar precies kwijt zijn (hou het niet bij, plus ik woon in Frankrijk dus ik weet niet hoe het zit met wegenbelasting e.d. in Nederland). Daarnaast hebben we ook een Eend. Voor het leuke/goedkope kan ik hem aanraden, maar echt praktisch is hij niet
Wij rijden een bmw 525 diesel, duur in wegenbelasting en onderhoud maar we hebben zelf een autobedrijf dus dat scheelt iets..
Mijn man heeft een leaseauto Ik heb een peugeot 307. Tweedehandsgekocht voor 9000 euro met 70000 op de teller. Superauto. Heerlijk ruim vanbinnen, ruime kofferbak, past met gemak een duokinderwagen in. Kosten zijn: 40 euro wegenbelasting per maand en 45 euro verzekering per maand. Benzine ligt natuurlijk aan hoeveel je rijdt. Kan deze auto echt aanraden!
anders kan je hier is kijken. daar kan je kijken welke auto het beste bij je situatie past ANWB - Auto - Een passend model zoeken
Hier wel een Skoda Octavia, niet een station. Was wel leuk van de week. Was een collega aan het opscheppen over zijn nieuwe auto. Bleek dat die dus even snel van0 tot 100 ging als mijn Skoda. En toen keken we bij bagageruimte en bleek hij IETS meer ruimte te hebben dan ik. Maaaaar.... waar we geen rekening mee gehouden hadden, was dat die van hem een station is en die van mij niet. In short: Skoda voor de meeste bagageruimte! Station nog meer dan de hatchback natuurlijk Verder is de Skoda een degelijke auto. Ik moet wel zeggen dat ik lease, maar dit is nu dus wel de 2e Skoda Octavia. Ik heb er nog nooit echt problemen mee gehad. Ja, een keer een lampje rechtsvoor wat kapot bleef gaan en dat kwam uiteindelijk door het contact, dus dat was snel verholpen. Heb het niet zelf hoeven te betalen, maar het kostte niet veel (rekening wel gezien). En op de Skoda krijg je standaard veel meer opties dan bij vergelijkbare modellen van andere merken.
Hier vanaf vandaag een skoda octavia leaseauto, en dan de station. Weet nog niet hoe hij gaat bevallen, ben benieuwd. Zelf heb ik een fiat Panda, wel zuinig, maar wil graag iets groter
Wij reden tot verkort een renault grand scenic diesel.. Kosten 115 euro per maand wegenbelasting, 375 euro per jaar verzekering.. Nu heeft mijn man een leaseauto en we hebben de grote auto ingeruild voor een 2dehands c1 voor mij. Geen wegenbelasting en 250 euro per jaar verzekering.. Moet wel eerlijk bekennen dat ik de grote auto erg mis.. In augustus mag mijn man een nieuwe leaseauto uitkiezen dus dan komt er weer een 7 persoonsauto naast onze lieve kleine c1tje
Je kan mijn auto kopen Opel meriva, 1.7 TDI diesel. Kost aan wegenbelasting 120 euro per maand, verzekering op jaarbasis is ongev. 400 euro. Net APK gekeurd en grote beurt gehad. Auto rijd super, zou hem eigenlijk niet kwijt willen, maar ik rij de diesel er niet uit. Hij is ook eigenlijk van mijn broer, die een paar maanden geleden is overleden. Kan er gewoon geen afstand van doen, maar moet wel helaasss
Er zijn ook verschillende sites waarop je een redelijk goede berekening kunt maken: Autokosten berekenen: Bereken de kosten per kilometer & maand van je auto - AutoWeek.nl ANWB - Auto - Autokosten berekenen Het enige wat daar nog niet in zit, zijn de kosten van de autofinanciering. Als je eigen geld hebt, zou je iets kunnen rekenen voor de spaarrente die je misloopt omdat je het geld nu uitgeeft (maar dat zal niet veel zijn bij de huidige rentes ). En als je er een lening voor moet afsluiten, moet je natuurlijk de kosten van die lening meerekenen. Ik rijd nu een Renault Megane Estate (=station), diesel, automaat. Heb daar vooraf natuurlijk een berekening van gemaakt of ik 'm wel kon betalen, maar heb nu eerlijk gezegd geen idee wat ik per maand of per jaar kwijt ben. Voor mij was het een eis dat het een auto met een A-label is, dus kom je bijna vanzelf bij nieuwe(re) auto's uit. Als je niet dagelijks een auto nodig hebt, en je woont in een stad, dan zijn GreenWheels en ConnectCar ook super! Heb er een half jaar of zo gebruik van gemaakt toen ik geen auto had, en het beviel me uitstekend. Is kostentechnisch ook aantrekkelijk. Meestal rijd je alleen, dan reserveer je een goedkope, kleine auto. Soms rijd je met meer mensen of met veel bagage, dan neem je een grotere auto. Je betaalt alleen voor de keren dat je de auto nodig hebt, niet voor de dagen dat-ie maar staat te staan.
Hier een Ford Focus Station, bevalt tot nu toe prima. Pff, jaarlijkse kosten, geen idee. Afgezien van het onderhoud (dat wisselt namelijk) 360 aan wegenbelasting en 600 verzekering. Maar is het niet zo dat tegenwoordig een diesel pas uit kan vanaf 40.000 km? Zou ik wel even narekenen.