Werken bij Prénatal

Discussie in 'De lounge' gestart door Mibo, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mibo

Mibo Lid

26 jul 2011
    58
    0
    0
    Secretaresse
    Heeft iemand ervaring met werken/salaris bij Prénatal?
    Ik heb daar een leuke vacature gezien in de verkoop...

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nee, maar heb daar ook tweemaal gesolliciteerd. Helaas afgewezen op grond van geschiktheid... heb een Hbo diploma richting cultureel/maatschappelijk.
    Jammer, maar ik blijf het proberen.

Valt niet mee he, het is echt crisis!

3. Luna1986

Luna1986 Nieuw lid

7 dec 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring met werken daar. Maar prenatal zal onder de CAO detailhandel vallen met de daarbij behorende salarisschalen.
    Dan is het natuurlijk nog even afhankelijk of je ervaring hebt.

4. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb daar ook gesolliciteerd voor filiaalmanager. Niet aangenomen, waarschijnlijk door mijn leeftijd... Maar al wel een paar jaar ervaring...

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik was net 20 toen ik daar solliciteerde, en werd afgewezen omdat ik te jong was.
    Tja, oudere moeders zouden natuurlijk niks aannemen van een snotneus zoals mij ;).

6. Mibo

Mibo Lid

26 jul 2011
    58
    0
    0
    Secretaresse
    Ik ben uiteindelijk op gesprek geweest voor de functie als verkoopmedewerkster, met gevolg dat ze me wel een contract wilde aanbieden, maar ze wilde me voor €8,60 me bed uit laten komen terwijl ik nu 2euro meer verdien...dan ga ik er dus flink op achteruit. Heb het uiteindelijk ook niet gedaan.

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Poeh dat is wel erg weinig :( Ik werk ook in een winkel en verdien toch bijna 3 euro netto per uur meer

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Ik heb geen ervaring. Ik ben wel ooit in de Prenatal geweest terwijl ik twee medewerkster hoorde praten en hoorde dat zij bespraken hoe raar/belachelijk het was dat er een zwanger iemand was komen solliciteren. Vond dat wel een rare opmerking (sowieso vind ik het raar dat je daarom afgewezen zou worden, maar helemaal gezien de soort winkel).

9. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik heb wel ergens gehoord/gelezen dat je al moeder moet zijn om daar te kunnen werken...
    Volgens mij stond het in hun eigen magazine ( a la: onze medewerksters zijn allemaal zelf moeder en daarom uitstekend in staat u te kunnen adviseren oid.)

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Het zikjn echt niet allemaal moeders die daar werken. Ik was laatst daar en op zoek naar een babynest voor in de 2lingwagen. Waren een stel jonkies die me hielpen en die keken me toch raar aan toen ik ernaar vroeg.

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Dat het allemaal moeders zijn klopt volgens mij bij het filiaal bij mij in de buurt niet. Daar werkt zeer incapabel personeel. Je hoeft maar iets te vragen wat iets meer expertise vraagt en ze kunnen er geen antwoord op geven. Meestal zijn ze ook bezig met de "winkel", spullen aanvullen etc, terwijl het poepdruk is. Als je dan ergens staat te kijken word je met een ongeinteresseerde blik een keer aangestaard en verder ontweken dus ik begrijp niet waarom er dan bijvoorbeeld iemand met een HBO werk en denkniveau wordt afgewezen, was je niet overgekwalificeerd dan?

Ik denk dat ze dan eerder selecteren op wie het "goedkoopst" is en dat ten koste laten gaan van de kwaliteit van het personeel. Al is mijn mening dan alleen gebaseerd op het fililaal bij ons in de buurt.

12. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Dat ze alleen mama's aannemen klopt niet een vriendin van me werkte hier bij de Prenatal en verdiende minder van ik met mn seizoenswerk

13. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ow dan weet ik niet hoe ik erbij kom, dacht t echt ergens te hebben gelezen.

Hier wel tevreden over onze filiaal, hele vriendelijke vrouwen

14. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    een vriendin van mij heeft er gewerkt en ze betalen heel slecht.
    Maar ja soms is slecht beter als niks....
    Bedoel dus als je nu geen werk hebt en je moet echt werk hebben en je kan niks vinden en bij prenatal willen ze je wel hebben is het toch altijd nog meer als dat je niks verdient

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Dat is mijn ervaring ook over het filiaal hier in de buurt.
    En de (jonge) verkoopsters hebben het altijd heel druk met praten over hun weekend e.d... als je dan iets vraagt dan word je bijna aangekeken alsof dat heel raar is!

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nou lekker is dat he!

Ik heb inmiddels wel 3x gesolliciteerd bij Prenatal. In mijn motivatie som ik mijn kwaliteiten op die ik heb opgedaan tijdens mijn HBO studie en de 7 jaren werkervaring die ik na mijn studie heb opgedaan. Veel kwalitieten komen ook van pas in een winkel waar je veel moet communiceren. En daarnaast heb ik verstand van baby en kinderproducten aangezien ik zelf twee kleine kinderen heb.

Ik dacht echt: oké, nu word ik echt wel uitgenodigd!
    Hahahaha, NOT!

Maarre..... 8,60 euro per uur?? Bruto?!
    Man oh man... dan zou ik er echt met 50% achteruit gaan per uur. What the hell.

17. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Das onzin, mn beste vriendinnetje werkt er al 5 jaar (wordt 25 dit jaar) en is nog geen moeder. Hoeveel ze verdient weet ik niet, niet echt veel geloof ik.

Deel Deze Pagina