Het snotseizoen is geopend....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feye, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Afgelopen nacht heeft m'n zoontje offcieel het snotseizoen bij ons thuis geopend :)
    Ik zie er zo tegen op dat de komende maanden de zakdoekjes niet aan te slepen zijn... Afgelopen jaar is hij van oktober tot april zo'n beetje continue verkouden geweest. Ook veel hoesten en benauwdheid. Voor dit laatste hebben we pufjes gekregen om dit te verlichten. Hopelijk blijven de blauwe lippen en nageltjes ons deze winter bespaard.

Nog meer ouders die tegen de winter maanden op zien? Nog tips om verkoudheid te verlichten? Uien, neusspray, bedje schuin... Of nog beter: groeien ze er over heen als ze een jaartje of 2 zijn (dat hoop ik zo!).

2. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier is het bij mijn dochter ook afgelopen week begonnen. En ook zoals ik nog niet eerder bij haar had gezien met echt groene snot (sorry, niet echt smakelijk verhaal :D). Ze heeft vaders ook al aangestoken ;)
    Vorige winter ook wel een paar keer verkouden geweest, maar nooit zo erg dat ze er heel veel last van had. Deze week was dat wel anders helaas.
    Ben ook benieuwd wat de winter gaat brengen. Weet van vroeger dat ik ook altijd doorlopen verkouden was en mijn vriend is er ook heel vatbaar voor. Ik heb dan ook helaas niet de hoop dat ze er over heen gaat groeien, vrees dat ze ons achterna gaat ;)

Zoutoplossing helpt tot nu toe wel goed en heb nu ook deze week Luuf gekocht om op haar borstje te smeren. Daarnaast even lekker stomen in bad voordat ze gaat slapen bevalt hier ook wel.

Succes deze winter!

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Ach jee, nu alweer. Wij zitten alledrie alweer weken aan de multivitamine en extra fruit, hopelijk helpt het. Mijn dochter is vorig jaar maar 1x verkouden geweest, maar we konden wel direct naar het ziekenhuis omdat ze erg benauwd was (klopt af). Veel frisse lucht helpt vaak ook wel. Ik zie er verder niet tegenop, mijn dochter kan dit jaar namelijk zelf haar neus afvegen ;) :D Maar beterschap!

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Hij heeft er overigens zelf niet heel veel last van, gelukkig! En gelukkig nemen nemen wij niet elke verkoudheid over, dat scheelt ook.
    Zelf de neus afvegen doet zoontje ook, maar hij verplaatst het van onder z'n neus naar zijn wang, haren, shirtje, e.d. :D

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ja hir ook dochter en zoon snotteren erop los, benauwdheid, vooral de jongste heeft er al weer last van al lijkt hij erzelf geen last van te hebben, zeurt alleen continu om doekjes hahaha maarja die geef ik graag :)

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier is hij ook alweer bijna 2 weken verkouden, sinds dat hij vorige week maandag voor het eerst weer naar de gastouder ging na de vakantie. :D
    Hij heeft er hier gelukkig niet zoveel last van, behalve soms met slapen. Voor mama is het vervelender om steeds met een doekje achter 'm aan te lopen omdat de snottebellen z'n mond in lopen. :p

7. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Zoontje snottert er ook op los. Begon uit het niets op maandagavond. Dinsdag was hij echt niet lekker, uit zijn doen ook (en dat was nu net de dag van ons dagje uit). Nu is het snot nog in grote hoeveelheid aanwezig; loopt er echt constant uit, gelukkig wel helder en niet geel o.i.d. en hij lijkt zich al wat beter te voelen. 's Nachts smeer ik Luuf en krijgt hij wat Sinaaspril. Desondanks wordt hij elke nacht 1 of 2 keer wakker en moet ik hem troosten, arm kereltje. Zelf voel ik me ook niet 100%, neus zit bij vlagen wat verstopt en ik heb brandende ogen. Welkom herfst :D

*edit*: één voordeel: zijn woordenschat is uitgebreid met het woord "snot"! :p

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier ook sinds gisteren verkouden ineens! Snotterig en knorren in bed. Hij werd er ook twee keer huilend wakker van :( Kijken hoe t vandaag gaat. Mijn zoontje is bijna 8 maanden trouwens en is twee keer eerder verkouden geweest maar was na 1-3 dagen weer over dus niet zo heel erg. Heb ook een ui naast zn bed gezet en zoutoplossing gesprayed. Ik woon dan wel in spanje maar hier is t weer nu ook iets wisselvallig en t is erg heet geweest de afgelopen tijd dus denk daarom!

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    ps. mag luuf bij een baby van 8 maanden? Heb t wel in huis, of tenminste: vick vaporub heb ik..

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Vick vaporub weet ik niet maar luuf baby is vanaf 6 maanden.

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Haha, ben benieuwd wanneer mijn zoon dat woordje gaat zeggen :D

@Meis28: luuf mag idd wel, vick vaporub weet ik niet. Staat er niet wat op de verpakking? Ik ben zelf wel terughoudend met luuf, het lijkt bij zoontje namelijk zijn benauwdheid te verergeren...

12. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    De Benny neuszuiger is een geweldig apparaat!
    Ik kan niet meer zonder. Je steekt een klein buisje in het neusgat van je kind en zuigt zelf met een ander slangetje al het snot eruit, dat wordt opgevangen in een kokertje.
    Kinderen die wat ouder zijn kunnen het ook bij zichzelf doen.
    Mijn zoontje moest wel even wennen maar heeft nu door dat het daarna beter voelt.
    Ik geloof dat je nu ook bij Etos zoiets kunt kopen.

13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hier is het snotseizoen alles bij elkaar misschien drie weken gesloten geweest. De rest van de tijd loopt er altijd wel iemand met een snotneus in huis ;).

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Even gekeken, maar sluit je dat serieus op een stofzuiger aan? Dan moet zoontje eerst nog even over zijn stofzuigerangst heen :) Ik ga 'm iig wel onthouden! Thanks!

Sterkte Humptydumpty! Fijn om te lezen dat het altijd erger kan :p

15. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    😂 Je moet er zelf met je mond aan zuigen haha

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Als het schoolseizoen begint is het weer zover:(

17. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik heb ook een zuigertje maar dan in de vorm van een pompje waar je dus op drukt en zo het snot er uit zuigt. Maar dat gaat vrij lastig omdat hij vaak niet wil dat ik aan zijn neusje zit! Neusspray gaat dus ook moeilijk.. vind de rhinomer baby neusspray (spanje) ook erg sterk voor een baby! Komt er hard uit en is zooo zout, zelfs bij mij doet t pijn..iemand daar tips voor?

18. Vorig jaar was het een stuk makkelijker, toen mocht ik het snot nog uitzuigen. Nu is het elke keer een gevecht. Manlief en ik aan de ene kant en zoontje aan de andere kant. We moeten echt met twee man sterk hem vasthouden om zijn snot uit te zuigen en eigenlijk hebben we nog een derde persoon nodig om zijn armpjes vast te houden anders slaat ie dat pompje alsnog weg :$

Wat hier het beste helpt is toch Luuf onder de voetjes en dan sokjes aan. Ik snap niet hoe het werkt, maar het werkt :D

Mijn man is nu trouwens ook verkouden en dat is pas erg, want die stelt zich dan altijd zó enorm aan :x

19. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik doe het altijd met mijn eigen mond. Vind stofzuiger ook maar eng idee.

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Oh haha, kan dat ook? Ik kwam dit stofzuiger filmpje tegen: http://youtu.be/xcgt4D_7blQ

Dat pompje (neuspeer) gebruik ik ook wel, maar eigenlijk alleen als ie heel vol klinkt. Maar vaak lijkt zijn neus gewoon een kraan die open staat... Het blijft maar snot stromen ;)

Deel Deze Pagina