Het south beach dieet en zwangerschapswens

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MissDonna, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    titel zegt het al.

ik heb pcos, en wil minderen in de suikers ect. ik ben 100% suiker verslaafd ;):$

nou verschillende meningen over "dieeten" en zwanger worden.

nou ben ik benieuwd hoe jullie dat zien/doen? ik heb hier niet met de gyn nog over gesproken. Ik heb verder geen overgewicht ( wil wel 5-7- kilo kwijt als het kan haha)

nou kom maar op :D

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij pcos kan het zeker zinvol zijn om suikers te minderen. Ik had ook pcos en ben zwanger geworden met een koolhydraatbeperkt dieet. Wel via een dietiste overigens.

3. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Gezond eten.. ja. Diëten zodra je zwanger bent.. Nee. ;) Maar van gezond eten kun je vast wel iets afvallen. En mocht je zwanger zijn, dan krijgt je kleine alleen maar goeds binnen. Wie wil dat nou niet? Mijn tip is alleen dan even niet te kijken naar de weegschaal.:D

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ik wil je alleen meegeven dat South beach echt heel goed te doen is.
    Ben er zelf 15 kilo mee afgevallen, en dat ging eigenlijk best makkelijk.
    Alleen de eerste 2 weken zijn best pittig (ik droomde over een boterham met hagelslag..).
    Goed jezelf inlezen, bakjes mee nemen naar bijvoorbeeld je werk. Je kast en koelkast goed vullen. En...ETEN. Geen honger hebben. Dat is juist het mooie. Het is geen dieet, het is een manier van eten,niet voor 3 weken maar eigenlijk voor langere tijd. Door te eten verlaag je de kans om de fout in te gaan.
    Succes, gaat lukken!

5. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Waarom south beach? Dat is nl echt om af te vallen.
    Zelf had ik last van candida op mijn huid waar ik niet vanaf kon komen en was super suiker verslaafd. Ik ben naar een natuur dietist gegaan en mijn leven omgegooit, maar zou het geen dieet noemen! Dankzij tips van de dietist, internet en een hoop gezonde boeken met heerlijke recepten en goede info, ben ik van de verslaving af. Het kost je zo'n 30 dagen om vanaf te komen en in die 30 dagen ondergaat je lichaam veel veranderingen, maar raakt al snel gewend aan gezonde voeding.

In die 30 dagen zou ik vanwege afvalstoffen die je lever zal afvoeren, niet zwanger proberen te raken, maar daarna juist wel! En afvallen doe je hier niet echt mee.. Ik wilde ook zo'n vijf kg kwijt, gewoon omdat het van mij mag, maar ben niets afgevallen. Daarvoor moet je ook drastisch gaan sporten en op je calorieen gaan letten.
    Je moet dit ook niet als dieet zien, maar een levensstijl.

6. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Tijdelijke diëten zijn in mijn ogen sowieso onzinnig, beter om je gehele levensstijl aan te passen met een permanent gezond voedingspatroon. Je zult zien dat je dan vanzelf afvalt.

Suikerverslaving is zwaar om vanaf te kicken. Heb iemand begeleid hierin. Het leuke is dat als je door de afkickperiode heen bent je gezondheid met sprongen vooruit gaat, extreem zoete dingen (zoals frisdrank) niet meer lekker smaakt (te zoet!) en wanneer je te zwaar bent val je vanzelf af. Als je het moeilijk vindt zou ik je een voedingscoach/therapeut aanraden, liefst op natuurlijke basis en niet zo 1 die met allerlei grafiekjes en poedertjes op de proppen komt. Succes!

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ik denk dat er even verwarring is.....
    South Beach is GEEN dieet! Ook niet om af snel af te vallen. Het is een manier van eten die je waarschijnlijk de rest van je leven zal moeten doen. Het is een inderdaad een levenswijze, das heel wat anders!

Veel groenten, mager vlees en vis, zuivel maar niet te veel.
    Wel koolhydraten, maar beperkt en ook de gezonde koolhydraten.
    Sowieso volkoren producten.
    Vet, natuurlijk, maar goede vetten.

De eerste periode afkicken van suiker is inderdaad zwaar.
    In die periode verloor ik ook behoorlijk wat kilo's.
    Maar op de gegeven moment went je lijf er aan, en is de drang stukken minder. Een stukje pure (echte pure dan he) chocolade daar was ik heel tevreden mee.
    Na de geboorte van jongste ben ik in de fout gegaan en weer te veel koolhydraten gaan eten (te veel (voor mij) brood, aardappels). En hop, kilo's er bij. En opgeblazen dat ik was. Dus dat was wel duidelijk

8. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik eet volgens GOK methode, ook nu nog.... ik heb alleen mijn koolhydraat-uurtje nu al in de ochtend nodig om op te starten, maar doe dit dan niet met brood maar yogurt en flink wat fruit. En moet iets meer zuivel toevoegen over de dag. Ik denk wel dat je eerst goed in je ritme moet zijn met south beach. Zodat het een gewoonte is en je er niet over na hoeft te denken. Dat was mijn fout de vorige keer, te snel afwijken van de gewoontes zodat er steeds meer extra voedsel op mijn lijstje stond wat ik normaal niet zo eten. Nu denk ik alleen in GOK en dat gaat prima

Deel Deze Pagina