Ik ben dik 39 weken zwanger, kreeg vorige week ineens een heftige kiesontsteking en daar heb ik nu een antibioticakuur voor gekregen. De nodige wortelkanaalbehandeling durft de tandarts nu niet te geven vanwege de zwangerschap. Het gaat om amoxilline, wat in principe niet schadelijk zou moeten zijn. Maar zowel tandarts, als verloskundige, als huisarts moesten dat allemaal opzoeken in een database, niemand had er duidelijke ervaring mee. Probleem is nu dat ik dus 5 dagen lang elke dag 3 capsules moet slikken. 15 in totaal, waarvan ik er inmiddels 5 op heb. De pijn is weg, maar elke keer als ik een capsule geslikt heb, wordt binnen een half uur de baby EXTREEM onrustig. Die gaat dan urenlang enorm zitten schoppen en bewegen. Ik heb dat aan tandarts, verloskundige en huisarts voorgelegd, maar niemand weet echt wat het kan zijn. Ze hebben allemaal zoiets van: 'zal wel loslopen.' Dat hoop ik natuurlijk ook, maar het vóelt niet goed. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb ook een ab kuur gehad tijdens mijn vorige zwangerschap ivm blaasontsteking. Amoxicilline is volgens mij de enige kuur die je als zwangere mag hebben. Vervelende (veelvoorkomende) bijwerking was de schimmelinfectie die ik al vrij snel na de kuur kreeg (staat ook in de bijsluiter). Misschien even iets om in de gaten te houden. Mijn zoontje reageerde daar niet op, voor zover ik mij kan herinneren. Als je het niet vertrouwd, zou ik even contact opnemen met de vk/huisarts. Tip: Neem nu ook probiotica! Beterschap!
Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk een goede probioticakuur aanschaffen en daar direct na de ab kuur mee starten, dat is nl ook belangrijk voor de darmflora die je je baby mee geeft. Bijv. het merk solgar heeft een hele sterke kuur. Is het verder niet mogelijk om de kies te trekken? Een wortelkanaalbehandeling is sowieso prettig omdat er vaak ontstekingen ontstaan (je kunt het kanaal nooit helemaal tot onderaan schoon krijgen, er blijven bacterien zitten met als gevolg ontsteking), als je de kies laat trekken hoef je misschien niet eens ab te gebruiken omdat de ontsteking zich dan vanzelf kan oplossen.
Hai ik heb toch Die wortelkanaa l behandeling gedaan was ook hoogzwanger net als jouw want ik had geen zin om in de kraamweek zo te zitten Waarom wouden ze het niet doen als ik vragen mag? En als je baby zo onrustig van word zou ik er ook bang van worden hoop dat je snel zal bevallen
Neem je die tablet toevallig in met een glas koud water? Want als ik bijv mijn vitamines etc inneem...met een heel glas...krijg ik ook protest Amoxicilline mag je gebruiken, die onsteking in je mond is gevaarlijker (voor jezelf) dan die kuur. Ennuh...tis maar goed dat ze het opzoeken toch? Ze zijn eerder te voorzichtig dan dat ze zomaar wat geven. Je moest eens weten wat er gemerkt en ongemerkt allemaal opgezocht wordt