Ja het was echt heel jammer. Maar we hebben nu een huis op het oog, wat groter is mooier is afgewerkt en waarbij we een stuk boven de vraag prijs kunnen zitten mocht het wat zijn. Helaas is dit huis ook een huis waarbij - hoe kan het ook anders- veel mensen op af komen. Dus ik ben een beetje pessimistisch ingesteld haha. In welke regio staat het huis waar jullie op geboden hebben?
Tegenwoordig is de markt zo dat huizen scherp worden ingezet qua prijs en je ervan uit kunt gaan dat deze boven de vraagprijs weg gaat. Ons huis staat nu te koop en dit is wat de makelaar ons vertelde en wat we mu ook merken
Wat er al gezegd is, die €7500 meer ga jij niet veel merken in je maandlasten, het is dan meer een gevoelskwestie. En daar draait het om bij een huis. Is dit jullie droomhuis, zet je principe opzij en biedt de vraagprijs. Dan kan je nooit spijt krijgen achteraf als jullie het huis niet hebben kunnen kopen. Succes!
Met een bod onder de vraagprijs een bouwtechnische keuring op onze kosten. Eveneens bod onder vraagprijs en dat wij de Amerikaanse koelkast vervangen door inbouw van keukenleverancier. Onze tv kast, kledingkast en teunmeubelen gratis erbij willen hebben met ook een bod onder VP. Degenen die 25.000 meer boden waren nog fijn in de omgang ook. Ohja en eentje die 20.000 boven VP bood stond boos voor de deur. Het leek wel marktplaats
Nee zeker die 7.5 gaat het ook niet uitmaken. Wij willen met liefde de volle prijs betalen alleen wij zijn dus bang dat ze dan meer gaan vragen, daar draait het helemaal om. Ik had uit emotie gelijk al de vraagprijs geboden puur omdat ik het het ook waard vind. Zou zelfs nog iets hoger gaan. Maar omdat ik niet wil dat ze denken dat we het te graag willen hebben wij eerst een lager bod gedaan. Want anders gaan ze misschien wel meer vragen.
Wij hebben ook net verkocht, als hoogste van de straat ingezet op 375.000 en verkocht voor 411.000 zonder voorbehoud. Zou dus zeker de vraagprijs bieden. Succes, spannende tijd!
Om precies deze reden hadden wij een aankoopmakelaar. Zij kennen de trucs en spelletjes en die zijn er niet emotioneel bij betrokken. Maar goed, daar heb je nu weinig aan. Misschien een idee om 5000 onder de vraagprijs te gaan zitten en dat je erbij zegt dat je graag hebt dat de makelaar overlegt met de verkoper. Of het een truc is of niet, dat weet je helaas nooit zeker..
Wat ik zelf merk is dat makelaars een heel vies spelletje spelen. Als verkopende partij nu al €15000 moeten zakken. Makelaar schatte het huis in op €169000 alleen om ons over de streep te trekken om voor hun te kiezen. Na 3 maanden moest er €10.000 vanaf en toen kwam er 7 bezichtigingen. Helaas was de vanaf prijs nog te hoog, wij willen weg uit een drop bij Rotterdam en gingen akkoord. Binnen 3 uur kregen we te horen dat er een dame was die akkoord ging met de nieuwe prijs. Gewoon genaaid door de verkoopmakelaar. Gewoon niet in gaan op zijn bluf spel, gewoon in het weekend naar de verkoper stappen en je bod doorgeven. Makelaars zijn de meest corrupte mensen op aarde. Ons bod op een nieuw huis was afgewezen, dag erna "verkocht onder voorbehoud" ben naar het huis gereden en aan de bewoner mijn bod gedaan, had hij nooit gekregen van de makelaar nu was hij €2500 kwijt, en ik had een boze makelaar aan de lijn. Wij zoeken gewoon verder en blijven €15000 onder de vraagprijs bieden, gewoon rechtsteeks aan de bewoner, dit weekend weer 3 huizen waar we gaan kijken.
Wij hebben ons huis onlangs binnen een week verkocht voor de vraagprijs. Daarnaast ook een aantal biedingen onder de vraagprijs. Waarvan de laagste 35000 onder de vraagprijs was. De reden van de bieders: "Wij hebben niet meer budget, dus jullie vragen veel te veel". Hahaha, volgens mij kijk je dan zelf naar te dure huizen.
Ja dat zijn belachelijke bieders, helaas gaan makelaars daar wel in mee. Maar ja ze willen in de stad wonen voor weinig geld en dat gaat niet. Ons huis is ook helemaal afgezeken door de koper en de makelaar. gelukkig heeft de jurist ervoor gezorgd dat we of €15000 rijker waren zonder verkoop of zijn koopster een gescheiden vrouw met een kindje moest ons huis afnemen. En dat gaat nu toch gebeuren, wij zijn er alleen helemaal klaar mee. nog 3 weken en ik zet nooit meer een stap in dat dorp.
Tja lastig. Ik heb bij onze huidige woning destijds direct een eindbod neergelegd van rond de vraagprijs en werd geaccepteerd. Als je geen zin hebt in dat bied spelletje en je de vraagprijs wil betalen zou ik een eindbod neerleggen met de vraagprijs.
Ik zou de vraagprijs bieden. Als de verkoper daar alsnog boven wil gaan zitten, kan je altijd nog de onderhandelingen afbreken. Ik zou voor mezelf bepalen wat je wilt betalen en hoe hard je ervan zou balen als dit huis aan je voorbij gaat. Overigens hebben we op ons huidige huis de vraagprijs geboden en daarvoor gekregen. En hebben wij voor ons oude huis ook de vraagprijs gekregen (geboden en geaccepteerd) Er hoeft echt geen spelletje gespeeld te worden, de verkoper beslist uiteindelijk
Gewoon wachten, de makelaar is verplicht te zeggen dat hij een beter bod heeft, vertrouw je het niet gewoon de eigenaar achterhalen en hem het zelf vragen. Mijn spel was het volgende: vraagprijs €190.000 heel veel achterstallig onderhoud, ons bod €170000, volgens de makelaar te laag, verkopers zouden nooit akkoord gaan. Bij de openhuizendag naar het huis gegaan en het bod neergelegd, koper ging wel akkoord. Bouwkundig onderzoek laten doen en daar kwamen zoveel adders onder het gras vandaan dat ons bod tov het achterstallig onderhoud nog €10.000 te hoog was, zoveel wilde de verkoper niet zakken en daardoor is het niet door gegaan.
Hadden jullie niet zoiets wij gaan kijken of er nog meer uit te halen is? `in een week is heel snel en helemaal voor de vraagprijs Wij hebben zelfs nog 15.000 ''budget'' over maar wij kijken bewust niet naar nog hogere woningen. Wij hechten namelijk ook waarde aan een lagere hypotheek en leuk leven. Het huis moet voor ons goed voelen niet hoe groter hoe beter.
Waarom zou het erg zijn als ze denken dat je het huis graag wilt?! Natuurlijk wil je het huis graag anders doe je toch ook geen bod. Je gaat niet bieden op een stom huis toch. Bij het spel hoor je je maximale bod van te voren te bedenken. Hoe ver wil je en kun je gaan en laat je niet gek maken, succes!
He bah dat zijn wel nare ervaringen. Ik snap dat jullie direct naar de verkoper stappen maar dat gaat ons te ver. Hopelijk vinden jullie gauw een mooi huis.