Het spel dat bieden op een woning heet

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 18 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Snap ik, wilden wij eerst wel hebben maar mijn vriend heeft wel wat kennis. Maar nu het om een eigen huis gaat is het toch ff anders blijkt nu. Als het stuk loopt gaan wij idd toch voor een aankoopmakelaar waarschijnlijk.

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Heel lastig.

Wij hebben ons huis in januari voor de vraagprijs verkocht voordat hij officieel te koop stond.

Wij hebben pas geleden een huis gekocht. Hebben 6000 minder dan vraagprijs geboden (was boven geen dubbel glas en moet een nieuwe keuken in). Verkoper ging voor 3000 onder vraagprijs en dus 3000 boven ons bod en daar zijn wij mee akkoord gegaan. Het schijnt dat er wel meer geïnteresseerden waren, maar met ons zijn ze meteen dezelfde dag in zee gegaan.

3. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Dit weekend even pauze weekend, nog 2 weken dan is ons eigen huis leeg en gaan we actief opzoek naar iets moois.

Wat op te knappen mag, mijn pa is alleen, moeder is overleden toen ik 20 was en daar kunnen we wonen. Pa is met pensioen maar super handig, niet samen met schoon familie werken dat gaat mis. maar pa alleen of met 2 goede vrienden van hem, en wij krijgen een paleisje voor ons 3tjes.

Ik mag van de heren alleen maar schuren, de mannen doen het schilderwerk.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Puur gevoel he, straks proberen ze er meer uit te halen. Wij kunnen nog wel meer betalen maar dat willen wij niet. De vraagprijs is prima maar daarboven is twijfelachtig. Ook puur mee te maken dat de hypotheek vestrekker ook akkoord moet gaan. De huizen gaan al veel hoger weg dan dat ze eigenlijk waard zijn.

Bedankt :) stres stres stres dit.

5. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

ligt ook aan de regio, de markt is momenteel overspannen. Bij mij pa gaan huizen van 250a300.00 weg als zoete broodjes, woont pa met zijn huur woning tussen de juppen. maar ik zou niet te snel omhoog gaan met de prijs, zou je dit huis mis kunnen lopen zonder dat jullie in woningnood komen te zitten?

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    @Suzie01 Wij huren nu dus wij zitten prima :)

Wat heerlijk van die klussers! wij willen een instapklare woning want wij houden er totaal niet van. Een eventuele uitbouw kan wel maar dat laten wij natuurlijk doen.

7. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    En nu kun je bang zijn dat andere kijkers meer gaan bieden. Het is wat je wil.

Doorgaans liegen makelaars er niet over dat er ook andere kijkers of geïnteresseerden zijn, want het is veel te riskant om daarmee een potentiele koper (jullie) weg te jagen. Ik zou mijn bod dus verhogen tot de vraagprijs en dan ook voet bij stuk houden en niet meer ophogen.

8. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Had gekund achteraf. Maar we hadden zelf nogal haast omdat alles met ons nieuwe huis nogal snel ging.

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wij zaten 2 jaar geleden in hetzelfde schuitje, wist ook niet of er wel of niet een spelletje gespeeld werd. Maar onze ervaring is, dat wat ze zeiden ook waar was. Hierdoor zijn we toch wel een huis misgelopen.

De kans dat ze denken dat ze hoger willen als de vp is er altijd, maar ik denk dat je met je huidige bod sowieso mis grijpt.

Heel veel succes! Zoooo spannend hè?

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dan zeg je dat de vp je eindbod is, dan weten ze dat je niet hoger gaat.

11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier in de wijk (amsterdam) gaat er echt niets meer onder de vraagprijs weg. Alles word extreem overboden zelfs wel met 85k op huizen van 350k.
    Ik weet van vrienden en familie dat de huizen (in een prijsklasse van 250 tot 400k) wat hoger in NH richting Purmerend, Beemster en Hoorn ook al zo extreem snel weg zijn en ook telkens wel tot 30k boven de vraagprijs en dat binnen een week. Mijn broer is al een jaar op zoek naar een huis in die regio en is telkens te laat omdat makelaars bij 20 geintresseerden een kijkersstop hanteren, en dat is er na 1 dag op funda al. Of omdat hij weer niet de hoogste bieder is, of omdat anderen iets minder bieden maar zonder voorbehoud van financiering. Overal gaat het ook telkens met inschrijving dus 1 malig een bod neerleggen en verder geen onderhandelingen.
    Alkmaar klinkt niet veel verder weg en kan me bijna niet voorstellen dat daar de woninggekte nog niet is toegeslagen mbt het laag inzetten met verkoopprijs en het overbieden.
    Als het echt je droomhuis is zou ik meteen mijn definitieve bod neerleggen en erbij vermelden dat dit ook meteen het jullie eindbod is.

12. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik snap ook nooit waarom je nooit je belangstelling mag tonen. Maar ik durf ook een geweldig huis te laten lopen als de verkoper teveel wil, dus het maakte ook niet veel uit.
    Ik geloof wel een beetje in het lot, als je een fantastisch huis misloopt past een ander dus kennelijk beter. Dat hebben we twee jaar terug duidelijk meegemaakt.

Appeltje85 vindt dit leuk.
  13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Het valt hier dus nog wel mee. Wij hebben bij een ander huis gekeken en de makelaar gaf aan dat we rustig kunnen wachten want het liep nog niet zo vlot. Huis in een geliefde wijk is dat.

Amsterdam staat er idd om bekend. Gelukkig wonen we daar niet :p

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Wij zullen vandaagwaarschijnlijk een hoger bod doen idd.

Bailey07 en bloem82 vinden dit leuk.
  15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Spannend! Heel veel succes!
    Hopelijk mogen we jullie binnenkort feliciteren :)

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Makelaar heeft gebeld. De verkopers vinden het toch aan de lage kant en vragen voor een hoger bod. Dan willen ze graag net ons in gesprek.

Bailey07 en Ysabella vinden dit leuk.
  17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik ga voor jullie duimen !

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hoger dan de vraagprijs, of hoger dan het bod van gisteren?

19. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Ik zou de bal bij de verkoper neerleggen en gewoon zeggen wat is jullie minimale bod, niet in de val trappen doe maar een tegenbod.

Ook niet gelijk happen op het tegenbod, even weglopen en zeggen dat je het even samen wilt bespreken. Laat ze maar even zweten.

Succes!

20. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    @Deedee91 Ben heel benieuwd hoe het is afgelopen voor vandaag, of althans. Wat jullie hebben gedaan :)

Deel Deze Pagina