Sorry was werken dus vandaar nu pas reactie. Wij hebben hoger geboden, bijna tegen de vraagprijs, omdat wij het graag willen. Nu maar afwachten want dinsdag zijn ze pas open. Bod staat tot dinsdag 17.00. Ze hebben denk ik een vanaf prijs zodat ze de verbouwingkosten er uit halen( vorig jaar uitbouw, keuken, vloer en stucwerk gedaan) dus alles daar boven is extra voor hun.
Je zou bijna naar de verkopers zelf stappen. Vind dit soort spelletjes zo zonde altijd. Tegen de vraagprijs is een goede zet denk ik. Ik snap alleen verkopers dus nooit die dan een vraagprijs zetten, en er eigenlijk nog boven willen. Dan is je vraagprijs te laag denk ik dan
Maar dat is wel een beetje de markt op dit moment. Laag inzetten zodat er veel mensen op af komen en die gelijk laten komen kijken en elkaar dan overbieden. Tenminste in de grotere steden en plaatsen daaromheen.
Boven Alkmaar zeg je? Helaas gaan de huizen daar ook als een speer... mijn zusje woont daar met haar twee kinderen en wil graag verhuizen maar ze grijpen steeds mis. Tegenwoordig bieden ze direct tot max 5000 onder de vraagprijs. Succes meid. Ik duim voor je dat je het huis krijgt
@Deedee91 dus jullie zijn nu ondanks meerdere belangstellende wel in overleg met de verkopers over de prijs. Daar zou ik uit opmaken dat de andere belangstellende ook niet op of boven de vraagprijs hebben geboden. Persoonlijk zou ik dan niet hoger meer gaan dan het verhoogde bod wat jullie hebben gedaan.
Wij denken, nouja onze therorie dan je weet het nooit dat er mensen op af zijn gekomen die na de vanafprijs hebben gekeken. En die lag 15.000 onder de vraagprijs. Dus hopen dat het voor weinig weg gaat. Wij kunnen de vraagprijs bieden en zelfs wat hoger en hopelijk is dat in ons voordeel...
Vanaf prijs is eigenlijk zeggen dat je meer wilt dan het x bedrag. Vaak gaan ze dan ook iets lager zitten en een vraagprijs is een uitnodiging tot een bod wat jij het waard vind. Ik denk dat ze het zelf gewoon niet zo goed weten als ze beide hebben.
In Alkmaar is het idd ook al een tijdje knettergek qua woningmarkt. Er komen ook veel kopers uit Amsterdam & Haarlem hierheen. Huizen zijn vaak binnen een week (geliefde buurten binnen een dag) weg, en zeker niet onder de vraagprijs (en sommige vraagprijzen zijn te achterlijk voor woorden ) Ts zit volgens mij nog wel daarbuiten, dus misschien dat het daar nog wel iets minder hard gaat.
Als ze graag met jullie in gesprek wilden dan deden ze een tegenbod. Jullie vragen het bod te verhogen legt de verkopers geen enkele verplichting op. Ze rekken er 1) mooi tijd mee om op andere biedingen te wachten, 2) ze houden jullie er even mee aan het lijntje zodat jullie niet weglopen en 3) ze zijn niet met jullie in onderhandeling dus hebben alle vrijheid om straks met een ander te onderhandelen. Goed aangepakt door de makelaar dus.
Ja klopt daar zijn wij ons van bewust maar als we niks deden dan was de kans helemaal verkeken. Tot dinsdag is ons bod geldig en anders lopen wij weg.
Alkmaar is idd amper wat te vinden. Gelukkig wonen we daar niet. Waar wij wonen komt wekelijks nog genoeg op. Wij hebben ook nog vanaf een bepaald bouwjaar en daar is nog ruim keuze in.
Precies dit dus. Overigens lees ik dat sommige mensen zeggen “ op de verkoper afstappen” Daar zouden ze bij mij echt niet mee aan hoeven komen, ik heb niet voor niks een verkoop makelaar
Nou inderdaad, betaal je bakken met geld voor dus dan wil ik er zelf ook 0,0 voor doen. Ik zou zelf geirriteerd zijn als iemand zo brutaal is mijn tijd daarmee te verdoen!
Het is niet zo zeer mijn tijd verdien maar ik geef dit uit handen om er zelf geen omkijken naar te hebben
Wij hebben wel een keer aangebeld bij de verkopers. De makelaar verzweeg best wel belangrijke dingen die we via via hoorden en we hadden er zelf al slechte ervaring met deze makelaar. Gelukkig waren het hele leuke mensen die er woonden, want was best bang dat ze het niet op prijs stelden.