Beste mamma's, Ik ben de gelukkige mamma van een zoon van bijna 8 weken oud. Hij heeft soms moeite met slapen in zijn bedje overdag, maar dat gaat gelukkig steeds beter. Soms laat ik hem nu s'middags in de draagdoek slapen en dat vind hij ook er fijn. Toch heb ik het idee dat hij erg weinig slaapt voor een baby. Gemiddels ziet het schema er zo uit: s'nachts van 23:00 tot 7:00 met 1 nachtvoeding tussendoor. s'ochtends van 9:30 tot 10:30 s'middags van 14:00 tot 16:00 s'avonds van 20:00 tot 22:00 In totaal slaapt hij dus ongeveer 13 uur, soms ietsje minder, soms ietsje meer maar veel meer dan 13 uur haalt hij nooit. Zou dat wel genoeg zijn? Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie baby's slapen!
Hier sliepen de kids rond die leeftijd ook weinig, vooral door ongemakken, krampjes, reflux, wennen aan het leven buiten de buik etc, vanaf een maand of 3 ging het steeds beter en sliepen ze langer.
hoi, hier: 23:00 tot 09:00 met 1 voeding rond 04:00/05:00. +/- 10:30 tot 11:15, wordt wakker van wrsch wat ongemak tgv voeding wat omhoog komt. Tukt wel nog even verder in draagzak +/- 12:00 tot 12:45. +/- 14:30 tot 18:00 (de laatste dagen) Totaal 15 uurtjes maar dat komt dan echt door de draagzak...Ik denk maar zo: nog een paar maandjes en dan slapen ze klokje rond, dat is al direct 12 uur....Dan nog een dutje ochtend en einde middag en een lange ruk tussen de middag en je zit minstens op de 16 uur of meer....t komt vanzelf wel (hoop ik) daarbij, nu is onze uk nog wakker de hele avond...dat houdt ook een keertje op en dan komt er ook weer wat uurtjes bij... 's avonds niet, hooguit een dutje in de draagzak maar als ik haar dan overleg in de wagen is ze direct KLAAR wakker... vraagje aan jou: - slaapt jou uk van 20:00 tot 22:00 in eigen bedje? en moet je je kindje wakker maken voor laatste voeding? - hoelaat is jou nachtvoeding? en maak je je kindje dan om 07:00 u wakker? dit wakker maken doen wij namelijk niet, met als gevolg dat onze dochter al dagen op 5 voedingen zit maar de 1e voeding dus een nachtvoeding is...ben ik niet heel blij mee maar ik weet niet of ik er goed aan doe om haar ondanks de nachtvoeding (vanacht om 04:00 u en maar 80 cc) en dat ze in alle gevallen toch tot 09:00 u doorslaapt. Ook als ze om 05:00 u komt wordt ze om 09:00 u wakker.. het lijkt wel alsof het haar nog niet lukt 1 lange ruk van 8 uur zonder voeding te maken...balen natuurlijk. 's middags slaapt ze heel diep en maken we haar niet wakker, zo is het ritme hier al een paar dagen: - nachtvoeding tussen 03:30 en 05:00 - 09:00 - 13:00 - 18:30 - 22:30 wat zou jij doen?
Onze baby kon maar max een uur/anderhalf uur wakker zijn per keer. Dus ze sliep zeker meer dan 16 uur per dag. Van 10:30 tot 14:00 en 16:00 tot 20:00 wakker vind ik idd erg lang! Maar als je baby verder tevreden en rustig is als hij wakker is, kan het geen kwaad denk ik?
hoi petra, bedankt voor je reactie, hier mijn antwoorden. vraagje aan jou: - slaapt jou uk van 20:00 tot 22:00 in eigen bedje? en moet je je kindje wakker maken voor laatste voeding? slapen in zijn bedje wil hij savonds meestal niet, ik probeer het wel altijd even maar dan huilt hij de hele buurt bij elkaar. ik doe hem dan in de draagzak en dan slaapt hij binnen 15 min. Of hij slaapt bij mijn man op schoot. Tussen 21:30 en 22:30 wordt hij dan wakker omdat hij honger heeft, ik maak hem niet wakker. - hoelaat is jou nachtvoeding? en maak je je kindje dan om 07:00 u wakker? snachts komt hij dan altijd rond 3:00 voor de voeding en ook rond 7:00 wordt hij zelf weer wakker. Er zit natuurlijk wel wat speling in de tijden, soms is het half 7, soms half 8. dit wakker maken doen wij namelijk niet, met als gevolg dat onze dochter al dagen op 5 voedingen zit maar de 1e voeding dus een nachtvoeding is...ben ik niet heel blij mee maar ik weet niet of ik er goed aan doe om haar ondanks de nachtvoeding (vanacht om 04:00 u en maar 80 cc) en dat ze in alle gevallen toch tot 09:00 u doorslaapt. Ook als ze om 05:00 u komt wordt ze om 09:00 u wakker.. het lijkt wel alsof het haar nog niet lukt 1 lange ruk van 8 uur zonder voeding te maken...balen natuurlijk. 's middags slaapt ze heel diep en maken we haar niet wakker, zo is het ritme hier al een paar dagen: - nachtvoeding tussen 03:30 en 05:00 - 09:00 - 13:00 - 18:30 - 22:30 wat zou jij doen? tja, als ze gewoon goed groeit en niet aangeeft dat ze honger heeft is het goed toch? doorslapen is hier ook nog nooit gebeurd hoor! Ik geef zelf meestal 6 of 7 voedingen, maar ik geef borstvoeding. snachts drinkt hij dan juist veel omdat ik dan veel heb (weet ik omdat ik een tijdje voor en na gewogen heb omdat ik niet genoeg melk had, is nu weer goed). Maar ik hoop ook dat er hier binnenkort een keertje doorgeslapen wordt
Ik vind het ook lang, hij wordt soms wel moe en huilerig, maar hij gaat gewoon niet slapen. vandaag had ik hem om 7 uur in bedje gelegd, maar hij ging alleen maar huilen, half 8 er weer uit en heeft hij een half uurtje tevreden in de box liggen rondkijken. Rond 8 uur weer in bedje en toen dat weer niet ging heb ik hem in de draagzak gedaan. hier sliep hij meteen en slaapt nu nog steeds. Maar ik wil toch altijd eerst zijn bedje proberen want ik kan hem niet de hele dag bij me dragen.
ik ben er eigenlijk ook niet van hoor, om haar de hele dag maar te dragen in draagzak. ik begrijp goed dat je het toch elke keer weer probeert in eigen bedje. Misschein kan je een badje proberen 's avonds, dan een flesje en dan naar bed tot aan de laatste fles? 's avonds proberen wij dat nog niet echt; er vanuit gaande dat de eerste 3 maanden ze toch onrustig zijn 's avonds. Wel zijn we begonnen met de draagzak 's avonds, zodat ze tenminsten IETS slaapt (en niet te moe is voor de laatste fles) en haar over te leggen in de wagenbak....maar dat werkte gisteravond dus niet, klaarwakker direct. ik denk wel dat die kleintjes het slapen nog een beetje moeten leren...elke 45 min hebben ze een licht slaap momentje en worden ze zelfs misschein wel even wakker. je kan bijv. je kindje nog even 5 a 10 min laten liggen als t al weer snel wakker is. Wellicht slaapt je kindje wel verder. dat lukt hier dus ook niet altijd, maar ook niet lang tevreden beneden. na een tijdje weer jengelen en gapen in de box/wipstoel. Ik ga of een boodschapje doen om de tijd door te komen of ik doe haar voor het laatste uurtje in de draagzak. soms leg ik haar gewoon 2x op bed tussen 2 voedingen in (bij mijn zoontje werkte dat- 20min eruit en dan weer t bed in). gisteren hebben wij ons meisje ook wel even flink laten brullen (nog geen 10 minuten hoor en ze was met tussenpozen ook stil). Ze had dat gewoon even nodig om de slaap te pakken. en zie de resultaten van de poll....de meeste kindjes slapen zo ongeveer hetzelfde toch?
Het probleem van niet slapen in zijn bedje hebben we dus gek genoeg s'avonds en s'nachts helemaal niet, dan gaat hij gewoon slapen, maar overdag meestal niet. Net ook weer, Ik legde hem rond half 2 in bedje. Hij was toen ongeveer anderhalf uur wakker. Hij ging echt helemaal over zijn toeren. Niet te troosten als ik hem liet liggen. Ik heb hem 10 minuten laten brullen maar het werd alleen maar erger, tot spugen toe. Ik heb hem er maar weer uitgehaald en in de draagzak sliep hij echt binnen een minuut. Moe is hij dus zeker wel! Maarja, nu zit ik weer met die zware zak om en mijn huis is een bende, ik moet nog zoveel doen
vandaag heb ik voor het eerst een inbakerdoek gebruikt, van paco picalo. Maurits was er gelijk rustig in, maar ging niet meteen slapen. Na ongeveer een uur lukte hem dat gelukkig en sliep hij een uurtje. Ik hoop snel meer resultaat te zien.
\ik heb meer als 16 uur gestemd, maar mijn meisje was wel te vroeg geboren. Ze sliep veel maar niet in dr eigen bed. Overdag altijd beneden in de box. 's avonds vaak bij manlief op de borst en 's nachts in dr eigen bedje op onze kamer.
Wat voor draagzak heb je dan? Als je een goede ergonomische draagzak hebt, voel je je kindje niet eens! Ik had bij onze eerste een Baby Björn, wat een rotding! Kreeg pijn aan m'n rug en schouders. Nu een Emeibaby en ik voel onze 2e niet eens als ik haar draag. Kijk anders eens op www.babybij.nl voor goede draagzakken. De beste tip die ik verder kan geven: zet je baby op nummer 1 en probeer je wat minder druk te maken om het huishouden. Hij heeft zijn slaap nodig. Zorg dat je hem op bed legt bij de eerste moeheidssignalen en kan hij de slaap niet vatten, help hem dan! Het is prima om eerst z'n bed te proberen, maar als dat niet lukt, maak het niet moeilijker dan het is. Onze kinderen sliepen tijdens mijn verlofperiode waar ik was. Overdag beneden in de kinderwagen en 's nachts in een wieg bij ons in de kamer. Ze wilden gewoon dichtbij me zijn... (en ik bij hun ), maar alleen in bed in een kamertje vonden ze die eerste weken ook maar niks. Het zelf in slaap vallen komt wel als ze een paar weekjes ouder zijn. Wij bakerden ook in, helpt veel kindjes. Zeker als ze oververmoeid zijn door constant weinig slaap. Onze jongste had daarnaast vanaf een maand of 2 opeens veel baat bij een knuffeldoekje (naast een speentje). Lag ze gewoon wat te tutten en te doen met het doekje voor het in slaap vallen...
Je kunt ook eens proberen hem op zijn zij of buik te leggen als je merkt dat hij zo beter in slaap kan vallen?
Onze kleine slaapt helaas niet goed in de wagen, ook niet als ik ga wandelen. In de draagzak dus wel. Ik heb een minimonkey draagzak. opzich vind ik die wel fijn, maar al het gewicht hangt op 1 schouder.
je zal echt zien dat hij beter gaat slapen de komende weken. zowiezo klokje rond met 1 of 2 voedingen tussendoor, maar dan zit je al op 11 uur. dan nog 3 dutjes overdag en je zit boven de 14 uur minimaal! even geduld nog...en tot die tijd is de draagdoek echt een prettig alternatief!