Hallo allemaal, Ik ben benieuwd wat jullie allemaal wel/niet bewaren als jullie gezin compleet is. Sinds kort weten wij dat het voor ons klaar is met kinderen krijgen. En ik ga dingen weggeven en verkopen. Maar over sommige dingen twijfel ik enorm. Zo heb ik een heel mooi wiegje/mooie cosleeper (Bednest). Die kan ik vast goed verkopen, maar ja... misschien willen mijn kinderen hem nog gebruiken voor hun eigen baby's? Dat duurt natuurlijk nog minstens 20 jaar, dus is dat reëel? En bewaren jullie mooie kleertjes? Of mag alles weg? Slaapzakken, maxicosi, kruiken, lakentjes... dat kan van mij allemaal wel weg. Toch vind ik het wel moeilijk.
Ik heb alleen wat mooie kleertjes bewaard. Voor de rest hebben wij ook geen plaats om dingen te bewaren, dus is de keus snel gemaakt.
Ik heb een bewaardoos met echo foto's, eerste flesje, navelklem, eerste schoentjes, eerste judopakje, dossier van verloskundige en ziekenhuis, plukje haar...dat soort dingen en geboortepakje heb ik ingelijst. Verder is/gaat alles weg. Babykamer hadden we van marktplaats dus verder ook geen emotionele band mee zeg maar en kleertjes gaan naar z'n kleine neefje en hoef ik niet meer terug.
Mooi idee, zo'n bewaardoos! Ga ik zeker doen. Wat mooie kleertjes was ik ook al van plan, maar ik hoop het wel beperkt te houden. Ik vind weggooien moeilijk....
Hier hebben wij zelf mijn oude wieg, commode en kledingkast gebruikt bij onze drie kinderen. Die konden gelukkig weer terug naar mijn ouders en wachten op eventuele volgende kleinkindjes Zelf heb ik wel de hangwieg bewaard, maar die neemt niet zoveel ruimte in. De kinderwagen was op en is weggegooid, hetzelfde geldt voor de kinderstoel. Babybadje, maxi-cosi e.d. is allemaal verkocht. Ik heb wel een paar kratten met kleding/slaapzakken (de knappe stukken of die met 'emotionele waarde' zoals een 1e verjaardagsjurkje bijv.). Ook een aantal omslagdoeken (bijv. de 1e, het 1e mutsje etc.), maar die zitten in hun eigen bewaardoos. Ik vond het moeilijk bepaalde dingen weg te gooien, dus die heb ik eerst bewaard. Een paar jaar later kon ik er wel afstand van doen haha. Dus misschien kun je items die je nu nog niet weg wilt doen, voor nu gewoon bewaren? Kijk er over een jaar nog eens naar en misschien is het dan makkelijker om een definitieve weggooi/verkoop-beslissing te nemen. Daar moet je natuurlijk wel de ruimte voor hebben, anders is het wel lastig.
Ik heb nog geen idee wat ik met de meubels ga doen, heb drie complete babykamers. Dus best veel om allemaal te bewaren. Alle eerste pakjes bewaar ik sowieso. En misschien de verjaardagsjurkjes, zodat ze later kunnen zien hoeveel ze elk jaar gegroeid zijn. Verder weet ik nog niet zo goed wat ik met de rest van de kleertjes ga doen. We hebben geen wieg ofzo. Box en kinderwagen ga ik ook allemaal niet bewaren. Wel alle spullen van Koeka en baby's Only, volgens mij is dat wel redelijk tijdloos. Heel eerlijk namelijk; mijn moeder had kleren bewaard van toen ik klein was maar dat heb ik m'n dochters echt niet meer aangetrokken, zo lelijk haha. Dus denk dat als ik kleding bewaar dat tegen de tijd van m'n kleinkinderen ook niet meer in de mode is.
Kleertjes gaan hier allemaal weg, wiegje bewaren wij voor als onze kinderen kinderen krijgen, weg doen kan dan eventueel nog wel, Ons zoontje heeft 5 jaar geleden alles van Thomas de trein gekregen, hij heeft zeker 200 treinen 8 stationnen en een aantal spoorwegen, dit is heel degelijk spul, dit bewaren Wij voor later, ook lego word bewaard en de duplo trein, Verder gaat volgens mij zo'n beetje alles gewoon weg
Ik verkoop alles meteen als het niet meer nodig is. Dan krijg je er idd nog iets voor terug, staat het niet in de weg de komende 25 jaar en tegen die tijd hebben we de foto's nog, mocht ze precies zoiets willen (had trouwens ook de meeste dingen overgenomen van anderen. Tijdloze merken, dus ook niet echt persoonlijk. Alleen de commode bewaar ik, dat is een designstuk).
Ik ben een enorme weggooier.....behalve als het om spullen van mijn kinderen gaat. Dingen als meubels zijn simpelweg te groot maar ik heb op zolder vanalles staan: - doos met kleertjes (vooral babykleertjes maar ook andere kleding die hun zo leuk stonden) - doos met (waardevol) speelgoed - puky fietsje (ligt al 10 jaar op zolder) - emotionele dingen als kraamverslag, eerste haarplukje etc - hele doos vol tekeningen (van mijn dochter die 11 jaar is, dus al heeeeeeeeeel veel getekend heeft) - bij elkaar 15 fotoboeken (13 van mijn dochter, 2 van mijn zoon) - en ik vergeet vast nog van alles. Conclusie; - ik ben blij met mijn grote zolder - ik neem niet nog meer kinderen.
Mooie kleertjes geef ik weg aan een goed doel of aan een vriendin. Alle grote spullen die toch maar in de weg staan heb ik ook weggegeven (bedje, kinderwagen, box, badjes, etc.). Kleding waar ik heel erg aan gehecht ben omdat ze het bijvoorbeeld zoveel hebben gedragen of omdat het een speciale betekenis heeft bewaar ik. Zelfde met speelgoedjes/knuffels. Maar ik moet eerlijk zeggen dat dit op een paar newborndingetjes na maar heel weinig kleren en speeltjes bewaar. O ja, en de eerste 2 a 3 paar ieniemienie schoentjes bewaar ik ook. Ik kan het echt niet over mn hart verkrijgen om die weg te gooien en ze zijn te afgetrapt om weg te geven. Verder bewaar ik niets met het idee dat ze het later zelf gaan gebruiken. De kans is groot dat ze dat straks helemaal niet willen en dan heb ik die meuk 25 jaar voor niets in de garage gehad .
eerste pakje navel klemmetje lievelingsknuffel/doekje eerste zelf gemaakte moederdsg cadeau dat soort dingeb bewaar ik de rest verkoop ik of geef ik aan een ander
Mijn zoon heeft kleertjes gedragen die mijn moeder nog aan heeft gehad. En ook met de 'oude' hydrofielluiers was ik ontzettend blij. De oudjes zijn eigenlijk van de beste kwaliteit. Wij willen graag nog een kindje. Als dat gelukt is, dan ga ik daarna de kleding en spullen van echt mooie kwaliteit bewaren. Ik was er zelf heel blij mee, heb zusjes, neefjes/nichtjes en kinderen. Gaat vast iemand mee geholpen zijn.
Ik heb 1 doos met de eerste kleertjes, knuffels en schoentjes van alle kinderen. En daarnaast een map met knutsels per kind. We hadden een prachtige wieg (Celinewieg), maar ook die hebben we verkocht. Veel te groot, zo'n sta in de weg en met drie jongens is de kans vrij groot dat mijn toekomstige schoondochters toch hun hormonale eigen zin gaan doordrijven voor wat betreft babykamers, dus dan hoeven ze hem ook niet. Verder ben ik totaal niet gehecht aan spullen, dus alles wat we niet meer nodig hebben gaat direct op marktplaats of naar de kringloop. Iemand nog interesse in een kersenhouten babykamer overigens?
Ik zit de laatste tijd veel hierover na te denken. Ik heb het gevoel dat we compleet zijn. Maar ik kan niet van alle kleertjes afscheid nemen. Ik heb voor iedere zoon een bak met spullen die ik sowieso bewaar. De kleding die voor mijn gevoel (nog) niet weg kan gaat in een grote bak. De rest gaat op marktplaats. Mijn vriend en ik zijn allebei de oudste en voor beide zijden zijn dit de eerste kleinkinderen. Dus het kan nog alle kanten op met de spullen waar ik nu geen afscheid van kan nemen. Vooral kleding levert 3 keer niks op bij verkoop. En bij aankoop is het niet goedkoop om alleen maar aan kleding te komen die ook echt je smaak is. Maar kruiken, wipstoeltje etc gaan gewoon direct de verkoop in. Misschien dat ik het wiegje bewaar en het matras weg doe. Maar de ledikantjes enzo gaan tzt gewoon in de verkoop als er geen andere bestemming voor is. De commode is gewoon een ladekast die van dezelfde serie is als de meubels in de rest van het huis dus die kan gewoon blijven.
Wij krijgen nu een zoontje en naar deze zwangerschap is het goed voor ons. Ik heb E haar kleertjes uitgezocht en ben van dr 6! Bakken naar 1.5 bak met kleding gegaan. Daar kon ik nog geen afstand van doen. Ik kijk over een paar maanden wel weer een keertje. Wieg gaat hier naar onze zoon naar zolder maar de rest gaat weg.
Mijn kinderen en mijn neefje en nichtje hebben allemaal in dezelfde wieg gelegen als mijn broer en ik. Wel had mijn schoonzus hem opnieuw (eigentijdser) bekleed. Nu staat hij weer bij mijn ouders, voor mogelijk de kinderen van mijn jongere broertje. Mijn zoon heeft kleertjes aangehad die zijn overgrootmoeder nog voor zijn vader had gemaakt en onze dochters hebben beide kleertjes aangehad van mij vroeger. Vond ik heel bijzonder en speciaal. Ik bewaar zelf inderdaad de mooiste pakjes, jurkjes ook voor hen weer later. Vooral van baby-spul tot twee/drie jaar. Heb mezelf wel de regel opgelegd dat het in twee bakken moet blijven passen. Voorlopig gaat dat nog goed en ik merk dat van de grotere maten toch weinig overblijft, omdat die kleding wat intensiever is gebruikt . Oh en de rest gaat dus weg (badje, ledikant en box tzt, kan niet wachten tot we die box kunnen weghalen uit de kamer )
Veel gaat weg. Kleertjes geef ik allemaal weg op het eerste pakje na. Die gaat in een doos, die ik voor alledrie heb gemaakt. De kinderwagen verkoop ik zodra hij eruit is gegroeid. De oude kinderwagen waar ik zelf nog in heb gelegen bewaar ik tot mijn zusje een kindje krijgt, als dat ooit gaat gebeuren. Mijn oudere zus heeft niks met dat soort nostalgie, wij wel Net als het ledikantje die mijn opa ooit voor zijn dochters maakte. Babygym, badje etc heb ik allemaal verkocht of weggegeven. Alleen de box bewaren we, omdat we graag pleegouders willen worden in de toekomst, wie weet komt die nog eens van pas, net als het grotere ledikantje dat we hebben. Ik ben helemaal geen bewaarder, op een enkel oud iets na. Verder gaat alles weg. Als het toch nog zo ver komt dat er een vierde komt (wat ik niet verwacht), dan zien we dan wel weer
Wij hebben een eigen bewaardoos/bak voor ieder kind. Met daarin: eerste pakje, geboortekaartje, polsbandje van het ziekenhuis, gekregen geboortekaartjes met felicitaties, navelklemmetje, 1e Vaderdag en Moederdag werkjes, eerste vol geschreven schriftje van kinderdagverblijf, eerste schoentjes, dingen waar hun naam op staat (bestek, slabber, handdoek). etc. Alle andere dingen gaan allemaal op Marktplaats of geef ik weg. Ook al het baby/dreumesspeelgoed is al verkocht of weggegeven.
Alleen zijn eerste kleertjes en schoentjes, foto's uiteraard en echo's de dingen van tijdens de zwangerschap/bevalling. Verder het meeste al gelijk verkocht wat te klein was of niet meer werd gebruikt. Alleen de box staat nog op zolder, omdat een vriendin die misschien wilt overnemen. En misschien bewaar ik wat speciaal speelgoed. Ik had vroeger een hele mooie dierentuin van Fisher Price, en ik vind het nog steeds jammer dat mijn vader die toen heeft weggegeven. Die had ik toch wel graag willen bewaren voor mijn kinderen. Boeken doe ik sowieso niet weg zolang ze nog goed zijn, heb ook een aardige verzameling op zolder ondertussen