Het sterkste zaad overleeft...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door romyatilla, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn laatse zwangerschap heeft het sperma het 3/4 dagen overleefd ;)

2. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Hopelijk ook in mijn geval :D

3. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Dit speelt er ook in mee:
    "De kwaliteit van sperma neemt af wanneer er langer dan 10 dagen geen zaadlozing is geweest. Maar te vaak is ook niet goed. De optimale frequentie is eens per twee à drie dagen."

"De traditionele Hollandse pot is goed voor de kwaliteit van sperma. Dat bleek in 2010 uit onderzoek aan het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Mannen die aardappelen, vlees en groenten eten hebben twee maal zoveel zaadcellen in hun sperma als mannen die een ander voedingspatroon volgen."

"Middagsperma is van hogere kwaliteit dan ochtendsperma."

"Sperma dat buiten het lichaam terecht komt, kan nog enkele uren voortleven. Eenmaal in het lichaam van een vrouw is de levensduur maximaal een dag of 5."

4. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    tnx!! Zusje :)

Ik weet dat dit onderzoeken enzo zijn, maar het maakt mijn dag weer goed.

ik ga de 5e testen.

Hoe is het eigenlijk met jou? Zusje?

5. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    romyatilla, sinds afgelopen week ben ik druk met invalwerk. Hopelijk blijft dat zo, dat geeft enorm veel afleiding.
    Nu moet ik wel zeggen dat het lijkt alsof ik het deze ronde allemaal weer wat meer van me af kan zetten dan de vorige ronde die na mijn mk was.

Ik baal er wel van dat ik tot nu toe nooit vroeg heb kunnen testen, mijn lichaam maakt waarschijnlijk traag hcg aan. Daardoor moet ik wel tot na nod wachten. Tuurlijk kan wel eerder testen, wat waarschijnlijk ook wel zal gebeuren, maar die testen zullen waarschijnlijk hoe dan ook teleurstellingen zijn...

Waarom probeer jij het trouwens via zelfinseminatie? Zo ver krijg ik mijn man echt niet hoor. Voor hem is het of met zijn tweeën, of niet.

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn middelste ging ik uit van mijn regelmatige cyclus, met een eisprong rond dag 15-16, en hebben daarna door omstandigheden geen seks meer gehad ;).

Terugkijkend (termijnecho/hoe lang het duurde voor test positief werd) had ik mijn eisprong waarschijnlijk rond dag 20-21 ;), dus tja, blijkbaar hebben de zaadcellen het 4-5 dagen overleefd? :D

(is overigens een meisje geworden ;), maar mijn jongste, ook meisje, is heel duidelijk vlakbij eisprong 'verwekt' dus dat zegt ook niet alles)

7. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Dat is een heel verhaal.

In het kort: Ik heb gehoord dat ik vervroegd in de overgang ga, wanneer precies weten ze nog niet. Met de PCOS erbij, waarbij ik soms geen eisprong heb en je minder vruchtbaar bent. Heb ik samen met mijn moeder besloten om vervroegd aan een kind te beginnen.

Met een donor die wij eerst niet konden, maar ondertussen een vriend van de familie is haha.

8. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam

Leuk!! 2 meiden :) een jongen is natuurlijk ook hartstikke leuk :D

4 a 5 dagen!!! Ik hoop dat het is gelukt bij mij.
    Ik sta natuurlijk wel met 2 voeten op de grond en weet dat het ook menstruatie kan zijn ;)

9. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Heftig verhaal. Maar hoe kunnen ze dat nu al weten?
    Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag? Omdat je het hebt over vervroegd...

10. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam

Bloedtesten, echo's en meer onderzoeken...

Ik ben 20 (bijna 21)
    Er zijn veel meer factoren die meespelen in mijn keuze.

11. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Je zult er ongetwijfeld goed over hebben nagedacht...
    Ik zal voor je duimen.

12. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Lief van je!! Ik duim ook voor jou :)

13. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Tja twijfelgeval...volgens de echo zou mijn laatste zijn ontstaan 7 dagen na de laatste keer seks of een dag ervoor........nou kun het niet in de toekomst dus zou het zaad 7 dagen hebben overleefd, vind ik erg lang.....maar volgens de vk is een termijnecho toch echt heel nauwkeurig.......(haar termijn kwam erop neer dat ik 10 dagen langer zwanger was dan volgens echon in het ziekenhuis, maar die was bij 5 weken en 3 dagen volgens hun, had dan als ik echt 10 dagen verder was geweest wel een koppend hartje verwacht ipv een wazige witte vlek) maar goed bevallen bij 37w2d en alles was helemaal goed, dus ze zal er wel niet echt naast gezeten hebben.....

14. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Alles kan dus gewoon nog gebeuren :)

15. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Je kan ook nog wel een een diapuze hebben. Dat houdt in dat de eicel al wel bevrucht is, maar nog even blijft rondzweven/-dobberen alvorens het zich innestelt. Dit zou het verschil kunnen verklaren...

16. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Ik ben echt verdrietig!! :(

Ik denk dat ik ongesteld ben geworden, alleen zonder krampen... Het begon gister met licht rozig slijm en toen daarna werd het weer helder slijm en nu vanmorgen was het best veel roze... geen helder rood gespot...

Ik heb de gynaecoloog gebeld en wil nu weten wanneer mijn eitjes precies springen en ik blijf daar onder behandeling staan... Ik ben helemaal klaar met die ovulatie testen!!

Deel Deze Pagina