Het supersmalle kleding topic

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MamavanLieverd, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nu met de solden wat bij mcgregor gekocht en de overhemden vallen echt heel mooi smal. Smaller dan andere merken.
    Andere kleding nog niet gekocht maar bij de overhemden viel me gelijk op dat het smaller is, lengte komt wel overheen met andere merken. Hij heeft maat 104
    Alleen de maten zijn er raar. Ze hebben dus maat 104 en de opvolgende maat is 116. Maat 110 hebben ze dus niet. Eerste keer dat ik kinderkleding bij hun heb gekocht dus weet niet hoeveel verschil er zit in de maten.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, dat wordt heel normaal bij de bovenkleding van de meeste merken. Bij sommige staat er dan 110-116, maar bij sommige alleen 116, is gewoon hetzelfde ;). Hier ook een trui van mcgregor, die is idd smal, nog wel wat lang voor mijn zoon, het is een maat 152 en eigenlijk heeft hij 146 nodig. Ook wel eens een korte broek gehad, die viel ook redelijk smal. Het meeste van mcgregor is niet echt mijn smaak, maar soms zit er wel wat moois (lees: minder ballerig ;)) tussen. En goede kwaliteit :).

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik lees ook even mee, onze dochter is ook heel erg smal..
    (bijna 4, 11.2 kilo en is 92 cm)

ik heb ongeveer een jaar geleden een super skinny, maat 92 gekocht bij de h&m die zit nu echt perfect..
    tijd terug nog 1 bijgekocht, de lichte variant dit keer maar deze valt een stuk breder terwijl het dezelfde broek is..

birds is een heel fijn smal merk, weet alleen niet of ze ook jongens kleding hebben..
    verder zitten de leggings van zeeman hier redelijk oke..

kleding kopen is en blijft een dingetje met zo'n smal poppetje!

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Jongensvariant van birds is d-rak :). Ik weet niet hoe lang dat al bestaat, maar heb nu ook een paar shirts voor zoon, redelijk smal, maar niet supersmal (in ieder geval in de grote maten). Voor jongensshirts blijf ik chaos and order super vinden, maar daar moet je van houden en heb nu ook wat van billy and lilly, die hebben verschillende pasvormen, waar smal bij staat, lijkt ook echt wel smal te zijn (nog niet aan gehad), voor zowel jongens als meisjes :).

5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    oh joh dat wist ik helemaal niet haha, ken het merk birds ook nog niet zo heel lang..
    chaos is idd een heel leuk merk, ook voor meiden heel leuk.
    ik vind B&L juist heel breed vallen, maar dan heb ik het wel over 2 jaar geleden denk ik, als het niet langer is dan 2 jaar..

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Aaah zo werkt dat dus bij die maten bij hun. Maar als je maat 110-116 koopt, is dat dan maat 110 of 116? Ook zoiets waar ik nog niet achter ben bij merken die hun maten zo hebben. :D

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Meestal als de grotere maat, maar zoals je vast wel weet, kan dat best verschillend vallen per merk.

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb pas 1 bestelling b&l gedaan, maar ze hebben zowel brede als smalle kleertjes, is ook goed te zien op de website, hoe het valt bij de modelletjes en het staat in de omschrijving ook :)

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook een heel smal meisje.
    5 jaar, 108 cm en 13 kg.

Name it super skinny past mooi qua spijkerbroeken en de super skinny van de H&M maar dat is goed zoeken want er is maar 1 model van wat goed zit, de overige skinny broeken daar vind ik niet skinny.
    Jurkjes van Quapi en Birds passen heel erg mooi.
    Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit moeite heb om mooi passende kleding voor haar te vinden.

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier ook zo'n smalle dame, maar geen ondergewicht. Ze is 119,5 cm en 19 kilo.
    Super skinny broeken van de h&m vallen meer als een los zittende broek, op zich niet erg, maar je moet geen skinny willen dan.
    De leggings van V&D zaten altijd goed, dus als je daar aan kan komen is dat fijn.
    Leggings van shoeby vallen redelijk smal, bij de bovenbenen sluiten ze niet geel mooi aan maar het kan. Spijkerbroeken van de shoeby sluiten hier ook niet aan..
    Als je broeken zoekt die niet aan hoeven te sluiten zijn chino's (schrijf je dat zo?) van Zara ook fijn.

Voor broeken gebruikt Q altijd haar favoriete ruim van vingino. Dat is een leren riem met allemaal gaten zodat hij eigenlijk altijd past. Zonder riem heb ik nog geen broek gevonden die met rennen of klimmen niet van haar billen zakt.

Gelukkig is het over een paar maanden weer zomer en kunnen de korte broeken van kleinere maten gewoon weer aan. Vorig jaar had Q nog broekjes in maat 86 en 92 aan maar die werden wel erg kort, dit jaar weer kijken..

11. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier 2 smalle kinderen

Oudste word 9 en weegt 20 kilo is 123 ongeveer! name it en Zara!

Jongste bijna 2 en 9,2 kilo en ongeveer 80 cm! Voor hem heb ik ook vaak broekjes van Zara en name it

12. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Mijn smalle meisje (104 en 15 kg) draagt nu super skinny van de WE en we hebben toevallig een keer in de sale een goede broek van Cakewalk gekocht (terwijl eerdere kleding van dat merk veel ruimer viel).. S is ook lekker smal, maar die is nog niet zo modebewust dus trek ik de elastieken lekker aan met een lang shirt erover ;)

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Hier ook een smal ventje, broekjes van dutch dream Denim zitten goed.
    Verder name it en we ook meestal :)

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Onze smalle dochter had eerder ondergewicht (120 en 16 kg) , toen droeg ze alleen leggings en jurkjes. Ondergoed droeg ze maat 86/92 (ze is nu 8,5 heb de laatste weggegooid;)) later kon ze in de super slim fit van name it.

Nu met 137 en 27 kg kan ik beter slagen. Jurkjes van flo en ninno vi (klinkt heel poenig, maar lang leven mp) en broeken van name it. De super skinny van c&a valf net zo smal, maar korter.

Legging koop ik maatje klein en in de zomer paar maten. Maillots kunnen eigenlijk nooit.
    Badpak heb ik nu bij dr zeeman een goede kunnen kopen en ook twee shirtjes.
    Maar goed, nu is ze gewoon slank en niet dun meer.

Bij haar paste het trouwens niet bij haar. Altijd ziek, koud pijn...

15. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Badpakken zitten van decathlon goed, ik hoor van iedereen dat het zo klein valt maar voor Q prima.

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Birds by d-Rak geprobeerd??

17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook een smal mannetje (niet overdreven). Ik kijk altijd wat past, broeken meestal van Name it maar laatst ook geslaagd met een Noppies en een Imps en Elfs (valt normaal breed). Verder veel Chaos en Order, Quapi en Name it shirts. Soms slaag ik ook bij Tumble en Dry.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Billy & Lilly vind ik wel een fijn merk, maar de broekjes vind ik niet smal vallen, meer gewoon normaal (bij de oudste die slank is zitten ze netjes).

Voor jongens is Mortenz volgens mij ook wel redelijk smal? En Tumble hoor ik inderdaad vaak.

Retour schijnt ook vaak goed te zijn qua broeken voor meisjes, even gemist of die al genoemd was. Indian Blue Jeans schijnt ook heel mooi smal dn skinny te zijn. En Blue Rebel heeft ook wel smalle broeken (niet skinny hier), maar ook die heb ik een maat kleiner.

19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik had idd geen broekjes besteld bij billy en lilly, die leken me niet smal genoeg zoals ik zag bij de modelletjes. Goed ingeschat dus :)

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik had ze voor de oudste, lange dan, en daarbij zitten ze mooi, dus wilde ze voor de jongste ook proberen. Uiteindelijk wel een 3/4 in 98/104 gehouden bij gebrek aan beter, maar dus niet meer. :) Br@nd heeft wel echt super mooie, super smalle broekjes (sweatpants dus, geen skinnyjeans). (y)

Deel Deze Pagina