Het supersmalle kleding topic

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MamavanLieverd, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier een smalle jongen, 1.22m en 18 kilo. Heb na heel lang zoeken nu 2 echt skinny broeken gevonden bij de shoeby. Vrouw van de winkel gaf aan dat de meeste kinderen nog niet eens met een voet er doorheen kunnen maar bij onze oudste past hij perfect. Dutch denim vind ik ook fijn maar die valt nog ietsjes wijder. De x smalle van name it zijn veelste ruim

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Br@nd, heeft dat alleen een eigen website, net zoals billy en lilly? Ze hebben maar erg weinig en dan niet alle maten meer ook. Wel leuk :)

3. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Hier ook een heel smal meisje (75 cm 7500 gr). Alleen de jeans van Prenatal zitten goed, deze zijn echt smal.
    Verder draagt mijn dochter alleen maar leggings en maillots.

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hier een smalle jongen 82,5 cm en 10,35 kg. Enige skinny broeken die hem goed zitten, zijn die van de hema.
    Laatst nog c&a geprobeerd maar te wijd en maat 92 komt qua lengte overeen met maat 86 van de hema. Blijft een zoektocht naar broeken.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Geen idee hoe lang mijn dochter is, maar ze zit ondertussen in maat 104 en weegt 11.5 kilo.
    Jurkjes zitten vaak als een vuilniszak bij haar, maar de smallere jurkjes van Desigual zitten super mooi en sluiten mooi aan.
    Momenteel heeft ze een paar leggings van Next (Engelse winkelketen) die mooi strak zitten. Geen idee eigenlijk of ze ook in Nederland zitten.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft daar een jurkje van, zit opzich prima maar sluit niet zo mooi aan als bijvoorbeeld Desigual. De bijbehorende legging zag er zo wijd uit dat ik die niet eens heb gekocht. Wel super leuke kleding trouwens!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Eigen website en in beperkt aantal winkels. Collectie is net uit en gaat altijd enorm hard (dit jaar valt het mee), dus je moet er snel bij zijn als je echt iets wilt...en anders in de stenen winkels. :)

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier is mijn oudste jongen smal (en vrij lang). Lengte snappen wij niet echt want wij zijn gemiddeld tot heel klein in beide families. Maar smal heeft hij van papa ;)

Ik lees hier veel name it maar dat is echt te ruim nog voor mijn zoontje , of in iedergeval ik vind het niet mooi zitten.

Ik koop vaak voor hem noppies broeken of beebielove (skinnys) ook heb ik die superskinnystrech of hoe die heet van de h&m en maat 92 zit perfect iets ruim vergeleken met de bovenstaande merken maar prima te doen. Alleen hij gaat nu toch echt naar 98 en die heb ik gekocht maar veel en veelste wijd. Ziet er echt niet uit.
    Wat ook wel fijne (goedkope) broeken zijn is van de Zara skinnys in kleurtjes. Die zitten ook mooi vind ik.

Mijn jongste was een bolletje als baby , nu die richting een jaar gaat wordt die ook smaller. Alleen hij is dan weer kort. Hij is nu ruim 10 maanden en net naar maat 74 waar mijn oudste met 10 maanden naar 80-86 ging. Al is de oudste nu ook wel gestabiliseerd , hij is lang maar niet meer mega lang zoals hij was als baby. Voor de jongste heb ik toevallig ook die van de Zara gekocht (donker groen , blauw , beige en oud roze) vind die broekjes zo fijn en mooi zitten en lekker goedkoop (12,95 euro).

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh en voor de kindjes tot en met maat 86 : joggingbroekjes (in iedergeval jongens meiden weet ik niet ;)) van feetje vallen mooi smal , iets lang dat wel, maar smal. Ik vind een joggingbroek vaak zo slobberig maar deze zitten zo mooi. Ook de spijkerbroeken vallen mooi smal.

Sturby is het merk vanaf 92 maar die pasvorm vind ik weer anders.

Vingino broeken weet ik niet , maar de shirts vallen hier ook mooi smal.

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Pluisjee: van name it moet je voor een smalle jongen echt alleen de xtra slim fit kopen, de slim fit is idd te ruim. Verder zit er bij name it erg veel variatie in de lengte, dus als je daarop let, kun je een kleinere (en dus smallere) maat kopen.

Een merk dat nog niet genoemd is hier: wild, in ieder geval in de kleine maten, mijn dochter heeft vandaag een longsleeve aan maat 86-92 en die past nog steeds (begint een tikje kort te worden), valt mooi lang en smal. En het is ecologisch en echt mooie kwaliteit. Ik vind wel dat het bij de jongens in de grote maten minder smal valt, maar mijn zoon had een t shirt in maat 122 of 128 geloof ik wat heel lang en smal valt, kon hij qua lengte nog aan toen hij verder 140 nodig had. Maar de 146-152 van afgelopen jaar valt een stuk minder slank en lang.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    De leggings van birds zijn echt supersmal, tot nu toe de enige die passen bij mijn dochter met ondergewicht. Ik weet trouwens niet hoe maatvast de leggings zijn, de jurkjes in ieder geval niet die ik heb. Ik heb wel een heleboel leggings gekocht in de uitverkoop voor het najaar, zo blij met een passende ;), en ik vind 10 euro eigenlijk de max voor een legging (dus uitverkoop).

12. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18

McGregor heeft inderdaad echt mooie smalle kleding. Vooral de broekjes zijn voor jongens echt heel fijn. Heb voor onze zoon altijd de skinny broeken van Tommy, maar die moet ik wel echt aantrekken in de taille. McGregor hangt vaak nog veel van in de sale bij de Bijenkorf..

13. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Hier ook een supersmalle zoon, 105cm en amper 14kg (soms zelfs net niet). Qua lengte dus p50 maar qua gewicht p3 en vooral de broeken zijn een ramp.
    Ik koop vaak de skinnyjeans van de JBC. Vallen mooi. Name it ook maar is wel kort.

Maar zelfs bij de skinny jeans moet ik zorgen dat er altijd rekkers in de broeken zitten omdat die echt hard aangetrokken moeten worden.

Hij heeft dus niks van heupen hé. Dat vind ik het vervelendste nog.

Moet wel zeggen dat hij wel goed eet, het is gewoon een doorjager zoals wij zeggen. Heel snelle verbranding. Hopelijk betert dit wel een beetje in de toekomst want het wordt moeilijker om deftige broeken te vinden.

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Vingino is niet smal, Q heeft hier al veel broeken van gepast maar niks past. Ze heeft er 1 t-shirt van maar dat zit lekker los.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Vingino/had heeft wel smalle broeken, heb er ooit twee gehad, maar geen idee welk model, misschien al wel zo oud dat ie niet meer in de collectie zit...

16. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    In de grotere maten heeft vingino in ieder geval wel heel smalle modellen, want we hebben een nichtje van 11 die die draagt, zij is ook erg smal.

17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik kom even terug op mijn "wild" tip, ik had een hele lading besteld in verschillende maten voor mijn dochter (limango actie), maar wat een verschil zit er in de maten. Er zitten 2 dezelfde modellen jurkjes bij in maat 98 en maat 110 en die maken elkaar bijna niets qua lengte en breedte (ook de mouwlengte niet). :) Ook qua breedte zit er nogal wat variatie in, dus een beetje trial and error ;).

Deel Deze Pagina