Hee dames, Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden.. Sinds een paar dagen boert ze steeds melk op, en spuugt dan ook een beetje. Dit deed ze eerst nooit. Ook heeft ze sinds gisteren koorts (38,7) Daarbij is ze ook verkouden, en heeft een snotneusje... Ze is ook wel huilerig. Verder is ze nog wel alert en kan ze tussendoor nog wat lachen.. Wat kan ik daar het beste mee doen? Ik heb vanmiddag een zetpil gegeven aangezien ze ook helemaal niet meer sliep.. Hebben jullie advies?
Klinkt alsof ze toch een virusje te pakken heeft. Ik zou nu even preventief 3x per dag een zetpilletje geven i.v.m. koorts en pijnverlichting. Haar bedje iets schuin omhoog zetten, zodat ze net iets lekkerder ligt met al het slijm en snot. Eventueel kun je een zoutoplossing gebruiken (neusspray). Kleed haar niet te warm aan want dan komt de warmte van de koorts niet vrij. Misschien een halve gesneden ui onder haar bedje zetten (dan gaat haar neusje sneller open). Goed ventileren op haar kamertje en in huis, en op haar kamer ook geen verwarming aanzetten. De koorts even goed in de gaten houden, want als ze hoger dan 39 graden heeft, en dit langer dan 3 dagen dan moet je wel even langs de huisarts. Maar zo lang ze nog genoeg drinkt, eet, plasluiers heeft en alert is, zou ik me niet al te druk maken. Beterschap met je meisje!
Helemaal mee eens. Wat ik eraan wil toevoegen: Zorg ervoor dat de lucht in de kamer niet te droog is. Hang dus van die dingen (ben even de naam kwijt ) aan de verwarming of wat ik meestal doe, 1 of 2 hydrofielluiers natmaken en voor de nacht aan de verwarming hangen.