Belly Bandit of sluitlaken, ervaringen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lynn77, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Wie heeft er na de bevalling een belly bandit of een sluitlaken gedragen en wat was jullie ervaring ermee?

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb een sluitlaken gebruikt. Na de bevalling heb ik hem omgedaan. Ik vond het heerlijk zitten. Een nadeel van de sluitlaken vind ik dat hij meerdere keren per dag opnieuw geknoopt moet worden, omdat hij verschuift of losser gaat zitten. Je kan dit niet zelf. Na een paar dagen heb ik een bekkenband omgedaan, zat bijna lekkerder dan een sluitlaken.
    De volgende keer neem ik zo'n belly bandit. Die kan je makkelijk zelf stellen.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik wilde een sluitlaken gebruiken, had er veel goede dingen over gehoord. helaas vallen de maten van motherwear iets kleiner dan op de site staat.
    mocht je maat 44/46 hebben, mag je mijne overnemen :D

overigens was mijn kraamverzorgster er heel positief over!

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    waar is dat goed voor?

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou de bedoeling is dat je buik dan op zijn plek gehouden wordt na de bevalling, en dat je baarmoeder, darmen en buikspieren sneller in hun oude positie terug komen, maar Assi, ik heb jouw buikfoto van na je bevalling gezien, jij had hem helemaal niet nodig gehad denk ik ;)

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier beide gebruikt. bandit werkt makkelijker, want dat geknoop was ik gauw beu inderdaad.
    had keizersnede gehad, en slappe buik hing tegen de nietjes in het litteken aan (auwie!!), en dit hielp me heel goed.
    of je er nou echt zo'n plattere buik van krijgt... -hier niet in ieder geval!-. ik dnek dat je daar ook gewoon oefeningen voor moet doen, en dat érg, érg uitgerekt vel niet 1-2-3 terugveert in model.
    maar de steun was erg prettig! (ik heb 'm overigens alleen gedragen als ik op was; op bed ging ie af.)

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Sluitlaken ligt nu ook weer klaar! Vorige keer ook gebruikt en mijn mega buik die ik toen had was echt na een paar weken weer zo goed als op zijn plek. Ik denk toch mede dankzij het sluitlaken...

Sowieso vond ik het erg fijn dat al dat vel en alles niet alle kanten uit lag te rollen. De eerste nacht in het zh mocht ik hem niet aan, maar de dag erna gewoon gedaan. Dat was echt een verademing, zat zalig! Zag ook elke keer als ik hem afdeed om bijv. te douchen echt dat mijn buik weer was bijgetrokken.

8. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    ik heb de belly bandit gebruikt en ik vond hem erg fijn! Ik kon ook na een paar weken al weer mn kleren aan, zit nu nog maar 5 kilo boven mn gewicht van voor de zwangerschap.(is nu al 11 kilo af zonder te lijnen..dit ivm borstvoeding).

9. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Ik heb ook de belly bandit gebruikt. Ik viel in het begin hierdoor wel af en vond het ook prettig zitten. Heb hem nu niet meer om, omdat het volgens mij niet meer helpt. Ik heb wel even gewacht na de bevalling (kz) omdat het pijn deed op mijn wond.

10. Esin

Esin Niet meer actief

Ik heb de sluitlaken gebruikt...

Zit heel erg fijn, maar ik vind het toch een nadeel dat het steeds opnieuw geknoopt moet worden, omdat hij steeds verschuift..

Ik heb er geen platte buik aan overgehouden ofzo..
    Was dat maar waar... :)

11. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Zou het zin hebben om 12 weken na de bevalling nog een belly bandit aan te doen?

Deel Deze Pagina