galstenen prikkelbaredarmsyndroom en zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door demy, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demy

demy Lid

18 jun 2008
    38
    0
    0
    hallo allemaal,

ik heb even een vraagje, heeft iemand ervaring met galstenen en zwangerschap.
    ik heb een kinderwens en ben net gestopt met de pil, maar moet eerst nog wat kilo´s afvallen 20 kg voordat ik hieraan kan beginnen.

ik zou graag willen weten of iemand problemen heeft gehad met galstenen en een zwangerschap.
    ook zou ik graag willen weten of iemand problemen heeft gehad met een zwangerschap en een prikkelbare darmsyndroom.
    omdat ik allenbei deze klachten heb en in de toekomst graag zwanger zou willen worden ben ik erg benieuwd hoe de ervaringen hiermee zijn.

ik zie graag julie reactie tegemoet
    groetje´s mij

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb na mijn zwangerschap galstenen gehad, was een hele heftige periode en ben blij dat ik er levend uit ben gekomen.

PDS heb ik zelf ook, vooral in een zwangerschap erg vervelend.
    Veel buikpijn en veel obstipatie, normaal ga ik maar 1x in de week naar toilet maar in de zwangerschap 1x per 2 weken.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    HIer ook een PDS-er. Wonderbaarlijk genoeg had ik tijdens mijn zwangerschap bijna geen klachten.
    Helaas kwam het na de bevalling natuurlijk wel weer op volle kracht terug.

4. Aukje1976

Aukje1976 Lid

15 mrt 2008
    32
    0
    0
    Hai Demy,

Ik heb ervaring met galproblemen. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik een alvleesklierontsteking gehad. Dat is een zeer ernstige aandoening en ik ben blij dat ik en mijn dochter het na kunnen vertellen. Na mijn zwangerschap bleek ik galgruis te hebben en dit heeft waarschijnlijk de alvleesklierontsteking veroorzaakt. Galstenen / gruis kunnnen dus wel degelijk zeer gevaarlijk zijn en schade aanrichten.

Het lijkt mij verstandig om voor je zwanger raakt eens met je internist te gaan praten. Je kunt namelijk makkelijk zonder galblaas en het verwijderen ervan is ook redelijk risicoloos. Bij mij is hij inmiddels ook verwijderd. Het lijkt me dat als je echt galstenen hebt, dit de beste oplossing is.

5. Niet meer actief

Ik had alleen de eerste weken last van PDS, daarna nergens meer last van.

Deel Deze Pagina