Het tikkende tijdbom gevoel..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door apie3, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Beste verloskundige,

Hopelijk kan je mij wat advies geven: Gisteren bleek mijn deels voorliggende placenta een volledig voorliggende placenta te zijn.
    Op bloedverlies was ik van te voren niet gewezen en daar heb ik dan ook niets mee gedaan de afgelopen weken.
    Nu hoor ik echter van de gyn dat bloedverlies bij de previa veel voorkomt, maar wel gemeld moet worden. De beeb doet het nog steeds goed hoor, maar ik heb het gevoel met een tikkende tijdbom te lopen.
    Temeer omdat ik al een aantal weken om elke scheet harde buiken heb, die soms overgaan in voorweeen. Mijn vorige was bij 34 weken geboren, dus een verhoogd risico op vroeggeboorte bij deze.

Vandaag werd er gezegd dat er gedacht werd aan placenta previa met accreta. Daarbij ligt hij net iets over mijn vorige ks.

Rustig aandoen, niet vrijen, en bij bloedverlies bellen. Dat is het advies van vandaag. Maar waarom maakt de gyn zich druk om de accreta? Wat is daar dan het gevaar van?

Lang verhaal, maar zoals ik al zei, bloedverlies gaat komen het is alleen de vraag wanneer. Ik geniet er op het moment helemaal niet van (ben normaal vrij nuchter hoor) en ben steeds bang bij elke harde buik of wat dan ook dat het niet goed gaat zeg maar.....Wat is wel en niet reeel om te denken?

Hopelijk snap je de vraag een beetje... Hij is wel wat vaag geworden haha..

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap dat je schrikt van dit nieuws. Toch zou ik me niet te druk maken. Het komt wel vaker voor en bloedverlies kan optreden maar dat hoeft zeker niet! een beetje bloedverlies is ook niet erg. En ja, je zult een keizersnede krijgen. Een accreta maakt het lastiger om de placenta straks goed te verwijderen bij de keizersnede, maar de gynaecoloog heeft genoeg ervaring. Misschien dat de operatie iets langer duurt straks.
    Doe rustig aan, meer kun je niet doen. En probeer tussendoor te genieten! Denk ook alvast aan het regelen van extra hulp, als je weer een keizersnede krijgt duurt het langer voor je weer op de been bent.
    Als je meer vragen hebt, laat het gerust weten.

Mirjam

3. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Bedankt voor je snelle antwoord!

Ik heb eigenlijk nu nog maar 1 vraag: Kan ik ontsluiting krijgen met deze placenta?

Groetjes!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, dat kan eventueel. Daarom moet je ook snel bellen bij regelmatige weeën en bloedverlies. Dan gaan ze je meteen onderzoeken om te zien of er ontsluiting is, en dan zal je een keizersnede krijgen.

Mirjam

5. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Dank je! Hopelijk kan het nog 2 weken wachten.... Ze moeten nu eerst kijken hoever de placenta over de oude ks ligt! Moet er niet aan denken dat ze een spoedje moeten doen zonder die info....

Bedankt voor je antwoorden!

Deel Deze Pagina