Hoi! Beetje vreemd maar Ik ben nogal onzeker over de uitgerekende datum terwijl we toch meerdere echo's hebben gehad... Maar naar mijn idee zou deze datum bijna niet kunnen... 29-03-2011 gecureteerd 23-06 een bloeding (dacht eerste ongi duurde ongeveer 3 dagen) 13-07 weer een bloeding (voelde me zwanger dus dacht aan mk dus getest en binnen 2 sec positief!) 15-08 eerste echo (verwachte 8 weken) Hier constateert de echoscopiste dat we al veel verder waren 14 weken al zelfs! (gemeten van kop tot kont) Daarna 20 weken echo gehad was niet helemaal goed te meten en omdat ze twijfelde nog een groei echo met 30 weken gehad en die zei precies goed op termijn! Mijn uitgerekende datum is dus 14-02-2012 wanneer zou nou dan de bevruchting geweest moeten zijn?... (geen regelmatige cylcus helaas dus vandaar dat ik zelf zo twijfel!) Ben ook bang dat ik dus al verder zwanger ben en gewoon een wat kleiner kindje heb en bang dat ze dus veeel te lang zou blijven zitten als ik tot 42 weken moet wachten... Sorry voor mijn hele verhaal maar misschien kan een van u mij even gerust stellen...
hoi het is achteraf moeilijk om te zeggen wanneer je bevruchting is geweest, na je curettage is het normaal dat je cyclus wat van slag is. Uitgaande van een normale cyclus zou je denken dat de bevruchting ergens eind mei is geweest, tussen 20 en 27 mei. Het bloedverlies van 23 juni is geen echte menstruatie geweest, maar wat oud bloedverlies. Op de echo van 15-8 hebben ze het kindje opgemeten en als je toen 14 weken was, is dat prima. Je kunt er echt vanuit gaan dat dat klopt hoor, een kindje is dan heel goed op te meten. Dus je uitgerekende datum van 14 feb klopt precies dan. Ben benieuwd of je ook op deze (Valentijns)dag gaat bevallen. Mirjam